Granty a projekty

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Řešitel:
Dr. Ing. Jan Přikryl
Spoluřešitelé:
Ing. Bohumil Kovář, Ph.D.; Ing. André Maia Pereira, Ph.D.; doc. Ing. Michal Matowicki, Ph.D.
Anotace:
Projekt vytvoří soubor komponent a v praxi ověří fungování simulačně-modelovacího rámce pro hloubkovou analýzu chování inteligentních dopravních systémů ve městech v reálném čase a pro výzkum strategií řízení městské dopravy s důrazem na kooperativní systémy. Navrhovaný inteligentní dopravní systém bude schopen přijímat data z dostupných senzorů (dopravních detektorů, kamer, kooperativních vozidel, chodců, dalších IoT elementů dopravního systému,), tato data konsolidovat do jednotné struktury tak, aby je bylo možné použít jako vstupní hodnoty dopravní simulace. Simulace bude probíhat nad daty dodávanými v reálném čase a bude odrážet aktuální situaci v modelované oblasti. Bude ji tedy možno nasadit jako ITS systém analyzující v reálném čase dopady dopravně manažerských rozhodnutí. Výstupem projektu je mimo jiné i metodika tvorby dopravních digitálních dvojčat.
Pracoviště:
Rok:
2021 - 2024
Program:
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+

Řešitel:
doc. Ing. Michal Matowicki, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Bohumil Kovář, Ph.D.; Ing. Jana Kuklová, Ph.D.; prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.; Dr. Ing. Jan Přikryl
Anotace:
Cílem projektu je vývoj vlakového expertního systému, který bude nahrazovat rozhodovací procesy strojvedoucího na základě vyhodnocení definovaných vstupů. Příkladem těchto vstupů jsou výstupy z různých detektorů (překážek, požáru aj.) či ze systémů sledujících konfiguraci a stav jednotlivých modulů, trati (tunel, přejezd). Tyto vstupy systém dále porovná s drážními provozními pravidly a následně reaguje vysláním povelů dalším systémům vlaku. Rozhodovací algoritmy budou zohledňovat např. i psychosomatické vlastnosti strojvedoucích. Nedílnou součástí vývoje tohoto systému bude mj. systémová analýza, sběr dat, specifikace vstupů/výstupů včetně definice jejich rozhraní, vlastní návrh systému včetně architektury, implementace SW a matematická analýza pomocí pokročilých simulačních nástrojů.
Pracoviště:
Rok:
2020 - 2022
Program:
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+

Řešitel:
Ing. Elena Alexeeva
Spoluřešitelé:
Dr. Ing. Jan Přikryl
Anotace:
Délka fronty je důležitým ukazatelem výkonnosti světelně řízených křižovatek. Lze ji také úspěšně použít jako vstup pro prognózu časových zdržení a výsledných jízdních dob. Dopravní modely založené na zmíněných parametrech mohou být využity pro kontrolu a řešení úloh projektování a plánování v různých oblastech dopravního a městského inženýrství. Současné modely jsou z velké části založeny na údajích z dopravních detektorů a nevyužívají informace, poskytované tzv. spolupracujícími vozidly pomocí CAR2X technologií. Tento projekt má za cíl zpřesnit předpovědi vývoje délky front na sebe navazujících světelných křižovatkách za přítomnosti automatizovaných vozidel v dopravním proudu. V průběhu modelování se řešitelka soustředí na dopravních situace, které jsou charakterizovány heterogenním dopravním proudem, vysokým koeficientem saturace pozemní komunikace a případy, kdy se nemůže uvažovat s Poissonovým rozdělením pravděpodobnosti pro příjezdy vozidel do křižovatky.
Pracoviště:
Rok:
2018 - 2019
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS18/149/OHK2/2T/16

Řešitel:
Dr. Ing. Jan Přikryl
Anotace:
Tvorba matematicko-statistických modelů dopravních nároků v daném čase a to pro vybrané residenční oblasti až po jednotlivé objekty. Nové způsoby systematického sledování údajů v řešené oblasti.
Pracoviště:
Rok:
2008 - 2009
Program:
Bezpečná a ekonomická doprava (Národní program výzkumu)

Řešitel:
Dr. Ing. Jan Přikryl
Anotace:
Vývoj nových nanokompozitních povlaků se zlepšenou otěruvzdorností za vyšších teplot
Pracoviště:
Rok:
2008 - 2009
Program:
Juniorské badatelské grantové projekty

Řešitel:
Dr. Ing. Jan Přikryl
Anotace:
Inovace cvičební části povinného bakalářského předmětu Modelování systémů a procesů
Pracoviště:
Rok:
2007 - 2007
Program:
MŠMT - projekty Fondu rozvoje vysokých škol (FRVŠ) - 1344

Řešitel:
prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Valéria Horňáková; Dr. Ing. Jan Přikryl
Anotace:
Cílem tohoto projektu je organizace mezinárodní konference v rámci projektu COST 355 "Changing behaviour towards a more sustainable transport system" - Praha 2006. Tato konference se bude konat v posluchárnách ČVÚT a členové ČVUT jsou také jejími hlavními organizátory. Tato konference bude třídenní a součástí bude mimo jiné zasedání všech pracovních skupin, ale i plenární zasedání výboru celé skupiny. Hlavním cílem je setkání odborníků z různých zemí i z různých organizací. Nedílnou součástí je i výměna zkušeností v rámci diskuze. Tato výzva (COST action 355) se zaměřuje na jeden z moderních problémů - životní prostředí. Cílem je studium možností jak zmírnit zhoršující se trend v oblasti znečišťování životního prostředí. K problému přistupuje z celé řady rozdílných pohledů, například vytvoření alternativních zdrojů energie či přesun dopravy na dopravní prostředky šetrnější k životnímu prostředí.
Pracoviště:
Rok:
2006 - 2006
Program:
IGS ČVUT - CTU0617216