Specializace:
Ústav soudního znalectví v dopravě
Projekt se zabývá úvodem do problematiky řešení a komplexní analýzou nehodového děje (rozhodovací procesy účastníků silničního provozu - subjektivní parametry, analýza stop a poškození - objektivní parametry), bezpečností komunikací a vozidel (prevence vzniku nehodové situace a škod) a dalšími problematikami souvisejícími se znaleckou praxí (jízdní dynamika, nárazové testy a 3D modelování). V rámci projektu se posluchači seznámí např. se zásadami sběru a zpracování dat (měření jízdní a nárazové dynamiky), s výpočetními metodami používanými pro analýzu nehodového děje a 3D modelováním (použitím 3D skeneru či fotogrammetrie a zpracování prostorových dat).
Specializace:
Ústav soudního znalectví v dopravě
Projekt je zaměřen na praktickou aplikaci bezpilotních prostředků a související pozemní rizika spojená s jejich provozem. Projekt navazuje na výzkumnou činnost ústavů K622 a K621 a spolupráci fakulty dopravní s praxí, zejména s ohledem na možnosti využití bezpilotních prostředků jako platforem pro moderní měřicí metody. Cílem je hledat a aplikovat nové, moderní přístupy využitelné v rámci nejen dopravní problematiky. Důraz je přitom kladen na praktickou využitelnost zpracovávaných témat a možnosti jejich následné širší aplikace. Příkladem může být využití různých dokumentačních přístupů, např. prostřednictvím fotogrammetrických měření či laserového skenování. Paralelním tématem řešeným v rámci projektu jsou tzv. Ground risks, zejména pak hodnocení rizik pro nezúčastněné osoby na zemi. Téma vychází ze spolupráce s dotčenými organizacemi (JARUS, CEN, ASD-STAN, ÚCL) i historickým zapojením do řešené problematiky. Cílem je identifikovat možnosti a způsoby predikce průběhu a následků střetu člověka s bezpilotním letounem. V rámci této oblasti jsou řešeny nejen letové charakteristiky či parametry různých kategorií a typů letadel, ale i strukturální specifika jednotlivých typů či praktická validace a hodnocení prostřednictvím nárazových testů a simulací.