Projekty ústavu

Program:
MPO OP (národní projekt)
Trvání projektu:
2021 - 2023
Zkratka projektu:
ODEBLO
Anotace:
Současné stavební prvky silniční infrastruktury často nedokážou efektivně absorbovat energii nárazů, což vede k vyšším škodám na vozidlech i ohrožení životů. Vzhledem k rostoucí intenzitě dopravy a měnícím se podmínkám na komunikacích je klíčové vyvinout a implementovat moderní technologie, které umožní lepší ochranu účastníků silničního provozu.
Cíl projektu:
Hlavním cílem tohoto projektu bylo ověření funkčnosti prototypu deformačního bloku pro samostatné dopravní sjezdy, mostky, přejezdy a vjezdy, které jsou budovány v silničních příkopech v reálných podmínkách v závislosti na druhu a typu komunikace. Mezi další cíle patřilo ověření poloprovozních podmínek samotné výroby zejména s ohledem na nutnost tolerancí přesné výroby, které ovlivňují následné osazení do profilu vozovkového souvrství. S tím souvisí i nastavení kontroly jakosti výroby a stanovení podmínek pro skladování a převoz těchto dílců.
Další informace:
https://starfos.tacr.cz/projekty/EG21_374%2F0026841

Projekt je zaměřený na oblast praktického využití moderních metod a technologií pro ohledání místa dopravní nehody (OM DN) se záměrem zvýšit efektivitu a kvalitu ohledání směrem k podkladům pro následné dokazování. V rámci kurzu budou řešeny a předávány zkušenosti s praktickou aplikací robotických totálních stanic či RTK GNSS měření, moderních fotogrammetrických měřických metod (pozemní i UAV) včetně využití následné digitální obrazové korelace a laserových skenerů se zohledněním požadavků a rizik souvisejících s OM DN.

Kurz cílí na rozšíření dovedností (upskilling) účastníků a je určen pro zájemce z řad PČR, znalce z oboru doprava, strojírenství a ekonomika a techniky likvidace pojistných událostí aj.

Program:
TAČR (národní projekt)
Trvání projektu:
2021 - 2023
Zkratka projektu:
HASTA
Anotace:
S ohledem na změny v českém znaleckém prostředí vyvolané úpravou legislativy vznikla potřeba sjednotit postupy znalectví a podpořit jejich transparentnost a odbornou kvalitu, což je klíčové nejen pro odbornou komunitu, ale i pro justiční a správní orgány.
Cíl projektu:
Cílem a hlavním výsledkem projektu se stala harmonizace a inovace stávajících postupů při analýze dopravních nehod tak, aby znalci měli k dispozici jednotně aplikovaná kritéria pro interpretaci příčin a průběhu dopravní nehody ve formě standardů zakládajících metodický postup sloužící jako jednotně aplikovaný postup využitelný při výkonu znalecké činnosti v této oblasti. Existence standardizovaného postupu při znalecké činnosti, v podobě definovaných standardů, pak bude základem sloužícím jako jednotně aplikovaný postup využitelný při jmenování znalců a dohledu nad nimi v této oblasti.
Další informace:
https://starfos.tacr.cz/projekty/TL05000028

logo projektu
Program:
Horizon Europe (mezinárodní projekt)
Trvání projektu:
2022 - 2025
Zkratka projektu:
RECONMATIC
Anotace:
RECONMATIC představuje zásadní posun v přístupu k nakládání se stavebním a demoličním odpadem (CDW). Od tradičního konzervativního přístupu, který stavební průmysl často uplatňuje a který se potýká s obtížemi při dosahování vysoké míry recyklace odpadu, přechází k využívání moderních technologií. Tento přístup je navržen tak, aby maximálně využil potenciál Nové evropské zelené dohody a přispěl k udržitelnému rozvoji v oblasti stavebnictví.
Cíl projektu:
Cílem projektu RECONMATIC je vývoj, popis a praktická demonstrace technologií, jako jsou digitální dvojče, aplikace založené na blockchainu, směřování stavebních produktů, přesná prefabrikace a efektivní třídění prostřednictvím automatizace a robotiky. Tyto technologie budou rozpracovány do detailů tak, aby dosáhly vysoké úrovně technologické připravenosti (TRL) a zajistily hladké a rychlé přijetí všemi zainteresovanými stranami ve stavebním sektoru na celém světě.
Další informace:
https://www.reconmatic.eu/