Nový ADS-B přijímač na letišti LKPR
Dne 20. 10. 2017 byl ve spolupráci s Letištěm Václava Havla v Praze instalován ADS-B přijímač v této lokalitě, konkrétně jde o umístění na střeše budovy APC (administrativně provozního centra). Za tuto možnost vedení a pracovníkům Českého Aeroholdingu a.s. děkujeme. Po lokalitě Strahov a Pankrác se jedná v pořadí o třetí lokalitu v Praze, kde má Laboratoř ATM systémů dlouhodobě umístěny ADS-B přijímače. (Jedná se o tzv. low-cost ADS-B přijímač Radarcape od německé firmy Planevision Systems GmbH). Výstupy, tj. přijímaná data z těchto přijímačů, jsou ukládány na serveru v laboratoři pro další analýzy a práci s nimi a současně grafický výstup je přístupný na adrese http://atm-lab.fd.cvut.cz/. V nejbližší době po odladění datového přenosu budou i výstupy z přijímače na LKPR integrovány na server laboratoře. Kromě dat z vlastních přijímačů, laboratoře ATM Systémů přijímá 24/7/365, přijímáme i data z ADS-B přijímače instalovaného na letišti v Letňanech (LKLT), za což provozovatelům tamního letiště taktéž děkujeme.
Projekt řešící Ochranu před rušením GNSS podpořen Ministerstvem Vnitra ČR
Ministerstvo vnitra ČR schválilo k podpoření projekt řešící Ochranu před rušením GNSS. V tomto projektu, kde je koordinátorem Fakulta elektrotechnická figuruje i Ústav letecké dopravy, se budeme zabývat vytvořením simulačních modelů rušení GNSS ve formě jammingu a spoofingu. Projekt začíná v lednu 2017.
Studentský projekt Nástroj pro analýzu zatížení RF pásem 1030/1090 MHz (SGS17/153/OHK2/2T/16)
S rostoucím provozem a snahou přenášet velké množství letových informací dochází k zatížení příslušných radiofrekvenčních (RF) pásem 1030/1090 MHz. Výrazné zatížení ovšem naopak vede k degradací kvality celého přehledového systému, které může za podmínek překročení přenosové schopnosti RF kanálů ohrozit bezpečnost leteckého provozu. Hlavním cílem projektu je návrh softwarového modelu pro odhad zátěže RF pásma využívaného kooperativními přehledovými systémy pro současné i budoucí scénáře nejen z pohledu hustoty provozu, ale i z pohledu použitých technologií. Model bude možné použít jako nástroj pro odhad výkonosti kooperativních přehledových systému v daném prostředí a může tak předcházet rizikům plynoucích z přetížení RF pásem. Dále na úrovni výzkumu lze s pomocí modelu hledat optimální parametry a řešení přehledové infrastruktury jak z pohledu uživatelsky volitelných parametrů, tak z pohledu implementace nových technologií a strategií.
© 2018, Ústav letecké dopravy
Design: Radoslav Holan; Code: MAD Group