Dozorčí (kontakt)
Metro fandí Alešovi, Aleš fandí metru

Poslední aktualizace: 2. XII. 2011

Vedoucí sekce: Ing. Jindřich Sadil, Ph.D. a Ing. Bc. Vladimír Faltus (K620)

Návrhové studie trolejbusových tratí

  • Vadí vám kouřící autobusy supící do nejvyšších partií chráněných oblastí?
  • Vadí vám „ekologické“ řešení pomocí nevýkonných a pomalých autobusů na plyn?
  • Chcete se podílet na zavedení elektromobility v silniční dopravě?
Pak se aktivně zapojte do činnosti dle následujících bodů:
  • 101 Jilemnice – Vítkovice v Krkonoších, Horní Mísečky (– VvK, Zlaté návrší)
  • 102 Jilemnice – Benecko – Mrklov – Jilemnice
  • 103 Víchová nad Jiz., Horní Sytová – Semily
  • 104 Vrchlabí – Špindlerův Mlýn – ŠM, Svatý Petr (– ŠM, Špindlerova bouda)
  • 105 Vrchlabí – Černý Důl – Janské Lázně – Svoboda nad Úpou

(V závorkách jsou uvedeny úseky provozované s pomocným agregátem bez trolejového vedení.)

V roce 1976 začal projektový podnik Pragoprojekt Praha zpracovávat řešení dopravy v celých Krkonoších pomocí trolejbusů. Tento projekt zpracovávaný a řešený až do roku 1989 se stal inspirací pro KrM. Krkonošské metro pracuje na realizaci částí tohoto záměru a to na trolejbusových tratích do míst s vyšším obratem turistů, která nejsou technicky dostupná železniční dopravou.

Studenti mají možnost podílet na návrhu trolejbusových tratí, které jsou potřebné pro provoz trolejbusových linek v západních Krkonoších. Jedná se o linky 101 Jilemnice – Vítkovice, Horní Mísečky; 102 Jilemnice – Benecko a 103 Víchová nad Jizerou, Horní Sytová – Semily. V současné době probíhá jednání se státními institucemi o možnostech financování tohoto významného projektu nejen po stránce dopravní, ale i ekologické, neboť o ochranu životního prostředí našich nejvyšších hor by nám mělo jít nejvíce.

Na Fakultě dopravní ČVUT je tento záměr řešen v projektech Krkonošské metro a Projektování trolejbusových tratí, který je zaměřen na systém napájení trolejbusů.

Trolejbus ve Val de Ruz (Švýcarsko)
Na fotografii ze Švýcarska se můžete přesvědčit, že trolejbus se hodí především do horské přírody

Úvod Dopravní systémy a technika (DS) Management a ekonomika (ME) Automatizace a informatika (AI) Úspěchy projektu Lidé v projektu