V laboratoři se zabýváme sběrem a zpracováním dopravně inženýrských dat. Tato data dále využíváme pro zpracování různých druhů dopravních analýz jako je například určení tras tranzitní dopravy ve městech či konkrétních územních celcích. Laboratoř je vybavena nejmodernější měřicí technikou, na jejímž vývoji několik let pracovala řada našich odborníků. Pro samotné zpracování dat využíváme vlastní navržené softwary nebo důkladně otestované komerční softwary. Naše výstupy nám slouží jako podklad pro vytváření dopravních modelů a simulací. Výstupy naleznou také využití při tvorbě plá nů udržitelné mobility nebo konceptů chytrých měst. Na základě konkrétních poptávek vytváříme nezbytné podklady pro získání evropských dotací se zaměřením na životní prostředí a bezpečnost dopravy.
Činnost laboratoře je také zaměřena na podporu projektově orientované výuky v bakalářských a magisterských studijních programech a na podporu vědecko-výzkumné činnosti ČVUT FD.
Dopravní průzkumy jsou realizovány pomocí videotechniky a následného ručního nebo automatického zpracování videozáznamu jednotlivých lokalit. Výhodou videozáznamu je vyšší přesnost oproti ručnímu sčítání v terénu a je možné provádět rozsáhlejší sondy (více než 24h) s dostupnou zpětnou kontrolou videozáznamu. Stejným způsobem lze realizovat prů zkum profilu komunikace.
Výsledkem průzkumu jsou agregované intenzity po vámi zvoleném časovém intervalu, skladba dopravního proudu na základě zvolené sčítací karty, zátěžový diagram intenzit a případné kapacitní posouzení úseků a křižovatek dle platných technických podmínek.
V případě směrového průzkumu určitých územních celků (např. města) je průzkum proveden za pomoci záznamové techniky snímající registrační značky projíždějících vozidel. Na základě získaných dat dojde k určení jednotlivých cest vozidel mezi sledovanými lokalitami. Výsledkem jsou komplexní údaje o tranzitu vozidel, dojížďce a vyjížďce v rámci sledované oblasti po jednotlivých kategoriích vozidel.
Průzkum zaměřený na parkující vozidla v rámci sledované oblasti či celého parkoviště. Průzkum je dle potřeb proveden pomocí průjezdu vozidla s videotechnikou umožňující automatickou detekci registračních značek ve zvolených časových intervalech. Čtení registračních značek je také možné na vjezdech a výjezdech z parkoviště či měřené oblasti. Výsledkem jsou údaje o obrátkovosti daného parkoviště, průměrné době stání jednotlivých vozidel či vytíženosti parkoviště během dne.