BEZPEČNÝ MOTOCYKL
— K616X1C

Kapacita

2 volná místa ITS v Praze
3 volná místa DOS v Praze
1 volné místo LOG v Praze

Vedoucí projektu

Ing. Jiří First, Ing. Josef Mík, Ph.D., Ing. Martin Molcar, Ing. Jan Plomer, Ph.D., Ing. Jan Žižka

Činnost

Projekt je strukturován do několika sekcí – bezpečný motocykl (účelem je zvýšit aktivní i pasivní bezpečnost konstrukce; informovaností zvýšit bezpečnost užívání v dopravě), závodní motocykl (účelem je zapojit vědeckou obec do motoristického sportu – činnost může vyústit v konstrukci motocyklu formule Student), energeticky nenáročný a ekologický motocykl (účelem je přenést nejnovější poznatky z oboru alternativních pohonů do konstrukce jednostopých vozidel a provádět v oboru další výzkum a vývoj a informační sekce (účelem je informovat společnost o historii, současnosti a budoucnosti motocyklové konstrukce, výroby a dopravy – informovanost by měla přispět k respektu motocyklu v dopravě a zvýšení jeho společenské prestiže). Pro obor LOG bude téma BP zaměřeno specielně na soutěž Motostudent.

CTU Lions – závodní tým série MotoStudent


Microsite CTU Lions – závodního týmu Motostudent na FD ČVUT.


Povinně volitelné předměty

16Y1RE Řídící a elektronické systémy vozidel
16Y1ZL Zkoušení, legislativa a konstrukce dopravních prostředků
16Y1KV Karoserie motorových vozidel

Probíhající závěrečné práce

Bc. Michal Růžička: Zvýšení bezpečnosti využitím kooperativních systémů u motocyklů
Bc. Přemek Toman: Aplikace metod kvality při vývoji modifikací asistenčních systémů řidiče


Dokončené závěrečné práce

Bc. Michal Růžička: Konstrukce motocyklu pro soutěž MotoStudent - návrh rámu
Bc. Ondřej Paprčka: Statické zkoušky motocyklu Motostudent
Bc. Jan Štěrba: Konstrukce motocyklu pro soutěž MotoStudent - analýza parametrů
Bc. Přemek Toman: Rezonanční výfuk dvoudobého motoru
Bc. Dominik Zuda: Bezpečnost motocyklů v souvislostech viditelnosti

FD ČVUT
Ústav dopravních prostředků
Facebook Ústavu dopravních prostředků