Požadavky k zápočtu - zimní semestr
-
Zobrazení mnohostěnu
Naprogramujte algoritmus pro zobrazení mnohostěnu daného jednoduchou ploškovou reprezentací v jedné z následujících zobrazovacích metod:
- Kosoúhlé promítání
- Pravoúhlá axonometrie
- Lineární perspektiva
- Válcová perspektiva
- Lokalizace bodu
- Nechť je v rovině dán nekonvexní n-úhelník F. Napište algoritmus pro rozhodování, zda je náhodně vygenerovaný bod vnitřním bodem F.
- Nechť je dán rovinný graf, který rozděluje rovinu na mnohoúhelníky F1,F2,...Fk (stupeň všech uzlů grafu >1). Napište algoritmus pro rozhodování, ve kterém
z těchto mnohoúhelníků leží náhodně vygenerovaný bod.
- Konvexní obal
- Grahamův algoritmus pro sestrojení konvexního obalu v rovině.
- Přírustkový algoritmus pro sestrojení konvexního obalu v rovině.
- Přírustkový algoritmus pro sestrojení konvexního obalu v prostoru.
Požadavky k zápočtu - letní semestr
- Křivky počítačové grafiky
- V rovině je dáno 10 vrcholů. Sestrojte přirozený Fergusonův kubický spline.
- Napište proceduru pro hladké napojení C2 Bezierových kubik.
- Je dáno n+1 vrcholů v prostoru. Algoritmem de Casteljau zobrazte lineární aproximaci Bezierovy křivky.
- V rovině je dáno 10 bodů. Metodou nejmenších čtverců proložte množinou bodů kubickou Bezierovu křivku.
- Vyjádřete kružnici se středem S=[2,3] a poloměrem r=2 jako racionální bezierovu křivku.
- Napište proceduru pro sestrojení neuniformního B-spline daného n+1 vrcholy a m+1 uzlovými hodnotami parametrů.
- Plochy počítačové grafiky
-
Interpolační a aproximační plochy
-
Plochy dané okrajem
-
Bezireovy pláty, napojování plátů, algoritmus de Casteljau
-
Racionální Bezierovy plochy
-
Spline, NURBS
Doporučená literatura
- Š. Voráčová: Plochy počítačové grafiky - Materiály k přednáškám,
Plochy I (pdf),
Plochy II (pdf),
Plochy III (pdf)
- Drdla,J.: Metody modelování křivek a ploch v počítačové geometrii, (skripta) Olomouc 1992
- Š. Voráčová: Materiály k software Rhinoceros (html)
- Granát,L., Sechovský,H.: Počítačová grafika SNTL, 1980
- Pelikán, J.: PC - prostorové modelování, Grada 1993
- Skala, V.: Počítačová grafika I, II, VŠSE Plzeň 1991
- Žára,J.a kol.: Počítačová grafika - principy a algoritmy, Grada 1993
- J. Žára, B.Beneš, J. Sochor, P. Felkel: Moderní počítačová grafika, Computer Press, 2004
- G. Farin, J. Hoschek, M. Kim : Handbook of Computer Aided Geometric Design, Elsevier, 2002
- F. Ježek: Geometrické a počítačové modelování, pomocný učební text, ZČU Plzeň, 2000
- J. Sochor: Počítačová grafika: podklady k přednáškám
http://www.fi.muni.cz/~sochor/
- L. Alexandr: Výuka počítačové grafiky cestou WWW. diplomová práce VUT Brno,1999
http://lubovo.misto.cz/_MAIL_/curves/
- D. Finn: Geometric Modelling: lecture notes
http://www.rose-hulman.edu/~finn/
- C. K. Shene: Introduction to Computing with Geometry Notes, Michigan Technological University,
http://www.cs.mtu.edu/~shene/COURSES/cs3621/NOTES/notes.html
|
|