Granty a projekty

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Řešitel:
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Michaela Frebortová; Bc. Jakub Hruška; Ing. Tomáš Kohout; RNDr. Petr Kubera, Ph.D.; Ing. Bc. Kateřina Mičunková; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; Ing. Josef Nový, Ph.D.; Ing. Zdeněk Svatý, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Jan Thiele; Ing. Přemysl Toman; Ing. Pavel Vrtal, Ph.D.; Ing. Jan Válek, Ph.D.; Ing. Jiří Zeisek; Ing. Libor Žídek
Anotace:
Projekt se z větší části zaměří na vytvoření komplexního prostředí pro vývoj pokročilých asistenčních a autonomních vozidlových systémů na území Ústeckého kraje. To bude zahrnovat rozšíření virtuálního modelu U SMART ZONE - polygonu pro testování pokročilých asistenčních a autonomních vozidlových systémů tak, aby se přiblížil standardu virtuálního dvojčete a nabízel komplexní, heterogenní a stochastické prostředí pro virtuální testování vozidlových systémů a tvorbu dopravních simulací především typu human-in-the-loop (testování chování lidského faktoru) a vehicle-in-the-loop (testování chování vozidel v simulovaném prostředí). Oba tyto přístupy těží z vysoce realistického vizuálního zpracování a možnosti paralelního testování, tj. měření a porovnávání hodnot v reálném a simulovaném prostředí na stejném úseku silnice.
Pracoviště:
Rok:
2023 - 2028
Program:
Operační program Jan Amos Komenský - CZ.02.01.01/00/23_021/0009003

Řešitel:
doc. Ing. Jan Valentin, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Petr Matějka, Ph.D.; doc. Ing. Václav Nežerka, Ph.D.; Ing. Zdeněk Svatý, Ph.D.; doc. Ing. Pavel Tesárek, Ph.D.; doc. Ing. Rudolf Urban, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Vítek, Ph.D.
Anotace:
RECONMATIC represents a paradigm shift in CDW management, from the traditionally conservative approach of construction industry that is struggling to reach the target of high rate of waste recovery, to embracing readily available technologies and maximise the potential of the New European Green Deal. The technologies to be employed in this project (digital twin, blockchain-based applications, construction product routing, precision prefabrication, effective sorting through automation and robotics etc.) will be developed, described and demonstrated to such a detail to reach high technological readiness levels (TRLs) and enable smooth and rapid adoption by all stakeholders within the construction sector worldwide.
Pracoviště:
Katedra silničních staveb
Rok:
2022 - 2025
Program:
Horizon Europe - 101058580

Řešitel:
Spoluřešitelé:
Ing. Tadeáš Bartoš; Ing. Tomáš Blodek; Ing. Adam Hoffmann; Ing. Bc. Karel Kocián, Ph.D.; Ing. David Korbelář; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; Ing. Jakub Nováček, Ph.D.; Petr Sobotka; Bc. Michaela Stránská; Ing. Zdeněk Svatý, Ph.D.; Monika Vavříková; Ing. Gabriela Zikánová; Ing. Tereza Šimková; Ing. Martin Šimáček
Anotace:
První fázi projektu představuje teoretická příprava na realizaci vlastních nárazových zkoušek. Ta zahrnuje definování požadovaného průběhu konkrétního crashtestu, výběr vhodných vozidel, bezpilotních prostředků a jejich kolizních partnerů a určení osazovaného měřícího vybavení. V této fázi budou studenti seznámeni s principem přípravy nárazových zkoušek a zejména budou komplexně obeznámeni s principem fungování jednotlivých měřících zařízení a náležitostmi jejich osazování. Tato fáze navazuje a rozšiřuje znalosti studentů z výuky a je nezbytnou fází pro následné praktické části projektu. V další fázi dojde k nákupu potřebného vybavení pro realizaci vlastních testů a případnou kalibraci měřících zařízení. Následuje již praktická fáze, a to realizace crashtestů. Studenti budou mít možnost se zapojit v rámci rozličných činností přípravy a realizace počínaje přípravou vozidel, bezpilotních prostředků, kolizních partnerů ale také přípravou a instalací měřících zařízení, resp. přípravou samotné testovací dráhy. Bezprostředně po realizaci nárazové zkoušky budou studenti zapojeni do činností spojenými s monitoringem poškození vozidel, resp. bezpilotních prostředků a jejich kolizních partnerů. To zahrnuje odbornou práci s 3D scanerem či totálními stanicemi. Závěrečnou fázi projektu pak představuje zpracování, vyhodnocení a interpretace naměřených dat v prostředí specializovaných softwarů, který má Ústav soudního znalectví v dopravě k dispozici. Jedná se tedy o komplexní sadu odborných činností, které studenty obohatí v oblasti odborné způsobilosti a připraví je na budoucí činnosti v rámci jejich profesního života.
Pracoviště:
Rok:
2022 - 2022
Program:
Vnitřní soutěž PPSR

Řešitel:
Ing. Zdeněk Svatý, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Michal Frydrýn, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; Ing. Jiří Šťástka, Ph.D.
Anotace:
Cílem projektu je výzkum a vývoj nových nástrojů, postupů a softwarových systémů pro podporu integrace a komerčního provozu bezpilotních prostředků ve sdílením vzdušném prostoru. Se vznikem nové legislativy ze strany EASA na celoevropské úrovni je třeba adaptovat tento rámec pro prostředí ČR. Budou využity metody modelování a simulace pro stanovení míry rizika provozu UAV pro ostatní účastníky letového provozu a pro osoby a majetek na zemi dle metodiky JARUS SORA. Modely budou doplněny o výsledky experimentů s reálnými prostředky pro ověření míry spolehlivosti a impaktové analýzy pro stanovení nebezpečí zranění osob na zemi. Vyvíjené nástroje poslouží pro povolující autority i komerční provozovatele a podpoří budoucí rozvoj tohoto odvětví, zejména lety mimo přímou viditelnost pilota.
Pracoviště:
Rok:
2020 - 2022
Program:
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+

Řešitel:
doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Michal Frydrýn, Ph.D.; Ing. Bc. Karel Kocián, Ph.D.; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; Ing. Zdeněk Svatý, Ph.D.
Anotace:
Projekt je zaměřen na vývoj inovativní metody pro odhalování, dokazování a potírání kriminality spojené s trestnou činností v silniční dopravě za použití moderních technických zařízení a nových poznatků z oblasti měření dynamických charakteristik. Metoda je založena na zajištění nehodových dat z řídicích jednotek kolidujících vozidel a jejich následné analýze. V rámci projektu bude analyzováno 100 dopravních nehod včetně manipulovaných a provedeno 12 nárazových testů pro verifikaci metody.
Pracoviště:
Rok:
2017 - 2020
Program:
Bezpečnostní výzkum České republiky 2015-2022

Řešitel:
Ing. Zdeněk Svatý, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; Ing. Bc. Kateřina Mičunková; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.
Anotace:
Projekt je zaměřen na zjištění možností využití RPAS (Remotely Piloted Aircraft Systems, česky bezpilotních leteckých prostředků) v kombinaci s fotogrammetrickým měřením pro potřeby forenzní analýzy dopravních nehod, konkrétně tvorbu prostorových modelů míst dopravní nehod. Tyto primární výstupy pak budou sloužit jako podklady pro analýzu zvláště obtížných a náročných případů v simulačních programech, tj. jako prvky zpřesňující celý výpočet simulace pohybu vozidel. Rovněž budou zkoumány možnosti využití metody pro určování megatextury vozovky či v jiných dopravně-bezpečnostních aplikacích.
Pracoviště:
Rok:
2016 - 2018
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS16/256/OHK2/3T/16

Řešitel:
Ing. Alžběta Lenková
Spoluřešitelé:
Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; Ing. Miroslav Novotný; Ing. Zdeněk Svatý, Ph.D.; Ing. Martin Červenka
Anotace:
Projekt je zaměřen na detailní deskripci chování cyklistů v silničním provozu. A to zejména z pohledu dynamiky jízdy soustavy cyklista - jízdní kolo a dále s ohledem na objektivní hodnocení viditelnosti vlivem zhoršených povětrnostních podmínek. Ačkoli počet cyklistů usmrcených při dopravních nehodách má klesající tendenci, celkový počet nehod s účastí cyklisty i počet zraněných při těchto nehodách v posledním meziročním porovnání stoupl. Za viníka dopravní nehody je ve většině případů označen cyklista. Negativní vliv, jak na zavinění i zvýšení počtu nehod, má také alkohol či jiné návykové látky. Tento projekt chce navázat na výzkum z 80. a 90. let, který popsal trajektorii jízdy cyklisty, a zjistit, jaký vliv má aktuální fyzický stav cyklisty a další vnější vlivy na velikost tzv. mikrovln a makrovln, tedy nepravidelných vlnovek, po kterých pohyb soustavy cyklista - jízdní kolo probíhá. Amplituda i vlnová délka vln je mimo jiné závislá na věku, zkušenosti, pohlaví nebo stylu jízdy. Pr
Pracoviště:
Rok:
2013 - 2014
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS13/157/OHK2/2T/16