Spoluřešitelé:
Anotace:
Pro přenos maximální možné tažné síly mezi koly a kolejnicemi je nutné optimálně využít okamžitých adhezních poměrů. Proto je nutné, aby železniční trakční vozidla byla vybavena kvalitním skluzovým regulátorem, který umožní využití těchto adhezních poměrů a dosažení požadované tažné síly. Pokud skluzový regulátor správně funguje, umožní kromě dosažení požadované síly, také snížit opotřebení kol a kolejnic, mechanické namáhání vozidla a omezení rázů na vozidle. Skluzový regulátor lze rozdělit na část, která detekuje nebo určuje velikost skluzu a samotný regulační algoritmus, který reguluje skluz na požadovanou hodnotu. Obě části musí pracovat společně, ale při návrhu je lze navrhnout odděleně. Tento projekt se bude zabývat návrhem detekční částí skluzového algoritmu pro lokomotivu se stejnosměrnými motory. Návrh detekční části algoritmu je poměrně obtížný, protože vyžaduje znalost z oblasti řízení elektrických pohonů, mechaniky přenosu momentu z motoru na kola a přenosu síly mezi koly a kolejnicemi. Proto se tento projekt bude zabývat pouze návrhem detekční části algoritmu, který bude možné, po doplnění o regulační část naprogramovat do řídícího počítače lokomotivy.
Pracoviště:
Katedra elektrických pohonů a trakce
Rok:
2015 - 2015
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS15/079/OHK3/1T/13