Jawa 50 Rotary Valve
Několik technických údajů a ukázek aktuálního hlavního závodního motoru stoje EVO 2 Rotary Valve.
Rotační šoupátko je unášeno přímo na klikovce. Problém nastává s přívodem sacího kanálu, ale po několik úpravách se vše vešlo.
Výkon je potřeba v první řadě přenést na zadní kolo. Spolehlivost především. Nová spojka a žádný primární řetěz.
Aktuálnější pohled na motor. Vape je potřeba chladit. Pořádnou spojku pěkně zadeklovat.
Asymetrické časování. To byl náš sen. Úplně nové možnosti. Ale taky hodně práce. Ladění stylem "cut&try".
Jelikož ladění je opravdu náročné, proměnných spousta, přístupů jakbysmet. Naštěstí existuje spousta literatury od čeho se odpíchnout. Rešerše je základ. Jen malá inspirativní ukázka na vzorku motocyklů.
Lehký přehled, kanály a celkově časvání, karburaci, atp. bychom nějak měli. Je to dobře ? A co výfuk?
Na papíře to vypadá dobře. Ale napoprvé to určitě nevýjde. Tři varianty jako základ ladění, nastavitelné koleno a vyměnitelné výletovky. Můžeme jet na brzdu.
Jeden den na brzdě a jak vás to vyškolí. Resp. teď už víme, že je to vše ještě komplikovanější.
Ladění na slepo je nejhorší. Času bylo málo. Nějaké základní vlivy se nám ale ověřit podařilo. Až zase budeme na závodišti potréninku ladit strategii, nemuselo by to být úplně naslepo.
Minimálně opakovatelnost měření bychom měli. Absolutní hodnoty nás vlastně nezajímají a není tak lehké je přesně změřit. Průběh je hlavní. Cesta je to dobrá, ale míříme ještě k větší přetočitelnosti.