Publikace

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Autoři:
Ing. Martin Jacura, Ph.D.; doc. Ing. Lukáš Týfa, Ph.D.; Ing. David Vodák, Ph.D.
Publikováno:
2024, Vědeckotechnický sborník Správy železnic, 6 (10), p. 3-11), ISSN 2694-9172
Anotace:
Předmětem článku je nastínění myšlenkového postupu a definice základních předpokladů pro vytvoření funkčního modelovacího nástroje, který umožní správné dimenzování parametrů úprav železniční infrastruktury. Záměrem je tedy nalezení takové skladby parametrů, která bude odpovídat významu spojnice dvou předmětných bodů, a požadavkům, které jsou na infrastrukturu kladeny.
Typ:
Článek v odborném recenzovaném periodiku česky

Autoři:
Ing. Pavel Purkart, Ph.D.; Ing. David Vodák, Ph.D.
Publikováno:
2023, New Technology and Logistics on the Railway, Prague, ACTA Polytechnica CTU), p. 86-92), ISBN 978-80-01-07257-8, ISSN 2336-5382
Anotace:
The railway traffic path capacity and the issue of railway buildings planning are topics that are widely discussed in professional groups. Experts often do not the same opinions on these topics. The issue of the allocation of railway traffic path capacity is given in general legislation and further by regulations or directives of a particular railway operator. Carriers are obliged to agree to these conditions. In the case of railway buildings planning, there are also comprehensive defined procedures and selected methods and models which are used to evaluate buildings planning (for example, a four-stage transport model or a logit model). However, it is appropriate to deal with the idea of whether all these procedures are correct and whether it is not appropriate to make changes, especially in the long-established procedures, that would better reflect the current and future reality and society needs.
DOI:
Typ:
Stať ve sborníku z prestižní konf. (Scopus)

Autoři:
Ing. David Vodák, Ph.D.; Ing. Martin Jacura, Ph.D.; Svoboda, R.; doc. Ing. Ivan Nagy, CSc.; doc. Ing. Lukáš Týfa, Ph.D.
Publikováno:
2023
Anotace:
Nastavení parametrů stavební úpravy železniční trati je velmi složitý a komplexní proces, neboť v jeho průběhu je zpravidla nutné utřídit a prioritizovat velké množství variant a podvariant. Tyto jsou následně ohodnoceny na základě přepravní prognózy a hodnocení ekonomické efektivity a v závěru celého procesu je vybrána vítězná varianta. Celý proces je velkou měrou ovlivněn budoucím využitím stavebně upravené infrastruktury cestujícími, které je predikováno zmíněnou přepravní prognózou. Tato práce si klade za cíl revizi stávajícího přístupu k nastavování parametrů železničních infrastrukturních staveb s důrazem na vztah mezi úpravou a budoucím využitím tratě cestujícími.
Typ:
Disertační práce (PhD)

Autoři:
Ing. Martin Jacura, Ph.D.; Ing. Tomáš Javořík, Ph.D.; Ing. Bc. Jan Kruntorád; Ing. Pavel Purkart, Ph.D.; doc. Ing. Lukáš Týfa, Ph.D.; Ing. David Vodák, Ph.D.
Publikováno:
2022
Anotace:
Plán dopravní obslužnosti města Vlašim je zpracován na základě zákona č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících. Cílem plánu dopravní obslužnosti je formulace základních představ města o rozvoji veřejné osobní dopravy na jeho území. Plán dopravní obslužnosti zmiňuje důležité skutečnosti související s dopravní obslužností, jako je demografie, geografie, komunikační síť a problematika smluvních vztahů. Hlavní důraz je kladen na dopravní obslužnost zajišťovanou objednávkou města, a to z pohledu kvality dopravy, organizace dopravy včetně výhledu ekonomického a tarifního. Praktické naplňování plánu je podmíněno stabilním ekonomickým prostředím.
Typ:
Technická zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Pavel Purkart, Ph.D.; Ing. Bc. Jan Kruntorád; Ing. David Vodák, Ph.D.
Publikováno:
2022, TRANSBALTICA XII: TRANSPORTATION SCIENCE AND TECHNOLOGY, Cham, Springer International Publishing AG), p. 439-447), ISBN 978-3-030-94773-6, ISSN 2523-3440
Anotace:
CTU in Prague Faculty of Transportation Sciences, Department of Transport Systems, deals in its research with the issue of allocating the capacity of a railway transport path. The capacity of any transport route is a limiting ele-ment in terms of its functionality. It is not always possible to meet all re-quirements and the allocator has to decide how to allocate capacity, so that it is as efficient as possible and achieves as many societal benefits as possible. The research team deals with this issue by using a modified STEM (Step Method) method for its research, which is a tool for linear optimization. The article presents the use of this method on the railway line Plzeň - Žatec in the Czech Republic. It deals with its sensitivity while changing the parameter of the number of passengers in the individual segments of the passenger rail transport. There are many requirements for the allocation of railway capaci-ty, but the infrastructure is not able to satisfy all of them. The article presents a simulation of three variants of the number of passengers expected in re-gional expresses. This represents the possibility of allocating capacity to dif-ferent train segments in situations when the infrastructure cannot satisfy all requirements for railway capacity allocation.
DOI:
Typ:
Stať ve sborníku z prestižní konf.

Autoři:
Ing. Martin Jacura, Ph.D.; Ing. Tomáš Javořík, Ph.D.; Ing. Bc. Jan Kruntorád; Ing. Pavel Purkart, Ph.D.; doc. Ing. Lukáš Týfa, Ph.D.; Ing. David Vodák, Ph.D.
Publikováno:
2021
Anotace:
Plán dopravní obslužnosti města Benešov je zpracován na základě zákona č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících. Cílem plánu dopravní obslužnosti je formulace základních představ města o rozvoji veřejné osobní dopravy na jeho území. Plán dopravní obslužnosti zmiňuje důležité skutečnosti související s dopravní obslužností, jako je demografie, geografie, komunikační síť a problematika smluvních vztahů. Hlavní důraz je kladen na dopravní obslužnost zajišťovanou objednávkou města, a to z pohledu kvality dopravy, organizace dopravy včetně výhledu ekonomického a tarifního. Praktické naplňování plánu je podmíněno stabilním ekonomickým prostředím.
Typ:
Technická zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Martin Jacura, Ph.D.; Ing. Tomáš Javořík, Ph.D.; Ing. Bc. Jan Kruntorád; Ing. Pavel Purkart, Ph.D.; doc. Ing. Lukáš Týfa, Ph.D.; Ing. David Vodák, Ph.D.
Publikováno:
2021
Anotace:
Plán dopravní obslužnosti města Kutná Hora je zpracován na základě zákona č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících. Cílem plánu dopravní obslužnosti je formulace základních představ města o rozvoji veřejné osobní dopravy na jeho území. Plán dopravní obslužnosti zmiňuje důležité skutečnosti související s dopravní obslužností, jako je demografie, geografie, komunikační síť a problematika smluvních vztahů. Hlavní důraz je kladen na dopravní obslužnost zajišťovanou objednávkou města, a to z pohledu kvality dopravy, organizace dopravy včetně výhledu ekonomického a tarifního. Praktické naplňování plánu je podmíněno stabilním ekonomickým prostředím.
Typ:
Technická zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Martin Jacura, Ph.D.; Ing. Tomáš Javořík, Ph.D.; Ing. Bc. Jan Kruntorád; Ing. Pavel Purkart, Ph.D.; doc. Ing. Lukáš Týfa, Ph.D.; Ing. David Vodák, Ph.D.
Publikováno:
2021
Anotace:
Plán dopravní obslužnosti města Polička je zpracován na základě zákona č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících. Cílem plánu dopravní obslužnosti je formulace základních představ města o rozvoji veřejné osobní dopravy na jeho území. Plán dopravní obslužnosti zmiňuje důležité skutečnosti související s dopravní obslužností, jako je demografie, geografie, komunikační síť a problematika smluvních vztahů. Hlavní důraz je kladen na dopravní obslužnost zajišťovanou objednávkou města, a to z pohledu kvality dopravy, organizace dopravy včetně výhledu ekonomického a tarifního. Praktické naplňování plánu je podmíněno stabilním ekonomickým prostředím.
Typ:
Technická zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Pavel Purkart, Ph.D.; Ing. David Vodák, Ph.D.; Ing. Tomáš Javořík, Ph.D.; Ing. Martin Jacura, Ph.D.
Publikováno:
2021, IRICoN 2020: High-Speed Lines – The Future of Czech Railways, Praha, České vysoké učení technické v Praze), p. 36-40), ISBN 978-80-01-06865-6, ISSN 2336-5382
Anotace:
The aim of this article is to deal with the issue of high-speed railway lines (HSL) in theCzech Republic in response to the Fast connections conception ("Rychlá spojení" in Czech, abbreviation"RS"). Currently the RS1, RS2 and RS4 projects are the most watched during the preparation of theHSL network construction. The authors would like to focus on this issue from the wider point of viewand to assess possible impact on the current lines of long-distance trains, the location of graphicaltimetable nodes and the way of the transport service on the area of the state.
DOI:
Typ:
Stať ve sborníku z prestižní konf. (Scopus)

Autoři:
doc. Ing. Lukáš Týfa, Ph.D.; Ing. Martin Jacura, Ph.D.; Ing. Tomáš Javořík, Ph.D.; Ing. Tomáš Padělek, Ph.D.; Ing. Pavel Purkart, Ph.D.; Ing. David Vodák, Ph.D.; Pazdera, L.; Budirský, S.; Scholz, R.; Martinásek, A.; Týfa, V.
Publikováno:
2021
Anotace:
Cílem studie je prověřit možnosti přepravy materiálu pro připravovanou výstavbu hráze Vodního díla Vlachovice na vodním toku Vlára.
Typ:
Technická zpráva v češtině

Autoři:
Ing. David Vodák, Ph.D.
Publikováno:
2020, Sborník studentské vědecké konference Železniční výzkumné aktivity ŽELVA 2020, Praha, České vysoké učení technické v Praze), p. 110-117), ISBN 978-80-01-06765-9
Anotace:
Předmětem článku „Optimální parametry a trasování železniční dopravní cesty - typizace tratí a jejich úprav“ je návrh kategorizace železničních tratí a jejich úprav za účelem nalezení vhodného přístupu pro stanovení optimálních parametrů železniční tratě mezi dvěma zadanými místy. Tím je myšleno nalezení takové skladby parametrů, která bude odpovídat významu předmětné spojnice a požadavkům, které jsou na infrastrukturu kladeny.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. česky

Autoři:
Ing. Martin Jacura, Ph.D.; Ing. Tomáš Javořík, Ph.D.; Ing. Bc. Jan Kruntorád; Ing. Pavel Purkart, Ph.D.; doc. Ing. Lukáš Týfa, Ph.D.; Ing. David Vodák, Ph.D.
Publikováno:
2020
Anotace:
Plán dopravní obslužnosti města Kolína je zpracován na základě zákona č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících. Cílem Plánu dopravní obslužnosti je formulace základních představ města o rozvoji veřejné osobní dopravy na jeho území. Plán dopravní obslužnosti zmiňuje důležité skutečnosti související s dopravní obslužností, jako je demografie, geografie, komunikační síť a problematika smluvních vztahů. Hlavní důraz je kladen na dopravní obslužnost zajišťovanou objednávkou města, a to z pohledu kvality dopravy, organizace dopravy včetně výhledu ekonomického a tarifního. Praktické naplňování plánu je podmíněno stabilním ekonomickým prostředím.
Typ:
Technická zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Martin Jacura, Ph.D.; Ing. Tomáš Javořík, Ph.D.; Ing. Bc. Jan Kruntorád; Ing. Pavel Purkart, Ph.D.; doc. Ing. Lukáš Týfa, Ph.D.; Ing. David Vodák, Ph.D.
Publikováno:
2020
Anotace:
Plán dopravní obslužnosti města Ústí nad Orlicí je zpracován na základě Zákona č. 194/2010 Sb. o veřejných službách v přepravě cestujících. Cílem Plánu dopravní obslužnosti je formulace základních představ města o rozvoji veřejné osobní dopravy na jeho území. Plán dopravní obslužnosti zmiňuje důležité skutečnosti související s dopravní obslužností, jako je demografie, geografie, komunikační síť a problematika smluvních vztahů. Hlavní důraz je kladen na dopravní obslužnost zajišťovanou objednávkou města, a to z pohledu kvality dopravy, organizace dopravy včetně výhledu ekonomického a tarifního. Praktické naplňování plánu je podmíněno stabilním ekonomickým prostředím.
Typ:
Technická zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Pavel Purkart, Ph.D.; Ing. Tomáš Javořík, Ph.D.; doc. Ing. Lukáš Týfa, Ph.D.; Ing. David Vodák, Ph.D.
Publikováno:
2020, Transport Problems 2020, Proceedings, Katowice, Wydział Transportu Politechniki Śląskiej), p. 630-637), ISBN 978-83-959742-0-5
Anotace:
The aim of the paper is to set priority of The Fast Connection sections building mentioned above by using the STEM method. This method is used to select projects with the maximum benefit if the budget is limited. There has not been set a limit for individual RS sections as a limitation of financial costs. The decisive factor is the order in which individual RS sections should be built on the basis of evaluation criteria.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf.

Autoři:
Ing. David Vodák, Ph.D.
Publikováno:
2020, Young Transportation Engineers Conference 2020, Praha, Fakulta dopravní), p. 126-132), ISBN 978-80-01-06793-2
Anotace:
Předmětem článku „Stanovení optimálních parametrů úprav železničních tratí - typizace tratí a jejich úprav“ je návrh kategorizace železničních tratí a jejich úprav. Tyto veličiny by se měly stát základní kostrou modelu pro nalezení vhodného přístupu ke stanovení optimálních parametrů železniční tratě mezi dvěma zadanými místy. Tím je myšleno nalezení takové skladby parametrů, která bude odpovídat významu předmětné spojnice a požadavkům, které jsou na infrastrukturu kladeny.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. česky

Autoři:
Ing. Tomáš Javořík, Ph.D.; Ing. David Vodák, Ph.D.; doc. Ing. Lukáš Týfa, Ph.D.
Publikováno:
2019, TRANSPORT MEANS 2019 - PROCEEDINGS OF THE 23rd INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE, Kaunas, Kaunas University of Technology), p. 93-98), ISSN 1822-296X
Anotace:
This paper is mainly focused on the passenger rail public transport systems, which are really important in transport service of the regions. It concentrates on the definitions of the nodal regions. It is possible to observe typical transport relationships in those regions and also fit the public transport offer on main railway axis to these relationships. The paper presents optimization tool for operation of linear railway network. This tool is based on linear mathematic programming. Output of this tool is optimal line routing, which considers typical transport demand and general operational costs of the system.
Typ:
Stať ve sborníku z prestižní konf. (Scopus)

Autoři:
Ing. Pavel Purkart, Ph.D.; Ing. David Vodák, Ph.D.; Ing. Tomáš Javořík, Ph.D.
Publikováno:
2019, Verejná osobná doprava 2019 - Zborník prednášok, Bratislava, Kongres STUDIO, spol. s r.o.), p. 60-68), ISBN 978-80-89565-40-5
Anotace:
Technické parametry železniční dopravní cesty ovlivňují možnosti návrhu provozní koncepce. Z tohoto pohledu je klíčové dosažení takových parametrů železničních tratí, které zajistí dosažení optimální provozní koncepce. Neméně důležité jsou aspekty hospodárného využívání dopravní cesty stejně jako vhodného trasování železničních tratí. Příspěvek diskutuje vybrané evropské zkušenosti a ukazuje možnosti dosažení rovnováhy zmíněných požadavků na dalších příkladech.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. česky

Autoři:
Ing. David Vodák, Ph.D.; Ing. Martin Jacura, Ph.D.; Ing. Pavel Purkart, Ph.D.
Publikováno:
2019, Sborník studentské vědecké konference Železniční výzkumné aktivity ŽELVA 2019, Praha, České vysoké učení technické v Praze), p. 160-167), ISBN 978-80-01-06622-5
Anotace:
Předmětem tohoto článku je nastínění možné cesty k nalezení vhodného přístupu pro stanovení optimálních parametrů železniční tratě mezi dvěma zadanými místy. Záměrem je tedy nalezení takové skladby parametrů, která bude odpovídat významu předmětné spojnice a požadavkům, které jsou na infrastrukturu kladeny.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. česky

Autoři:
doc. Ing. Dušan Teichmann, Ph.D.; doc. Ing. Lukáš Týfa, Ph.D.; Ing. Pavel Purkart, Ph.D.; Ing. Tomáš Javořík, Ph.D.; Ing. David Vodák, Ph.D.
Publikováno:
2019, Transport Problems 2019, Proceedings, Katowice, Wydział Transportu Politechniki Śląskiej), p. 281-288), ISBN 978-83-945717-8-8
Anotace:
This article is mainly concerned about the assessment of priorities in the construction of new tram lines in the area of Czech capital Prague. The set of the projects is based on strategic materials of Prague, which were provided by The Prague Institute of Planning and Development (IPR). The main benefit of the article is the assessment of priorities in the construction without asking the experts and with variable budget. To do so the linear multicriterial programming method (STEM) is used.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf.

Autoři:
Ing. Pavel Purkart, Ph.D.; Ing. Tomáš Javořík, Ph.D.; Ing. David Vodák, Ph.D.
Publikováno:
2019, Sborník studentské vědecké konference Železniční výzkumné aktivity ŽELVA 2019, Praha, České vysoké učení technické v Praze), p. 116-123), ISBN 978-80-01-06622-5
Anotace:
V minulých letech byly na území České republiky investovány prostředky do zlepšování infrastruktury nejen klíčových železničních koridorů, ale i do železničních tratí zařazených mezi dráhu celostátní mimo síť TEN-T a dráhy regionální. Článek diskutuje některé z těchto případů a zabývá se jejich porovnáním.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. česky

Autoři:
Ing. Pavel Purkart, Ph.D.; Ing. David Vodák, Ph.D.
Publikováno:
2018, Verejná osbná doprava 2018 - Zborník prednášok, Bratislava, Kongres STUDIO, spol. s r.o.), p. 51-65), ISBN 978-80-89565-36-8
Anotace:
Článek představuje možné řešení osobní dopravy na části železniční sítě na území Plzeňského kraje po dokončení modernizace trati Rokycany – Plzeň. Na vybrané železniční síti v Plzeňském kraji jsou zmíněny jak železniční tratě, které změnu koncepce prakticky nevyžadují, ale především traťové úseky, kde změna koncepce je s ohledem na úpravy na navazující infrastruktuře klíčová s důrazem na kvalitní zajištění dopravní obslužnosti regionu. Článek též obsahuje jednoduché zhodnocení přínosů a negativ, která by tato organizační opatření přinesla.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. česky

Autoři:
Ing. David Vodák, Ph.D.
Publikováno:
2018
Typ:
Oponovaná výzkumná zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Pavel Purkart, Ph.D.; Ing. David Vodák, Ph.D.; Ing. Tomáš Javořík, Ph.D.; doc. Ing. Lukáš Týfa, Ph.D.
Publikováno:
2018, 2018 Young Transportation Engineers Conference, Praha, České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní), p. 200-207), ISBN 978-1-5386-3825-5
Anotace:
Železniční doprava tvoří jeden ze subsystémů dopravy, který zajišťuje dopravní obslužnost regionů v osobní dopravě a který je vhodný zejména pro silné přepravní proudy; přitom pro její využitelnost je klíčová atraktivní cestovní doba, jí odpovídající komfort, spolehlivost a cena. Pro dosažení těchto požadavků jsou rozhodující jak technické parametry železniční dopravní cesty a vozidel, tak aplikovaná provozní koncepce v dané relaci. Tyto požadavky se přitom střetávají a je nutné řešit jejich vzájemné provázání. Typicky můžeme polemizovat o známém problému optimálního dosahování taktových uzlů, o nastavení optimální zastavovací politiky, o konkrétním modelu provozu na jednotlivých částech železniční sítě, o vhodném dimenzování nasazených souprav či oběhů nebo o parametrech dopravní infrastruktury samotné. Článek postihuje tyto problémy a zabývá se stavem jejich řešení, a to jak v českém, tak zahraničním pojetí. V druhé části článek popisuje možné problémy k dalšímu vědeckému zkoumání, které dle dostupných zdrojů informací nejsou zatím dostatečně rozvinuty a zaslouží si pozornost.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. česky

Autoři:
Ing. Martin Jacura, Ph.D.; Ing. Pavel Purkart, Ph.D.; Ing. Tomáš Javořík, Ph.D.; Ing. David Vodák, Ph.D.; doc. Ing. Lukáš Týfa, Ph.D.
Publikováno:
2017
Anotace:
Dílo poskytuje podklady k monetizaci přínosů nástupišť realizovaných v souladu s platnou legislativou, stejně tak předkládá i rozbor ostatních přínosů, jejichž monetizace se prokáže jako nerealizovatelná.
Typ:
Výzkumná zpráva v češtině

Autoři:
Ing. David Vodák, Ph.D.; doc. Ing. Lukáš Týfa, Ph.D.
Publikováno:
2017, Student Scientific Conference Modernization of Railway IRICoN 2017, Praha, Czech Technical University in Prague), p. 74-78), ISBN 978-80-01-06297-5, ISSN 2336-5382
Anotace:
The paper first describes high speed rail generally and explains the relationship between high speed and conventional railway networks (according to the vehicle types in operation on the network). The core of the paper is comprised of the methodology for choosing the best route for a railway line and its application to the high speed railway connection Praha – Brno. The Algorithm used assumes the existence of more route proposals, which could be different in terms of the operational conception, line routing or types of vehicles used. The optimal variant is the one with the lowest daily cost, which includes infrastructure and vehicle costs; investment and operational costs. The results from applying this model confirmed the assumption, that a dedicated high speed railway line, only for high speed trains, has the same or lower investment costs than a line for both high speed and conventional trains. Furthermore, a dedicated high line also has a lower cost for infrastructure maintenance but a higher cost for buying high speed multiple units.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. cizojazyčně

Autoři:
Ing. David Vodák, Ph.D.; doc. Ing. Lukáš Týfa, Ph.D.
Publikováno:
2017, Modernization of the railways - IRICoN 2017, Praha, České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní), ISBN 978-80-01-06140-4
Anotace:
The paper first describes high speed rail generally and explains the relationship between high speed and conventional railway networks (according to the vehicle types in operation on the network). The core of the paper is comprised of the methodology for choosing the best route for a railway line and its application to the high speed railway connection Praha – Brno. The Algorithm used assumes the existence of more route proposals, which could be different in terms of the operational conception, line routing or types of vehicles used. The optimal variant is the one with the lowest daily cost, which includes infrastructure and vehicle costs; investment and operational costs. The results from applying this model confirmed the assumption, that a dedicated high speed railway line, only for high speed trains, has the same or lower investment costs than a line for both high speed and conventional trains. Furthermore, a dedicated high line also has a lower cost for infrastructure maintenance but a higher cost for buying high speed multiple units.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. cizojazyčně

Autoři:
Ing. Pavel Purkart, Ph.D.; Ing. David Vodák, Ph.D.; Ing. Tomáš Javořík, Ph.D.; Hoření, T.
Publikováno:
2017, Modernization of the railways - IRICoN 2017, Praha, České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní), p. 1-44), ISBN 978-80-01-06140-4
Anotace:
This paper is dealing with improving the railway transport on axis Děčín - Rumburk. This journey can be undertaken in two possible ways (as an interstate one or an international one through Germany), however the connections between trains are limited (especially problematic is the Rumburk junction, where the connection would be desired). The aim of this paper is to improve the connections in the whole area, in order to reach the maximal effectiveness of a railway passenger transport.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. cizojazyčně

Autoři:
Ing. Pavel Purkart, Ph.D.; Ing. David Vodák, Ph.D.; Ing. Tomáš Javořík, Ph.D.; Hoření, T.
Publikováno:
2017, Student Scientific Conference Modernization of Railway IRICoN 2017, Praha, Czech Technical University in Prague), p. 2-102), ISBN 978-80-01-06297-5, ISSN 2336-5382
Anotace:
This paper is dealing with improving the railway transport on axis Děčín - Rumburk. This journey can be undertaken in two possible ways (as an interstate one or an international one through Germany), however the connections between trains are limited (especially problematic is the Rumburk junction, where the connection would be desired). The aim of this paper is to improve the connections in the whole area, in order to reach the maximal effectiveness of a railway passenger transport.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. cizojazyčně

Autoři:
Ing. David Vodák, Ph.D.
Publikováno:
2017, Vědeckotechnický sborník ČD, 23 (44), ISSN 1214-9047
Anotace:
Předmětem článku je shrnutí nejzajímavějších poznatků diplomové práce „Zhodnocení variant úprav traťového úseku Veselí nad Lužnicí – Jindřichův Hradec“, která se snažila nalézt nejlepší možný způsob úpravy traťového úseku Veselí nad Lužnicí – Jindřichův Hradec. Na základě analytického úvodu byly nastíněny dvě základní varianty úprav s příslušnými provozními koncepcemi. S ohledem na ně byly vypracovány návrhy úprav infrastruktury. V závěru práce byly na upravenou infrastrukturu aplikovány navržené koncepce provozu.
Typ:
Článek v odborném recenzovaném periodiku česky

Autoři:
Ing. David Vodák, Ph.D.; doc. Ing. Lukáš Týfa, Ph.D.
Publikováno:
2017, Vědeckotechnický sborník ČD, 23 (44), ISSN 1214-9047
Anotace:
Příprava projektů nových vysokorychlostních tratí (VRT) nabyla reálných rozměrů i v České republice. VRT jsou jednou z mála možností, jak dále posunout železniční dopravu, která po modernizaci stávajících tratí dosáhla svého kvalitativního i kvantitativního stropu. V této souvislosti je užitečné se inspirovat čerstvými zkušenostmi z přípravy projektu „High Speed Two“ (HS2) – VRT ve Velké Británii, která napojí sever a západ Anglie na Londýn. Po úvodních kapitolách o železnici ve Velké Británii a stávající trati, která zajišťuje spojení v uvedené relaci, následují vybrané konkrétní poznatky plynoucí ze studií hledajících optimální trasu nové VRT. V závěru pak jsou tyto zkušenosti okomentovány tak, aby byly využitelné i pro přípravu projektů VRT v ČR.
Typ:
Článek v odborném recenzovaném periodiku česky