Úpravy traťového úseku Nemanice – Sevětín

Zadání

V ČR probíhá v současné době modernizace IV. tranzitního železničního koridoru na rameni Praha hl.n. – České Budějovice – Horní Dvořiště. Některé úseky již prošly stavebními úpravami, jiné jsou v realizaci, některé ve fázi projektové přípravy. Jedním z úseků, jehož konečné technické řešení a rozsah předpokládaných úprav není dosud stabilizován, je úsek Nemanice – Sevětín. Složitost řešení tohoto úseku je dána velmi členitým geografickým terénem.

V traťovém úseku Nemanice – Sevětín navrhněte takové stavební a provozní (dopravně technologické) úpravy, které povedou ke zvýšení traťové rychlosti, propustné výkonnosti a zlepšení nabídky železniční dopravy v regionu, jímž trať prochází. Při řešení studie zohledněte postavení uvedené železniční trati v rámci celé sítě ČR, související projekty navazujících železničních tratí, investiční náklady a požadavky na ochranu životního prostředí (zábor území, šíření hluku). Sledujte takový návrh, který bude při vynaložených nákladech sledovat co největší celospolečenské přínosy.

Trasu navrhněte:

  1. pro rychlost 160 km/h a 120 km/h
  2. pro maximální možnou rychlost respektující stávající železniční těleso
  3. pro rychlost, která je kombinací různých možností v intervalu 120 až 160 km/h

Navrhněte potřebné úpravy ve stanicích Chotýčany a Hluboká nad Vltavou – Zámostí v takových variantách různé rychlosti, při kterých je existenci stanic nadále smysluplná.

Nutné úpravy traťových úseků a stanic navrhněte podle "Zásad modernizace vybrané železniční sítě Českých drah". Zhodnoťte možnosti a úlohu řešené tratě z pohledu dopravního trhu. Analyzujte situaci z pohledu demografické a ekonomické situace v regionu a s ohledem na směry vnitrostátních i mezinárodních přepravních proudů. Uvedený úsek sledujte jako část celého ramene Praha – České Budějovice – Horní Dvořiště.

Vypracujte:

  1. Situaci traťového úseku v měřítku 1:10 000
  2. Vzorové příčné žezy v měřítku 1:50
  3. Posouzení variant řešení traťového úseku
  4. Dopravní schémata stanic
  5. Situaci vybraných stanic 1:1 000, posouzení a charakteristika stanic (vybavení nástupišti, počty dopravních a manipulačních kolejí, užitné délky kolejí, stávající rozsah vlakové dopravy)
  6. Posouzení přestupních vazeb a koordinace s autobusovou dopravou
  7. Analýzu dopravního trhu
  8. Analýzu demografické a ekonomické situace v regionu
  9. Zjednodušenou ekonomickou analýzu projektu (IRR, NPV)
  10. Zjednodušené technologické posouzení
  11. Technickou zprávu
  12. Fotodokumentaci stávajícího stavu

Uvedené požadavky sestavte do zjednodušené studie proveditelnosti v následujícím členění:

  1. Úvod, širší vztahy, důvody zpracování
  2. Marketingová část
  3. Technická část
  4. Technologická část
  5. Ekonomická část
  6. Závěr, výsledky, doporučení