Specializace:
Katedra chytrých měst a regionů
Teoretické principy makroskopického dopravního modelování: čtyřstupňový dopravní model, teorie diskrétní volby; navrhování nabídky ve veřejné dopravě: analýza poptávky po veřejné dopravě, analýza konkurenceschopnosti veřejné dopravy vůči IAD a dalším módům, navrhování nabídky veřejné dopravy s ohledem na její konkurenceschopnost vůči ostatním módům, variantní návrhy nabídky veřejné dopravy s ohledem na ekonomiku provozu.
Specializace:
Katedra chytrých měst a regionů
Projekt je zaměřen na rozvoj dopravního systému v širokém spektru jeho dílčích součástí. Udržitelná mobilita je úzce spjata se systémy veřejné dopravy a na ně navazující řešení pro poslední míli. Klíčovým aspektem mobility jako služby je při synergickém využití silných stránek veřejných i individuálních dopravních módů nabídnout uživatelům řešení přizpůsobené jejich osobním potřebám. Studenti se v rámci projektové výuky blíže seznámí s vlastnostmi jednotlivých dopravních módů i konkrétními aplikacemi a trendy v oblasti návrhu dopravního systému, sestavy tarifu či přípravy provozních a organizačních opatření při objednávce veřejné dopravy a navazujících služeb. Důraz je kladen na vzájemnou provázanost dlouhodobých, krátkodobých a operativních opatření, jejichž projektová příprava je nezbytná pro spolehlivě se chovající a prosperující dopravní systém.