![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() Poslední aktualizace: 15. IV. 2010 |
![]() |
Vedoucí sekce: Ing. Martin Vachtl (K612) Projektování vlakotramvajových tratí (PRT – „pomalorychlostní tramvaj“)
Hlavním přínosem projektu je podpora, návrh legislativy a posléze zavedení vlakotramvajového provozu v České republice. Snahy o provoz lehkého drážního vozidla pro regionální tratě, které bude moci ve městě využívat i tramvajovou síť, spadají u nás již do začátků 20. století, kdy takto fungovala například síť tramvají na Ostravsku. Na přelomu 20. a 21. století se vlakotramvajemi vážněji zabýval projekt RegioTram Nisa, vyvolaný návrhy Krkonošského metra na nasazení lehkých tramvajových vozidel na regionální železniční tratě, publikované v DP kont@ktu a v místních médiích. Bohužel strategie a celá politika kraje kolem tohoto projektu nebyla nejšťastnější, a proto k realizaci nedošlo a celý projekt byl zastaven. V rámci vlakotramvajového řešení dopravy v Krkonoších navrhujeme propojení stávající železniční trati č. 042, končící prozatím (již 110 let) pod Rokytnicí nad Jizerou právě u řeky, s touto obcí a hlavně s lyžařským areálem Horní domky – Lysá hora nad Rokytnicí. Díky tomuto prodloužení dále vzroste i význam celé trati, jelikož bude posílen její turistický potenciál. V projektu se od studentů předpokládá shrnutí současného stavu vlakotramvajových provozů ve světe vzhledem k jejich systémům i legislativě a dále studie vedení trasy z Rokytnice nad Jizerou, U Kroupů až k lyžařskému areálu.
|