Pojď si přečíst
příběhy našich absolventů

ilustrativní obrázek Ing. Petr Fridrišek

Ing. Petr Fridrišek

Pochází z Ostravska a na Fakultě dopravní ČVUT v Praze studoval obor Dopravní systémy a technika. Poté navázal magisterským studiem v programu Logistika a řízení dopravních procesů. Na jeden semestr v magisterském studiu vycestoval v rámci ERASMU do Belgie, kde se věnoval konceptu „Mobility jako služby“ (Mobility-as-a-Service). Zkušenosti ze zahraničí a přátelský kolektiv z projektové výuky ho přivedly až do doktorského studia.

V rámci studia na Fakultě dopravní se aktivně podílel na činnosti klubu eFDrive a dále na aktivitách Drážní společnosti při ČVUT FD, která organizuje pro studenty a odbornou veřejnost přednášky a exkurze. Ve vyšších ročnících působil také v akademickém senátu fakulty. Během studia si prošel praxí u několika dopravců, dodnes čerpá ze zkušeností, které získal jako dispečer železniční dopravy u společnosti RegioJet. Řadu let participuje ve svém volném čase na zajištění provozu historických vozidel v Dopravním podniku Ostrava, kde je od roku 2019 též příležitostným řidičem autobusu.

Od roku 2019 působí jako dopravní specialista ve společnosti Koordinátor ODIS, která je organizátorem veřejné dopravy v Moravskoslezském kraji. V průběhu let měl možnost podílet se na zásadních projektech rozvoje regionální železniční dopravy, aktuálně nejvýznamnějším projektem je pilotní provoz akutrolejových elektrických jednotek (BEMU) v České republice. Nyní zastává pozici vedoucího odboru železniční dopravy v téže společnosti. Mimo to je studentem kombinované formy doktorského studia na Fakultě dopravní ČVUT, což mu dává možnost rozvíjet nadále svou odbornost, být v kontaktu s kolegy z fakulty a především příležitost předávat zkušenosti z praxe směrem ke studenům, jak v rámci projektové výuky, tak co se týče vedení závěrečných prací.

„Studium na Fakultě dopravní ČVUT v Praze mi umožnilo navázat kontakt s předními odborníky v oblasti železniční dopravy a současně poznat spolužáky s obdobným zaměřením a zápalem pro obor. Dodnes mám radost, když se setkáváme na různých konferencích nebo při pracovních jednáních. Za unikátní považuji příležitost seznámit se průřezově s celým sektorem dopravy, a to v oblasti ekonomické, stavební i dopravně-technologické, to vše napříč jednotlivými dopravními módy“.


ilustrativní obrázek Ing. Eliška Glaserová, MSc.

Ing. Eliška Glaserová, MSc.

Eliška je absolventkou Fakulty dopravní v programu Smart Cities, který studovala ve formě dual-degree ve spolupráci s americkou University of Texas at El Paso. V tomto oboru zůstala a dále na fakultě působí v rámci doktorského studia. Začínala ale s logistikou, které se věnovala na bakalářském studiu, a která ji otevřela dveře i do praxe. Během studia vyzkoušela například pozici logistics trainee v GE Aviation a dlouhodobě pracovala ve společnosti AŽD zabývající se zabezpečovací technikou na železnici. V rámci magisterského studia strávila rok na univerzitě v Texasu, kde následně absolvovala i půlroční stáž a mohla se tak věnovat dalšímu výzkumu a vědecké činnosti.

Aktuálně se zabývá city logistikou, udržitelnou mobilitou a modelací poptávky v dopravním sektoru. Pracuje na pozici leadera dopravního týmu v českém technologickém start-upu CITYA. Kromě vedení týmu má na starosti dopravně datové studie věnující se analýze dopravního chování obyvatel obcí a měst, které mají za cíl najít efektivní řešení v rámci veřejné hromadné dopravy pomocí nového trendu - poptávkové dopravy (DRT).

“Díky životu na fakultě jsem poznala spoustu skvělých a talentovaných lidí, měla jsem možnost cestovat do zahraničí, poznávat nové přístupy nejen na akademické půdě. Vytvořila jsem si silná přátelství, která se z pracovních vztahů přenesla i do osobního života. Fakulta mi dala šanci najít si to, co mě opravdu baví. A nyní mám to štěstí, že moje práce mě naplňuje a dává mi smysl.”


ilustrativní obrázek Ing. Martin Vaněk, Ph.D.

Ing. Martin Vaněk, Ph.D.

Na Fakultě dopravní ČVUT v Praze vystudoval obor Dopravní systémy a technika nejprve v bakalářském a potom v navazujícím magisterském programu Technika a technologie v dopravě a spojích, což probíhalo prezenční formou mezi lety 2003 až 2009 a již tehdy se zaměřením na projektování železničních staveb. Jeho diplomová práce na téma Rekonstrukce železniční stanice Stará Paka byla oceněna jako nejlepší v rámci soutěže Česká dopravní stavba 2009. Následně při zaměstnání absolvoval kombinovaný doktorský program ve stejnojmenném oboru, který byl zakončený v roce 2015 obhajobou disertační práce na téma Model pro hodnocení efektivity železničních tratí regionálního významu.

Při studiu na vysoké škole se mu podařilo, již v závěrečném ročníku bakalářského studia, získat na DPČ pozici na středisku koncepce dopravy firmy Sudop Praha, a.s. pod významným průkopníkem koncepčního přístupu k přípravě staveb Ing. Pavlem Tikmanem. Zároveň byl tzv. pomocnou vědeckou silou na tehdejším Ústavu dopravních systémů pod vedením doc. Ing. Bohumila Kubáta, CSc. a ještě mu zbylo dost energie na provozování sportu na výkonnostní úrovni.

Po dokončení magisterského studia pokračoval na plný úvazek na sudopském středisku koncepce dopravy, kde se z řadového projektanta postupně vypracoval na projektanta vedoucího, kdy zodpovídal za vedení a dokončení projektů ve stupni studie proveditelnosti. Po čtyřech letech se naskytla možnost nakouknout do světa v rámci oddělení Zahraničního marketingu a obchodu u významného českého výrobce železniční zabezpečovací techniky AŽD Praha s.r.o. Zde nejen tvořil obchodní nabídky pro zahraniční trhy, ale na některých realizovaných projektech zúročil své projektantské dovednosti a podílel se na vyhotovení realizačních dokumentací (např. zabezpečení depa VRT v turecké Ankaře). Stal se rovněž manažerem realizace projektu na zabezpečení novostavby trati Kumanovo - Beljakovce v Severní Makedonii. Jazykové zkušenosti zúročil při výuce zahraničních studentů z programu ERASMUS, kterou nějaký čas pro fakultu rovněž zajišťoval. V roce 2017, kdy došlo ke schválení vládního usnesení o Programu rozvoje rychlých železničních spojení v ČR a zároveň schválení přípravy koncepčního materiálu k dalšímu rozvoji železničního uzlu Praha, jej zlákalo se vrátit nazpět do tuzemského prostředí a podílet se na rozvíjení strategie přípravy velkých železničních staveb, avšak z investorského úhlu pohledu. Má na starosti vedení studií proveditelnosti v rámci Odboru přípravy staveb Správy železnic, což znamená tvorbu zadávacích podmínek a následnou spolupráci s vybraným zhotovitelem za účelem postupného vytvoření, projednání a schválení koncepčních podkladů, obhajujících daný záměr a sloužících k následnému ukotvení do územně-plánovacích dokumentací a ke spuštění navazující přípravy podle stavebního zákona. Tyto kroky jsou nezbytné k uvedení všech velkých a dnes mediálně známých projektů v život.

„V obecné rovině mě studium naučilo pokoře, trpělivosti a rozlišování důležitých věcí od nedůležitých. V konkrétní rovině mě naučilo základní průřezovou orientaci v našich technických standardech, legislativních souvislostech, procesech přípravy a územního plánování a samozřejmě základy práce v softwarových programech, které využívám dodnes. Díky projektově orientované výuce a vazbám konkrétních vyučujících na praxi mě studium plynule přivedlo rovnou k práci na reálných infrastrukturních projektech celonárodního významu. Studium na Fakultě dopravní ČVUT v Praze společně s navazující praxí mi pomohlo k získání autorizační zkoušky v oboru dopravních staveb, která rozšiřuje možnosti dalšího uplatnění“.


ilustrativní obrázek Ing. Daniel Šesták

Ing. Daniel Šesták

Na Fakultě dopravní ČVUT v Praze vystudoval magisterský studijní program Dopravní inženýrství a spoje, studijní obor Dopravní infrastruktura v území. Během studia jako brigádník například plánoval linky nebo nakládal kola v cyklobusech dopravního systému Cyklotrans.

Po absolvování se velmi dobře uplatnil v praxi, kde od roku 2007, pracuje ve společnosti Mott MacDonald CZ, spol. s r.o. na pozici Principal Engineer. Pracuje na plánech udržitelné městské mobility a koncepčních studiích rozvoje veřejné dopravy, pomáhá s ekonomickými modely veřejných služeb v přepravě cestujících a zabývá se také participací zúčastněných stran. Na těchto projektech pracoval v ČR, Gruzii, Arménii, Mongolsku, Kyrgyzstánu, Kazachstánu, Velké Británii a v Bulharsku.

Díky studiu na fakultě získal spoustu skvělých kamarádů, potkal zde svoji nynější manželku a navázal přátelské vztahy s vyučujícími, se kterými nyní spolupracuje na různých projektech, např. na Přehledu, jak řešit dopravu ve městech.