Granty a projekty

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Řešitel:
Anotace:
Cílem projektu je využití existujících a osvědčených metod pro nekontaktní výuku kombinované formy studia na Fakultě dopravní pro tvorbu společné metodiky a společné šablony poskytování studijních opor, jež by byla aplikovaná ve všech předmětech. Dle dohodnuté metodiky a jednotného grafického rámce s doporučenou strukturou budou aktualizovány studijní opory dvaceti profilových předmětů vyučovaných v kombinované formě studijního programu „Technika a technologie v dopravě a spojích“. Vzdělávání poskytované distančními metodami je relevantní i v prezenčních studijních programech a je nezbytné pro případ nuceného online vzdělávání. Metoda blended learning využívá synergicky prezenční i distanční formy výuky nahrazením frontálních přednášek výukovými materiály, videem nebo testy pro formativní hodnocení a autoevaluaci studentů. Prezenční výuka je pak zaměřena na diskusi, napravení formálních znalostí studentů, či praktickou výuku.
Pracoviště:
Rok:
2022 - 2024
Program:
Rozvojové programy MŠMT - NPO_ČVUT_MSMT-16597/2022

Řešitel:
Anotace:
Vzhledem ke změně filozofie vzdělávání inženýrů v oblasti teoretických předmětů se ukazuje jako nezbytné podpořit výuku Teorie hromadné obsluhy studijním dokumentem, jež by předkládal teoreticky náročné partie více populární formou. Takovým nástrojem by mohlo být hypertextové skriptum doplněno interaktivními applety. Cílem je využít účelných technologií v oblasti informačních zdrojů a přispět tak k co nejdůslednějšímu porozumění principů modelování stochastických procesů. Skutečné pochopení základů statistického průzkumu a principů modelování není možné bez vlastní tvořivé práce každého studenta. Jako modelační nástroj systémů hromadné obsluhy můžou dobře posloužit Petriho sítě. V rámci projektu bude zvolen vhodný software pro modelování Petriho sítěmi a tento pak bude podpořen ukázkovými schématy typových úloh frontových systémů
Pracoviště:
Rok:
2012 - 2012
Program:
MŠMT - projekty Fondu rozvoje vysokých škol (FRVŠ) - 1110/2012