Vedoucí studentských projektů

Studijní program/specializace:

  • Bakalářský studijní program Technika a technologie v dopravě a spojích (B1041A040001)

    Specializace:

    • Inteligentní dopravní systémy
  • Navazující magisterský studijní program Dopravní systémy a technika (N1041A040003)

Pracoviště:

Katedra dopravní telematiky

Anotace:

Hlavním cílem projektu je aplikace inteligentních řídicích systémů především do řízení městských aglomerací, ale i tunelů či dálnic včetně využití informačních displejů a informací šířených nejenom rádiem. Pro činnost projektu je plně k dispozici nová laboratoř řízení a modelování dopravy, která je vybavena křižovatkovým řadičem včetně stojanu SSZ a veškerým softwarovým vybavením a také moderními nástroji modelování dopravy a technickým vybavením pro získávání dopravních dat. Hlavními třemi tématy projektu jsou tedy metody řízení dopravy ve městech, modelování dopravy a dopravního proudu a metody sběru dopravních dat, včetně automatických aplikací (senzory, videodetekce,...) a následné vyhodnocení dat. Pro práci jsou využívány rozsáhlé zkušenosti z řízení dopravy v Praze, Brně a v Plzni.

chci se dozvědět víc

Studijní program/specializace:

  • Bakalářský studijní program Technika a technologie v dopravě a spojích (B1041A040001)

    Specializace:

    • Inteligentní dopravní systémy

Pracoviště:

Katedra dopravní telematiky

Anotace:

Projekt se zabývá problematikou tunelových systémů na pozemních komunikacích ve městech na dálnicích, ale i na železnici. Tunelová stavba patří mezi důležité prvky v dopravním systému, jež obsahuje specifické telematické systémy, řídicí prvky, nadstavbové systémy, řídicí ústřednu, komplexní diagnostiku, přičemž v rámci návrhů a implementace se uplatňují nová témata jako je kyberbezpečnost, prediktivní údržba, navigace, kooperativní systémy, autonomní provoz a v neposlední řadě bezpečnost a spolehlivost zařízení ve specifickém prostředí tunelové stavby. Projekt se zabývá celkem třemi směry, ve kterých se studenti projektu mohou rozvíjet a profilovat. Prvním směrem je návrhová část týkající se projektů, normativy a přípravnými částmi pro tunelové stavby a jejich projektovaní pomocí ACAD, BIM, výpočtů návratností pro výběr vhodné technologie a systémů. Druhý směr se týká vlastní implementací a realizačních řešení na návrhu řídicího systém tunelu, ovládání přes SCADA na bázi webového rozhraní a platformy Atvise®, seznámení se s programováním PLC a řídicí sběrnice OPC UA. Součástí je návrh HMI, trenažéru a simulací subsystémů a technologií včetně chování řidičů v tunelu při mimořádných událostech a reakce dispečerů na události v provozu a poruchy tunelového systému promítající se do vizualizace a virtualizace. Třetí směr je zaměřen na diagnostiku, sběr dat uplatnění prediktivních přístupů a vyhodnocení chování systémů v tunelu z dlouhodobého hlediska zaměřené na spolehlivost a bezpečnost. Nedílnou součástí je i vyhodnocování chování řidičů a dispečerů. Celkový pohled třech směrů se promítá do návrhů životního cyklu zařízení v tunelu a postupného vytváření znalostních a expertních systémů, jež se stávají součástí složitých a komplexních technologií. Projekt zaměřený na tunelové systémy má i významným benefit v nejen teoretických aktivitách a praktickém uplatnění v zapojení se do grantů, laboratoří a týmové spolupráce u nás a v zahraničí, ale i do konkrétní reálné praxe a spolupráce s komerčními subjekty a státní správou, která tunelové systémy řeší a provozuje.

chci se dozvědět víc