Mezi systémy pro informování cestujících patří kromě tzv. vozidlových a zastávkových informačních systémů také různé internetové portály poskytující především předcestovní informace, často i s možností zakoupení jízdenky. Bez systémů pro odbavení cestujících, jejichž vývoj byl v posledních letech velmi dynamický, by dnes veřejná hromadná doprava osob již nemohla existovat. Nutnou podmínkou poskytování aktuálních informací o VHD jsou systémy pro sledování vozidel. Pro optimalizaci veřejné hromadné dopravy jsou dnes v rostoucí míře využívány systémy pro automatické počítání cestujících. Kromě zmíněných systémů však ve veřejné hromadné dopravě nacházejí uplatnění i mnohé další telematické systémy. Studenti se v rámci projektu mohou věnovat analýze informačních a odbavovacích systémů, resp. řešit témata vlastní nebo pocházející z praxe, anebo se mohou podílet na vývoji a testování reálně fungujících systémů v rámci spolupráce naší fakulty s vybranými organizátory dopravy, vše pod záštitou Laboratoře odbavovacích a informačních systémů.
Specializace:
Hlavním cílem projektu je aplikace inteligentních řídicích systémů především do řízení městských aglomerací, ale i tunelů či dálnic včetně využití informačních displejů a informací šířených nejenom rádiem. Pro činnost projektu je plně k dispozici nová laboratoř řízení a modelování dopravy, která je vybavena křižovatkovým řadičem včetně stojanu SSZ a veškerým softwarovým vybavením a také moderními nástroji modelování dopravy a technickým vybavením pro získávání dopravních dat. Hlavními třemi tématy projektu jsou tedy metody řízení dopravy ve městech, modelování dopravy a dopravního proudu a metody sběru dopravních dat, včetně automatických aplikací (senzory, videodetekce,...) a následné vyhodnocení dat. Pro práci jsou využívány rozsáhlé zkušenosti z řízení dopravy v Praze, Brně a v Plzni.