Vedoucí sekce: Ing. Milan Marvan (K620)
Přejezdové zabezpečovací zařízení regionálních drah
- Vadí vám, že na železničních přejezdech umírá tolik lidí?
- Nepovažujete zrezivělé kříže či „stopku“ za dostatečné zabezpečení přejezdu?
- Stává se vám, že světla svítí, auta stojí, ale vlaky nejedou?
Pak se aktivně zapojte do činnosti dle následujících bodů:
- Nová „lehká“ verze přejezdového zabezpečovacího zařízení (viz meziměstská tramvajová trať Liberec – Jablonec nad Nisou)
- Soulad s podmínkami legislativy ČR
V rámci vybudování zabezpečovacího zařízení na trati č. 042 se počítá s výzkumem a následným nasazením nového typu přejezdového zabezpečovacího zařízení.
Smyslem práce je vytvořit novou generaci PZZ odstraňující problémy současného řešení:
- Nerespektování výstražného signálu řidiči silničních vozidel.
- Různá rychlost přibližování vlaku k přejezdu, a tedy různá doba trvání výstražného signálu.
- Spouštění výstrahy ve správný čas i v případě, že je před přejezdem zastávka, v níž vlak zastavuje.
- Signalizace stavu přejezdového zabezpečovacího zařízení strojvedoucímu vlaku.
 Možné řešení problému s nerespektováním signalizace – silniční světelné signalizační zařízení
|