Publications

The information comes from the university database V3S.

Authors:
Ing. Bc. Vladimír Faltus, Ph.D.; prof. Ing. Pavel Přibyl, CSc.; doc. Ing. Tomáš Tichý, Ph.D., MBA
Published:
2022, PIARC 2nd International konference on road tunnel operations and safety, Paris La Défense cedex, World Road Association (PIARC) Technical Committee C.3.3), p. 981-995), ISBN 978-84-95641-48-9
Annotation:
The widely accepted body, The World Road Association (PIARC), has published research that up to 60% of future road tunnel operating costs can be saved by optimizing the tunnel design at an early stage of project implementation [1]. The paper shows the paradigm of recent years – more and more innovative technologies for tunnels do not necessarily mean that the functions for which tunnels are built are performed more efficiently. A road tunnel is a complex system created as a pragmatic alliance of several subsystems and many devices from different suppliers. Tunnel documentation usually has several hundred pages prepared by specialists in ventilation, lighting, safety, etc., and it is difficult for the investor or administrator to optimize the equipment without a detailed model of this complex system. There are two models for describing a complex system: a process model and a knowledge model. The paper shows that a more suitable model for describing a tunnel system is an ontology-based knowledge model and gives an example of such a model.

Authors:
Ing. Bc. Vladimír Faltus, Ph.D.; Hrdina, L.
Published:
2021, 2021 Smart Cities Symposium Prague (SCSP), New York, IEEE Press), ISBN 978-0-7381-3158-0
Annotation:
The paper explains the essence of creating a historical traffic model and its application in the actual development of mobility and intelligent transport systems in cities. It focuses on the process of creating and maintaining such a model and presents the method of its construction. The developed method is demonstrated on a practical example from the city of Prague based on data from section detectors, including examples from the model calibration process. The purpose of the paper is to convey a broader awareness of how to easily and effectively capture the amount of traffic data that we often have today, and use it to benefit the functioning of traffic and cities.
DOI:

Authors:
Hrdina, L.; Ing. Bc. Vladimír Faltus, Ph.D.
Published:
2020, Young Transportation Engineers Conference 2020, Praha, Fakulta dopravní), p. 103-111), ISBN 978-80-01-06793-2
Annotation:
Měření dopravními detektory je, stejně jako všechna automatizovaná měření, zatíženo chybami, zejména výpadky měření, které snižují výtěžnost dat. Data z úsekových dopravních detektorů v Praze byla analyzována s cílem výpadky měření kvantifikovat. Popsány jsou i další druhy chyb, které se v datech vyskytují, ale nelze je odstranit na základě jednoduchých pravidel. Článek také uvádí možnosti práce s výstupními daty, kdy problémy s chybami mohou být utlumeny díky využití historických dopravních modelů.

Authors:
Ing. Bc. Vladimír Faltus, Ph.D.; Hrdina, L.
Published:
2020
Annotation:
Tato výzkumná zpráva popisuje historický model, který by měl sloužit k lepší detekci do-pravních excesů s pozitivními dopady jak na práci dopravních dispečerů, tak pro účastníky provozu na pozemních komunikacích v hl. m. Praze. Zpráva zároveň obsahuje analýzu vstupních dat potřebných k sestavení takového modelu a udává příklad použitých dat a jejich specifické vlastnosti.

Authors:
Hrdina, L.; Ing. Bc. Vladimír Faltus, Ph.D.
Published:
2019
Annotation:
Tato výzkumná zpráva shrnuje dosavadní znalosti o síti dopravních detektorů, jejichž data se využívají v rámci projektu GLOMODO. V dokumentu jsou popsána data, která byla využita, stejně tak jako detektory, které tyto záznamy pořizovaly. Nakonec je popsán postup konverze dat do podoby vhodné ke strojové analýze a chyby, které data obsahovala.

Authors:
Hrdina, L.; Ing. Bc. Vladimír Faltus, Ph.D.
Published:
2018, Young Transportation Engineers Conference 2018, Praha, Fakulta dopravní), ISBN 978-80-01-06464-1
Annotation:
Dopravní detektory na silniční síti produkují velké množství dat, které lze využít pro potřeby dopravního inženýrství nebo výzkumu. Stejně jako jakákoliv jiná surová data musí být tato nejprve předzpracována. Tento článek popisuje transformaci dat z výstupu detektoru do formátu vhodného k další analýze. Tato data jsou vytvářena dvěma druhy detektorů instalovaných na pražských hlavních komunikacích. Jsou popsány nejběžnější chyby spolu se způsoby, jak je napravit.

Authors:
Ing. Bc. Vladimír Faltus, Ph.D.; Ing. Martin Langr, Ph.D.; prof. Ing. Pavel Přibyl, CSc.; Ing. Jiří Růžička, Ph.D.; Ing. Milan Sliacky, Ph.D.; Ing. Lukáš Svoboda; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.
Published:
2018

Authors:
Ing. Bc. Vladimír Faltus, Ph.D.; Ing. Milan Sliacky, Ph.D.; Ing. Jiří Růžička, Ph.D.; Ing. Patrik Horažďovský, Ph.D.; Derbek, P.
Published:
2018

Authors:
Ing. Bc. Vladimír Faltus, Ph.D.; Hrdina, L.
Published:
2018, Silniční obzor, 79 (3), p. 63-69), ISSN 0322-7154
Annotation:
Článek se věnuje popisu systémového modelování vlivů dopravních staveb, které vede k hodnocení prospěšnosti těchto staveb. Následně uvádí konkrétní příklad modelování vlivu na dopravu v hlavním městě Praze souvisejícího s rozšířením Městského okruhu o tunelový komplex Blanka. Současným trendem je posuzování dopravních staveb z pohledu jejich udržitelnosti a efektivity. Hodnocení ekonomických dopadů je také spojeno s hodnocením kvality dopravy, které lze vyjádřit finančním ekvivalentem. Na příkladu tunelového komplexu Blanka je názorně ukázáno, jak tato stavba ovlivnila provoz. Jsou uvedeny dílčí výsledky změny kvality dopravy založené na datech ze strategických dopravních detektorů.

Authors:
prof. Ing. Pavel Přibyl, CSc.; Ing. Bc. Vladimír Faltus, Ph.D.; Hrdina, L.; Mgr. Oldřich Hykš; Neubergová, K.
Published:
2017
Annotation:
Zpráva popisuje využití globálního modelu města, který byl vytvořen v jiných částech projektu, pro kvantitativní hodnocení kvality dopravy nad sítí 108 strategických detektorů. Pro získání údajů o změnách v kvalitě dopravy jsou dopravní parametry vyhodnoceny z několika týdnů před a po otevření TKB. Nad všemi detektory je zavedena kategorizace kvality dopravy, která je transformována do spotřeby pohonných hmot a vyhodnocení délek kolon. Navržené postupy umožňují v budoucnosti hodnotit cenu za přepravu nad sítí detektorů v reálném čase.

Authors:
Ing. Bc. Vladimír Faltus, Ph.D.; prof. Ing. Pavel Přibyl, CSc.; prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.; Hrdina, L.
Published:
2017, TRANSCOM 2017, 12th International Scientific Conference Of Young Scientists On Sustainable, Modern and Safe Transport, Linz, Elsevier BV), p. 154-159), ISSN 1877-7058
Annotation:
The paper attempts to explain the impacts of large transport structures on the traffic quality and urban environment, in terms of the sustainability of these structures in the long term decades. Such effects can be expressed e.g. via travel time and speed, the length of congestions and time delays, number of stoppings, fuel consumption, location and amount of pollutants produced. The rating is based on the application of mathematical models working with data measured throughout the city, using strategic detectors and floating cars, or test drives. One of the models is the estimation of fuel overconsumption due to reduced travel speed e.g. in congestions, as well as a model determining the delay costs due to traffic situation. Models and measurement data enable to compare the situation before the construction and after implementation of the structures. The method is demonstrated in the case of the Blanka tunnel complex on City Ring Road, which was opened in September 2015.
DOI: