V rámci zkvalitnění dopravní cesty a dopravního provozu na ní navrhněte na železniční trati Plzeň–Žatec, v celém traťovém úseku a s variantou napojení Rakovníka takové stavební a provozní (dopravní technologické) úpravy, které povedou ke zvýšení traťové rychlosti, propustné výkonnosti a zlepšení nabídky železniční dopravy v regionu, jímž trať prochází. Při řešení studie zohledněte postavení uvedené železniční trati v rámci celé sítě ČR, související projekty rozvoje železniční sítě, investiční náklady a požadavky na ochranu životního prostředí (zábor území, šíření hluku).
Trasu navrhněte ve variantách pro traťovou rychlost do 120 km/h ve stávající stopě a dle alternativního vedení přes Rakovník a napojte do stávajících uzlů Plzeň a Žatec. Jednotlivé varianty posuďte.
Navrhněte potřebné úpravy pro zdvojkolejnění ve stanicích: Třemošná, Mladotice a Podbořany.
Nutné úpravy traťových úseků a stanic navrhněte podle „Zásad modernizace vybrané železniční sítě Českých drah.“ Zhodnoťte možnosti a úlohu řešené tratě z pohledu dopravního trhu. Analyzujte situaci z pohledu demografického a ekonomické situace v regionu a s ohledem na směry vnitrostátních přepravních proudů.
Vypracujte:
Třemošná. Ve zhlaví byla provedena mírná přeložka hlavní koleje z důvodu zvětšení poloměru oblouků. Jsou navrženy tři předjízdné koleje z důvodu křižování osobních vlaků v protisměru. V hlavní koleji je navržena traťová rychlost 80 km/h, tato se již nedá navýšit díky okolní zástavbě. V předjízdných kolejích je traťová rychlost 60km/h.
Mladotice. Stanice je navržena v nové poloze z důvodu nového vedení stopy tratě. Je zachována možnost napojení na trať 162 vedoucí na Kralovice a Rakovník. Ve stanici jsou dvě předjízdné koleje, celá stanice se nachází v přímé, traťová rychlost v hlavní koleji je 120 km/h, v předjízdných 60km/h. Nová poloha výpravní budovy umožňuje lepší přístup pro cestující z přilehlé vesnice.
Podbořany. Stanice je v přímé, nachází se na jednokolejném úseku, z důvodu křižování jsou zde dvě předjízdné koleje. Navíc je zde jedna předávací kolej z důvodu napojení vlečky. V hlavní koleji je navrženo 115km/h, v předjízdných kolejích je 60km/h.
Modernizací tratě byl splněn základní požadavek - systémová jízdní doba pod 1 hodinu s nulovou osou symetrie. Výsledné varianty jsou kompromis z několika sledovaných tras, přičemž byl kladen důraz na maximální možné kopírování stávající stopy. Navržená niveleta je v duchu vyrovnaných zemních prací. U trasy vedené přes Rakovník se nepředpokládají další projektové práce, z důvodu nesplnění některých základních požadavků - obsluha oblasti v okolí stávající tratě, nepřiměřené náklady na modernizaci. Velký přínos pro turistický ruch by mohlo být využití opuštěných těles, např. pro cyklostezky.