Dozorčí (kontakt)
Metro fandí Alešovi, Aleš fandí metru

Poslední aktualizace: 14. IV. 2011

Vedoucí sekce: Ing. Milan Marvan (K620)

Přejezdové zabezpečovací zařízení regionálních drah

  • Vadí vám, že na železničních přejezdech umírá tolik lidí?
  • Nepovažujete zrezivělé kříže či „stopku“ za dostatečné zabezpečení přejezdu?
  • Stává se vám, že světla svítí, auta stojí, ale vlaky nejedou?
Pak se aktivně zapojte do činnosti dle následujících bodů:
  • Nová „lehká“ verze přejezdového zabezpečovacího zařízení (viz meziměstská tramvajová trať Liberec – Jablonec nad Nisou)
  • Soulad s podmínkami legislativy ČR

V rámci vybudování zabezpečovacího zařízení na trati č. 042 se počítá s výzkumem a následným nasazením nového typu přejezdového zabezpečovacího zařízení.

Smyslem práce je vytvořit novou generaci PZZ odstraňující problémy současného řešení:

  • Nerespektování výstražného signálu řidiči silničních vozidel.
  • Různá rychlost přibližování vlaku k přejezdu, a tedy různá doba trvání výstražného signálu.
  • Spouštění výstrahy ve správný čas i v případě, že je před přejezdem zastávka, v níž vlak zastavuje.
  • Signalizace stavu přejezdového zabezpečovacího zařízení strojvedoucímu vlaku.

Přejezd na tramvajové trati v Liberci
Možné řešení problému s nerespektováním signalizace – silniční světelné signalizační zařízení

Úvod Dopravní systémy a technika (DS) Management a ekonomika (ME) Automatizace a informatika (AI) Úspěchy projektu Lidé v projektu