Kombinovaná přeprava využívá výhody všech druhů doprav. Železniční a vodní cesty používá k levné přepravě na veliké vzdálenosti a silniční cesty k přepravě na kratší vzdálenosti. To umožňuje dopravit téměř cokoliv odkudkoliv a kamkoliv. Ale, bohužel vše má své výhody a také nevýhody. Jednou z nevýhod kombinované přepravy je, že potřebuje mechanizační prostředky pro překládku přepravních jednotek v terminálech. Jako překládací stroje slouží kalmary nebo portálové jeřáby
Kalmar
Nesporná výhoda je nižší cena přepravného na veliké vzdálenosti proti přímé silniční přepravě při zachování 100% dostupnosti. Kombinovaná přeprava používá pro přepravu jednu nákladovou jednotku ( Kontejner ,výměnnou nástavbu , bimodální návěs ) po celé trase od zákazníka k příjemci, přitom využívá více druhů doprav (železniční, silniční, vodní, leteckou). Na dlouhé vzdálenosti využívá železniční dopravu nebo vodní. Individuální svoz a rozvoz jednotlivých přepravních jednotek je zprostředkován pomocí silniční dopravy.
Kontejner ISO 1A
Rozvoj a využití kombinované přepravy patří mezi nosné a podporované programy v rámci EU. Význam kombinované přepravy vystupuje do popředí především v posledních letech jako reakce na zvýšení objemu přepraveného zboží pomocí silniční dopravy a s tím souvisejícím ekologickým dopadem i dalšími problémy. V této souvislosti je potřebné zmínit, že s rostoucím rozsahem dopravních výkonů se zvyšuje četnost nehod, zhoršuje se stav komunikací zvyšují se kongesce ve městech a v neposlední řadě preferencí silniční dopravy dochází k většímu záboru půdy. Je potřebné si uvědomit, že negativní účinky dopravních procesů se projevují se zpožděním a jsou trvalejšího charakteru. Proto vidíme v rozšíření kombinované dopravy jedno z možných řešení současných dopravních problémů.