Projects and Grants

The information comes from the university database V3S.

Principal Investigator:
Co-Investigators:
Ing. Tadeáš Bartoš; Ing. Tomáš Blodek; Ing. Adam Hoffmann; Ing. Bc. Karel Kocián, Ph.D.; Ing. David Korbelář; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; Ing. Jakub Nováček, Ph.D.; Petr Sobotka; Bc. Michaela Stránská; Ing. Zdeněk Svatý, Ph.D.; Monika Vavříková; Ing. Gabriela Zikánová; Ing. Tereza Šimková; Ing. Martin Šimáček
Annotation:
První fázi projektu představuje teoretická příprava na realizaci vlastních nárazových zkoušek. Ta zahrnuje definování požadovaného průběhu konkrétního crashtestu, výběr vhodných vozidel, bezpilotních prostředků a jejich kolizních partnerů a určení osazovaného měřícího vybavení. V této fázi budou studenti seznámeni s principem přípravy nárazových zkoušek a zejména budou komplexně obeznámeni s principem fungování jednotlivých měřících zařízení a náležitostmi jejich osazování. Tato fáze navazuje a rozšiřuje znalosti studentů z výuky a je nezbytnou fází pro následné praktické části projektu. V další fázi dojde k nákupu potřebného vybavení pro realizaci vlastních testů a případnou kalibraci měřících zařízení. Následuje již praktická fáze, a to realizace crashtestů. Studenti budou mít možnost se zapojit v rámci rozličných činností přípravy a realizace počínaje přípravou vozidel, bezpilotních prostředků, kolizních partnerů ale také přípravou a instalací měřících zařízení, resp. přípravou samotné testovací dráhy. Bezprostředně po realizaci nárazové zkoušky budou studenti zapojeni do činností spojenými s monitoringem poškození vozidel, resp. bezpilotních prostředků a jejich kolizních partnerů. To zahrnuje odbornou práci s 3D scanerem či totálními stanicemi. Závěrečnou fázi projektu pak představuje zpracování, vyhodnocení a interpretace naměřených dat v prostředí specializovaných softwarů, který má Ústav soudního znalectví v dopravě k dispozici. Jedná se tedy o komplexní sadu odborných činností, které studenty obohatí v oblasti odborné způsobilosti a připraví je na budoucí činnosti v rámci jejich profesního života.
Department:
Year:
2022 - 2022
Program:
The "PPSR" internal calls

Principal Investigator:
Ing. Pavel Vrtal, Ph.D.
Co-Investigators:
Ing. Bc. Karel Kocián, Ph.D.; Ing. Tomáš Kohout; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; Ing. Jakub Nováček, Ph.D.; Ing. Tereza Šimková
Annotation:
The solution is based on a methodologically new approach to road accident prediction. This will be based on specific elements identified in the analysis of accident sites (road accident rates, traffic safety deficits) and road passport. In this way, a forecast of the emergence of new accident sites will be made. The purpose is to get them rectified in time. For the effective presentation of results, a map application will be developed, containing the scientific and research results achieved. They may be presented in this form, for example, to road managers. The mapping application will be based on a detailed database containing a comprehensive parametrisation of the road sections concerned, such as traffic intensities or infrastructure design elements, including defects in transport equipment. The database will also contain already identified traffic-safety deficits extracted from the CEBASS web application "Central Register of Road Network Safety Analyses". The project will also serve as the main basis for the principal investigator's dissertation.
Department:
Year:
2021 - 2022
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS21/138/OHK2/2T/16