Dozorčí (kontakt)
Metro fandí Alešovi, Aleš fandí metru

Poslední aktualizace: 15. IV. 2010

Vedoucí sekce: Ing. Martin Vachtl (K612)

Projektování vlakotramvajových tratí (PRT – „pomalorychlostní tramvaj“)

  • Vadí vám, že se nerozšiřuje železniční infrastruktura, protože všichni tvrdí, že je drahá?
  • Vadí vám naddimenzované drážní stavby měnící ráz krajiny, protože musí splňovat přehnaně přísné normy?
  • Nechcete, aby regionální tratě vedly odnikud nikam nebo končily v polích?
  • Rádi byste do drážní dopravy vnesli subtilní a elegantní vozidla či zařízení?
Pak se aktivně zapojte do činnosti dle následujících bodů:
  • Návrhová studie a stavební dokumentace prodloužení trati 042 v úsecích Rokytnice nad Jizerou, Staré nádraží – RnJ, Rokytka a RnJ, sv. Michal – Harrachov, ČD
  • Návrhová studie prodloužení trati 045 v úseku Vrchlabí – Herlíkovice

Hlavním přínosem projektu je podpora, návrh legislativy a posléze zavedení vlakotramvajového provozu v České republice. Snahy o provoz lehkého drážního vozidla pro regionální tratě, které bude moci ve městě využívat i tramvajovou síť, spadají u nás již do začátků 20. století, kdy takto fungovala například síť tramvají na Ostravsku. Na přelomu 20. a 21. století se vlakotramvajemi vážněji zabýval projekt RegioTram Nisa, vyvolaný návrhy Krkonošského metra na nasazení lehkých tramvajových vozidel na regionální železniční tratě, publikované v DP kont@ktu a v místních médiích. Bohužel strategie a celá politika kraje kolem tohoto projektu nebyla nejšťastnější, a proto k realizaci nedošlo a celý projekt byl zastaven.

V rámci vlakotramvajového řešení dopravy v Krkonoších navrhujeme propojení stávající železniční trati č. 042, končící prozatím (již 110 let) pod Rokytnicí nad Jizerou právě u řeky, s touto obcí a hlavně s lyžařským areálem Horní domky – Lysá hora nad Rokytnicí. Díky tomuto prodloužení dále vzroste i význam celé trati, jelikož bude posílen její turistický potenciál. V projektu se od studentů předpokládá shrnutí současného stavu vlakotramvajových provozů ve světe vzhledem k jejich systémům i legislativě a dále studie vedení trasy z Rokytnice nad Jizerou, U Kroupů až k lyžařskému areálu.

Budoucí konečná zastávka tramvajové trati v Rokytnici nad Jizerou
Budoucí konečná zastávka tramvajové trati v Rokytnici nad Jizerou

Úvod Dopravní systémy a technika (DS) Management a ekonomika (ME) Automatizace a informatika (AI) Úspěchy projektu Lidé v projektu