V ČR probíhá v současné době modernizace IV. tranzitního železničního koridoru na rameni Praha hl.n. – České Budějovice – Horní Dvořiště. Některé úseky již prošly stavebními úpravami, jiné jsou v realizaci, některé ve fázi projektové přípravy. Jedním z úseků, jehož konečné technické řešení a rozsah předpokládaných úprav není dosud stabilizován, je úsek Nemanice – Sevětín. Složitost řešení tohoto úseku je dána velmi členitým geografickým terénem.
V traťovém úseku Nemanice – Sevětín navrhněte takové stavební a provozní (dopravně technologické) úpravy, které povedou ke zvýšení traťové rychlosti, propustné výkonnosti a zlepšení nabídky železniční dopravy v regionu, jímž trať prochází. Při řešení studie zohledněte postavení uvedené železniční trati v rámci celé sítě ČR, související projekty navazujících železničních tratí, investiční náklady a požadavky na ochranu životního prostředí (zábor území, šíření hluku). Sledujte takový návrh, který bude při vynaložených nákladech sledovat co největší celospolečenské přínosy.
Navrhněte potřebné úpravy ve stanicích Chotýčany a Hluboká nad Vltavou – Zámostí v takových variantách různé rychlosti, při kterých je existenci stanic nadále smysluplná.
Nutné úpravy traťových úseků a stanic navrhněte podle "Zásad modernizace vybrané železniční sítě Českých drah". Zhodnoťte možnosti a úlohu řešené tratě z pohledu dopravního trhu. Analyzujte situaci z pohledu demografické a ekonomické situace v regionu a s ohledem na směry vnitrostátních i mezinárodních přepravních proudů. Uvedený úsek sledujte jako část celého ramene Praha – České Budějovice – Horní Dvořiště.
Uvedené požadavky sestavte do zjednodušené studie proveditelnosti v následujícím členění: