[Cvičení 8] [Obsah] [Cvičení 10]

Cvičení 9


Úloha 9.1

Doplňte třídu pro uložení bodů z minulého cvičení o konstruktor. Definujte dva konstruktory:

Řešení:
Knihovna:bod2.h, bod2.cpp
Aplikace:prikladbod2.cbp, prikladbod2.cpp

Úloha 9.2

Zamyslete se na objektovou implementací programu, který kreslí na obrazovku obdélnik pomocí hvězdiček. Komentář je v následující prezentaci: obdelnik_z_hvezdicek.pptx.
Program využívající strukturované progrmování je k dispozici ke stažení:

CodeBlocks:kresleni_obdelnika.cbp, kresleni_obdelnika.cpp

Polotovar k objektovému řešení:
Knihovna:Obdelnik.h, Obdelnik.cpp
CodeBlocks:obdelnik_OOP.cbp, obdelnik_OOP.cpp

Řešení:

Knihovna:Obdelnik.h, Obdelnik.cpp
Aplikace:obdelnik_OOP.cbp, obdelnik_OOP.cpp


Úloha 9.3

Prostudujte polotovar implementace vektoru. Doplňte implementaci kopírujícího konstruktoru a rozšiřte všechny konstruktory a destruktor o jednoduché výpisy typu „Volá se implicitní konstruktor“ a vyzkoušejte, zejména u funkce pricti, je-li parametrem objekt nebo reference na objekt, jak se konstruktory volají.

Polotovar:

Knihovna:TVektorp.h, TVektorp.cpp
Aplikace:vektorp.cbp, vektorp.cpp
Řešení:
Knihovna:TVektor.h, TVektor.cpp
Aplikace:vektor.cbp, vektor.cpp


[Cvičení 8] [Obsah] [Cvičení 10]