Projects and Grants

The information comes from the university database V3S.

Principal Investigator:
Co-Investigators:
doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Přemysl Toman
Annotation:
The project focuses on the design of a methodology for assessing rider distraction in order to improve the safety of this vulnerable group of road users. The increasing complexity of Human Machine Interface (HMI) systems, including for example touchscreens or assistive technologies, brings new challenges related to rider attention. These technologies, although designed to facilitate driving, can be a significant source of distraction. This project seeks to understand and quantify the impact of these systems on drivers' ability to respond to their environment. The main contribution of the project will be the design of an objective rider distraction assessment tool, with experiments combining various quantitative methods and subjective rider assessments. The design of the methodology will include a multi-criteria evaluation and will lead to the definition of a "rider distraction index" that can serve as a universal standard for motorcycle manufacturers and related technologies. The proposed solution builds on a long tradition of experimental work in the field of HMI at the Department of Transportation Vehicles k616 of the CTU Faculty of Transportation, and the project leverages experience from previous activities such as the development of racing motorcycles within the CTU Lions team. The results of the project will be presented in the form of scientific publications or international conferences, with the ambition to contribute to the optimization of HMI systems and increase the safety of motorcyclists on the road.
Department:
Year:
2025 - 2026
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS25/100/OHK2/2T/16

Principal Investigator:
doc. Ing. Zuzana Radová, Ph.D.
Co-Investigators:
Annotation:
The main reason for the implementation of a faculty project focused on the development of an ultra-efficient vehicle is to support innovation, practical education of students and the development of technical and creative abilities in the field of sustainable mobility. The aim of the project is to design, build and test an ultra-efficient vehicle that will take part in the prestigious international Shell competition Eco-marathon. Participation in the competition allows students to present their abilities and creativity, gain valuable experience from real development and establish cooperation with other universities, industrial partners and experts from all over Europe.
Department:
Year:
2025 - 2025
Program:
The "PPSR" internal calls

Principal Investigator:
Ing. Josef Mík, Ph.D.
Co-Investigators:
Ing. David Abraham; Ing. Jiří First; Ing. Tomáš Kotvald; Ing. Michal Malý; Ing. Josef Svoboda; Ing. Vojtěch Thums; Ing. Přemysl Toman; Ing. Jan Vyčichl, Ph.D.; Jan Válek, DiS.
Annotation:
Prostředky získané v rámci tohoto projektu budou využity pro zajištění participace týmu ČVUT v Praze Fakulty dopravní (CTU Lions Electric) v soutěži MotoStudent. Hlavní část výdajů zahrnuje prostředky na stavbu a další potřebné komponenty závodního motocyklu. Jedná se o kusovou prototypovou výrobu, která je finančně a časově velmi náročná. Jelikož náklady projektu nepokryjí celkové výdaje v rámci soutěže MotoStudent, jsou další náklady na soutěž řešeny v rámci sponzoringu. V současné době máme několik sponzorů, kteří podporují vývoj a stavbu závodního stroje. Vzhledem k situaci dotčeného průmyslu v ČR, je však podpora převážně nefinanční (tj. bezplatné zapůjčení nástrojů, dílen, zkušebních stavů, návrhového a zkušebního softwaru, či drobnějšího materiálu). Letošní rok je druhý z dvouletého cyklu. Vývoj probíhá 2024/2025, finále soutěže se koná v říjnu 2025 Finanční prostředky budou využity v rámci studentského projektu při Bezpečný motocykl, v rámci něhož studentský soutěžní motocykl vzniká.
Department:
Year:
2025 - 2025
Program:
The "PPSR" internal calls

Principal Investigator:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Co-Investigators:
doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Přemysl Toman; Ing. et Ing. Naďa Tylová; Jan Válek, DiS.
Annotation:
Cílem navrhovaného projektu je vývoj funkčního celku univerzálního simulátoru kabiny operátora stroje (např. jeřábu, stavebního stroje, zemědělského stroje). Součástí vývoje je vytvoření metodik pro analýzu antropometrických parametrů HMI (Human-Machine Interaction, interakce člověk-stroj) využitím objektivních metrik a měření, např. sledování pohledu operátora eye trackingem. Propojením hardware a software simulátoru, měřících zařízení a metrik tím vznikne celek, který umožní zásadní zrychlení a zkvalitnění vývoje kabin strojů – výsledkem bude objektivizace procesu designu, hlubší pochopení potřeb operátorů z hlediska ergonomie a v důsledku snížení nákladů na vývoj nových kabin, zrychlení vývoje, možnost kvalitnějšího představení výrobku ve fázi návrhu koncovému zákazníkovi, a v neposlední řadě zvýšení bezpečnosti provozu stroje díky zlepšení ergonometrie a přizpůsobení se antropometrickým požadavkům. Další využití výsledků projektu je vývoj a produkce simulátorů pro trénink operátorů (dále “trenažery”). Operátoři budou moci projít výcvikem na funkční kopii kabiny stroje. Cílem koncového provozovatele je snížit náklady na trénink, snížit riziko poškození strojů a zvýšit bezpečnost ve fázi tréninku. V situaci, kdy koncový zákazník objednává sérii těžkých pracovních strojů, očekává se možnost dodání jednoho či více kusů trenažéru. Dalším výstupem projektu proto bude funkční prototyp výcvikové kabiny, resp. modulární systém pro vytvoření výcvikové kabiny stroje vyvíjeného 1to1design s.r.o., včetně všech hardwarových a softwarových součástí a rovněž zahrnující vizualizaci virtuální scény.
Department:
Year:
2024 - 2026
Program:
TREND

Principal Investigator:
Ing. Josef Mík, Ph.D.
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Přemysl Toman
Annotation:
Projekt vychází z prioriotního cíle "Rozvoj kompetencí přímo relevantních pro život a praxi v 21.století". Účelem projektu je podpora studentů ČVUT FD v jejich činnostech na studentských projektech a umožnit rozšíření jejich znalostí získaných během studia. Díky této podpoře budou moci studenti pracovat na vývoji a stavbě modulární platformy městského elektromobilu, což rozšíří jejich dovednosti uplatnitelné dále v praxi a vytvoří podklady pro jejich závěrečné práce. Významnou součástí projektu budou i otázky zapojení vozidla do systémů městské mobility skrze moderní ITS a s výhledem směrem k autonomním systémům. V této problematice již bylo realizováno několik závěrečných studentských prací, na které bude možné díky podpoře navázat. Z dlouhodobého hlediska je plánováno nasazení vozidla, jakožto platformy pro výzkum řešení městské mobility s elektrickými a další bezemisní pohony a alternativní akumulací energie.
Department:
Year:
2024 - 2024
Program:
The "PPSR" internal calls

Principal Investigator:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Co-Investigators:
Ing. David Abraham; Bc. Tomáš Holec; Ing. Tomáš Kotvald; Ing. Štěpán Malec; Ing. Michal Malý; Ing. Josef Mík, Ph.D.; Ing. Vojtěch Thums; Ing. Přemysl Toman; Ing. Jan Vyčichl, Ph.D.; Jan Válek, DiS.
Annotation:
Prostředky získané v rámci tohoto projektu budou využity pro zajištění participace týmu CTU Lions sídlícím na Fakultě dopravní ČVUT, v mezinárodní soutěži MotoStudent. Hlavní část výdajů zahrnuje prostředky na pokrytí poplatku za přihlášku do soutěže. Součástí poplatku za přihlášku do soutěže jsou povinné standardizované komponenty, které zajištují vyrovnané podmínky pro stavbu motocyklu v soutěži. Jelikož náklady projektu nepokryjí celkové výdaje v rámci soutěže MotoStudent, další náklady jsou řešeny v rámci sponzoringu a dalších univerzitních grantů. V současné době máme několik sponzorů, kteří podporují vývoj a stavbu závodního stroje nefinančně např.: zapůjčením nástrojů, zkušebních stavů, návrhových a zkušebních softwarů nebo poskytnutím drobného materiál. Letošní rok je první z dvouletého cyklu. Vývoj probíhá v roce2024/2025, finále soutěže se bude konat na podzim roku 2025.
Department:
Year:
2024 - 2024
Program:
The "PPSR" internal calls

Principal Investigator:
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Přemysl Toman
Annotation:
The project aims to develop and implement a modular urban electric vehicle platform for testing existing and future experimental alternative energy sources and human-machine interface (HMI) solutions in the context of connectivity and shared mobility. A sub-objective is the implementation of elements enabling research on driver behaviour and consumption optimisation in specific urban traffic. In the first phase of the grant, a concept will be developed, manufacturing documentation will be created and the production of the chassis of a test modular platform, which initially includes removable battery boxes, will start, including a design concept to automate their replacement. The concept of the platform will also be designed to allow for the future integration of other alternative sources (e.g. fuel cells). The first powertrain to be implemented will be an electric motor with a gearbox and differential enabling front axle drive. A sub-objective of the first phase is also to start the development of the vehicle interface and the infotainment system, which will then be implemented in the urban vehicle under development. The second phase of the project will focus on completing the production of the chassis, conducting partial tests on the powertrain in terms of functionality, personalisation options, battery storage, as well as verifying connectivity and implementing HMI user solutions.
Department:
Year:
2023 - 2024
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS23/131/OHK2/2T/16

Principal Investigator:
Ing. Josef Mík, Ph.D.
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Tereza Kunclová, MSc.; doc. Ing. Jaroslav Machan, CSc.; Ing. Michal Malý; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; doc. Ing. Zuzana Radová, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Přemysl Toman; Ing. et Ing. Naďa Tylová; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.; Jan Válek, DiS.
Annotation:
Jedním z hlavních cílů konference je podpořit vzájemnou informovanost mezi jednotlivými výzkumnými skupinami na mezinárodní úrovni, a to zejména na poli doktorandů a mladých vědců. Konference je svojí náplní jedinečná, vysoce specializovaná a pokrývá ve své podstatě relativně širokou oblast vědních disciplín, jako jsou: - HMI - Lidský faktor v dopravě - Analýza uživatelských potřeb a akceptace - Metody kvality při návrhu dopravních prostředků - Bezpečnost v dopravě - Pasivní a aktivní bezpečnost vozidel - Konstrukce a zkoušení vozidel vzhledem k bezpečnosti - Simulace a interaktivní simulátory - Informatika - Zpracování, analýza a klasifikace dat - Výuka a tréning v oblasti řidičů a operátorů dopravních prostředků - Analýza dopravních nehod - Psychofyziologická měření - Neuroinformatika Organizace této konference přímo navazuje na úspěšnou řadu konferencí Driver-Car Interaction & Interface, které organizovalo naše 16116 v letech 2008, 2009 a 2010 (www.dcii.eu) a tematicky rozšířenou v letech 2014, 2016, 2018 a 2021 o část "Safety" (Driver-Car Interaction & Safety), což v sobě zahrnuje interakce mezi všemi subjekty dopravního systému člověk - stroj - dopravní infrastruktura zejména s ohledem na analýzu faktorů, které výrazným způsobem ovlivňují riziko vzniku dopravních nehod a neméně významnou oblast pasivní bezpečnosti. Konference je koncipována jako jednodenní, předběžně plánovaný termín konání je listopad 2021, jednacím jazykem konference je angličtina. Po registraci (účastníků, kteří se zúčastni konference osobně) a zahájení konference je na programu úvodní blok plenárních přednášek, kde se předpokládají tematická vystoupení zahraničních hostů a členů vědeckého výboru konference, následovat budou 3 - 4 bloky standardních přednášek, V přestávkách konference budou promítány postery, které budou navíc dostupné i online, po celou dobu konaní konference. Kvalita konference je mimo jiné zajištěna stálostí členů organizačního týmu, kteří mají již zkušenosti s organiza
Department:
Year:
2023 - 2023
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 53/23/F6

Principal Investigator:
Co-Investigators:
Annotation:
The guidance systems of agricultural machines do not allow only autonomous parallel guidance of machinery on the field, but also the control of implements based on the geographical location of the field. Using aerial photogrammetry or using on-the-go image recognition sensors, it is possible to determine the location of a spot of land where chemical protection is required. These data can be interpreted as so-called prescription maps for the control of tools, which identify, for example, weed outbreaks on which it is necessary to apply herbicide for their elimination. Compared to the current common strategy of applying the active substance, up to 80% can be saved using spot-spraying technologies (Roberts, 2021). This technology automatically controls the nozzles only on the spots where it is needed. The main purpose of the project is to verify the appropriate technology and develop a method for identifying specific spots (weed outbreaks, flooded or otherwise affected places) on the field. The developed method aims to reduce the number of applied herbicides in these places. Recognizing specific spots is key for subsequent guidance, steering, and control of agricultural implements.
Department:
Year:
2023 - 2024
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS23/132/OHK2/2T/16

Principal Investigator:
Ing. Josef Mík, Ph.D.
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Přemysl Toman
Annotation:
Projekt vychází z prioriotního cíle "Rozvoj kompetencí přímo relevantních pro život a praxi v 21.století". Účelem projektu je podpora studentů ČVUT FD v jejich činnostech na studentských projektech a umožnit rozšíření jejich znalostí získaných během studia. Díky této podpoře budou moci studenti pracovat na vývoji a stavbě modulární platformy městského elektromobilu, což rozšíří jejich dovednosti uplatnitelné dále v praxi a vytvoří podklady pro jejich závěrečné práce. Významnou součástí projektu budou i otázky zapojení vozidla do systémů městské mobility skrze moderní ITS a s výhledem směrem k autonomním systémům. V této problematice již bylo realizováno několik závěrečných studentských prací, na které bude možné díky podpoře navázat. Z dlouhodobého hlediska je plánováno nasazení vozidla, jakožto platformy pro výzkum řešení městské mobility s elektrickými a další bezemisní pohony a alternativní akumulací energie.
Department:
Year:
2023 - 2023
Program:
The "PPSR" internal calls

Principal Investigator:
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Michaela Frebortová; Bc. Jakub Hruška; Ing. Tomáš Kohout; RNDr. Petr Kubera, Ph.D.; Ing. Bc. Kateřina Mičunková; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; Ing. Josef Nový, Ph.D.; Ing. Zdeněk Svatý, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Jan Thiele; Ing. Přemysl Toman; Ing. Pavel Vrtal, Ph.D.; Ing. Jan Válek, Ph.D.; Ing. Jiří Zeisek; Ing. Libor Žídek
Annotation:
The project will mostly focus on creating a complex environment for the development of advanced assistance and autonomous vehicle systems in the Ústí Region. This will include the expansion of the virtual model U SMART ZONE - a polygon for testing advanced assistance and autonomous vehicle systems so that it approaches the standard of a virtual twin and offers a complex, heterogeneous and stochastic environment for virtual testing of vehicle systems and the creation of traffic simulations, especially of the human-in- the-loop (testing the behavior of the human factor) and vehicle-in-the-loop (testing the behavior of vehicles in a simulated environment). Both of these approaches benefit from highly realistic visual processing and the possibility of parallel testing, i.e. measuring and comparing values in real and simulated environments on the same road section.
Department:
Year:
2023 - 2028
Program:
Programme Johannes Amos Comenius - CZ.02.01.01/00/23_021/0009003

Principal Investigator:
Co-Investigators:
Ing. Michal Malý; Ing. Josef Mík, Ph.D.; Ing. Přemysl Toman
Annotation:
Prostředky získané v rámci tohoto projektu budou využity pro zajištění participace týmu ČVUT v Praze Fakulty dopravní (CTU Lions Electric) v soutěži MotoStudent. Hlavní část výdajů zahrnuje prostředky na stavbu a další potřebné komponenty závodního motocyklu. Jedná se o kusovou prototypovou výrobu, která je finančně a časově velmi náročná. Jelikož náklady projektu nepokryjí celkové výdaje v rámci soutěže MotoStudent, jsou další náklady na soutěž řešeny v rámci sponzoringu. V současné době máme několik sponzorů, kteří podporují vývoj a stavbu závodního stroje. Vzhledem k situaci dotčeného průmyslu v ČR, je však podpora převážně nefinanční (tj. bezplatné zapůjčení nástrojů, dílen, zkušebních stavů, návrhového a zkušebního softwaru, či drobnějšího materiálu). Letošní rok je druhý z dvouletého cyklu. Vývoj probíhá 2022/2023, finále se koná v říjnu 2023.
Department:
Year:
2023 - 2023
Program:
The "PPSR" internal calls

Principal Investigator:
Ing. Josef Mík, Ph.D.
Co-Investigators:
Annotation:
Projekt podpoří studenty ČVUT FD v jejich činnostech na studentských projektech a umožní rozšíření jejich znalostí získaných během studia. Díky této podpoře budou moci studenti pracovat na vývoji a stavbě modulární platformy městského elektromobilu, což rozšíří jejich praktické dovednosti a vytvoří podklady pro jejich závěrečné práce. Významnou součástí projektu budou i otázky zapojení vozidla do systémů městské mobility skrze moderní ITS a s výhledem směrem k autonomním systémům. V této problematice se realizuje již několik závěrečných studentských prací, na které bude možné díky podpoře navázat. Z dlouhodobého hlediska je plánováno nasazení vozidla, jakožto platformy pro výzkum řešení městské mobility s elektrickými a další bezemisní pohony a alternativní akumulací energie.
Department:
Year:
2022 - 2022
Program:
The "PPSR" internal calls

Principal Investigator:
Co-Investigators:
Ing. Josef Mík, Ph.D.; Ing. Přemysl Toman
Annotation:
Prostředky získané v rámci tohoto projektu budou využity pro zajištění participace týmu ČVUT v Praze Fakulty dopravní (CTU Lions Electric) v soutěži MotoStudent. Hlavní část výdajů zahrnuje prostředky na pokrytí poplatku za přihlášku do soutěže. V rámci tohoto poplatku tým obdrží od pořadatelů klíčové komponenty pro stavbu motocyklu. Jelikož náklady projektu nepokryjí celkové výdaje v rámci soutěže MotoStudent, jsou další náklady na soutěž řešeny v rámci sponzoringu. V současné době máme několik sponzorů, kteří podporují vývoj a stavbu závodního stroje. Vzhledem k situaci dotčeného průmyslu v ČR, je však podpora převážně nefinanční (tj. bezplatné zapůjčení nástrojů, dílen, zkušebních stavů, návrhového a zkušebního softwaru, či drobnějšího materiálu). Letošní rok je první z dvouletého cyklu. Vývoj probíhá 2022/2023, finále se koná v říjnu2023.
Department:
Year:
2022 - 2022
Program:
The "PPSR" internal calls

Principal Investigator:
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Alina Mashko, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; Ing. Adam Orlický, Ph.D.; Ing. Přemysl Toman
Annotation:
Within this grant, a methodology for assessment of rider safety and the HMI (Human Machine Interface) elements of a motorcycle (two-wheeler) will be developed. The project is focused on enhancement and adaptation of a scope of advanced technologies in interactive vehicle simulators which are currently deployed at the faculty for vehicles - onto the motorcycles and other types of powered two-wheeled vehicles. The main purpose of the project is to develop an interactive motorcycle simulator as a tool that will enable implementation of safe and replicable experimental research in a controlled environment. One of the other goals is the possibility for training and testing skills of the faculty racing team riders - the CTU Lions racing team and thus improve their competitiveness during the races of the MotoStudent international competition. The full method of evaluation of HMI elements and rider behaviour while driving a motorcycle will include a hardware variable part of a motorcycle with the necessary sensors, a software part with a modifiable physical model and a visualization software with the necessary visualization hardware for virtual reality. The suggested methodology and assessment tools will enable further research and development in the area of motorcycle HMI and consequently contribute to increase of safety for motorcycle riders/drivers who are a vulnerable group of road users. The vehicle simulator will also enable the development of new motorcycles, their HMI elements and advance training of CTU Lions faculty team riders and also contribute to training possibilities of novice two-wheeled vehicle drivers and riders
Department:
Year:
2021 - 2022
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS21/129/OHK2/2T/16

Principal Investigator:
Ing. Josef Mík, Ph.D.
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; doc. Ing. Jaroslav Machan, CSc.; Ing. Alina Mashko, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; Ing. Adam Orlický, Ph.D.; Ing. Petra Skolilová, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Přemysl Toman; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.; Jan Válek, DiS.
Annotation:
Jedním z hlavních cílů konference je podpořit vzájemnou informovanost mezi jednotlivými výzkumnými skupinami na mezinárodní úrovni, a to zejména na poli doktorandů a mladých vědců. Konference je svojí náplní jedinečná, vysoce specializovaná a pokrývá ve své podstatě relativně širokou oblast vědních disciplín, jako jsou: - HMI - Lidský faktor v dopravě - Analýza uživatelských potřeb a akceptace - Metody kvality při návrhu dopravních prostředků - Bezpečnost v dopravě - Pasivní a aktivní bezpečnost vozidel - Konstrukce a zkoušení vozidel vzhledem k bezpečnosti - Simulace a interaktivní simulátory - Informatika - Zpracování, analýza a klasifikace dat - Výuka a tréning v oblasti řidičů a operátorů dopravních prostředků - Analýza dopravních nehod - Psychofyziologická měření - Neuroinformatika Organizace této konference přímo navazuje na úspěšnou řadu konferencí Driver-Car Interaction & Interface, které organizovalo naše pracoviště v letech 2008, 2009 a 2010 (www.dcii.eu) a tematicky rozšířenou v letech 2014, 2016 a 2018 o část "Safety" (Driver-Car Interaction & Safety), což v sobě zahrnuje interakce mezi všemi subjekty dopravního systému člověk - stroj - dopravní infrastruktura zejména s ohledem na analýzu faktorů, které výrazným způsobem ovlivňují riziko vzniku dopravních nehod a neméně významnou oblast pasivní bezpečnosti. Konference je koncipována jako jednodenní, termín konání je říjen 2021, jednacím jazykem konference je angličtina. Po registraci (účastníků, kteří se zúčastni konference osobně) a zahájení konference je na programu úvodní blok plenárních přednášek, kde se předpokládají tematická vystoupení zahraničních hostů a členů vědeckého výboru konference, následovat budou 3 - 4 bloky standardních přednášek, V přestávkách konference budou promítány postery, které budou navíc dostupné i online, po celou dobu konaní konference. V letošním roce je plánováno organizaci konference provádět ve spolupráci s několika zahraničními i tuzemskými universitami a instituce
Department:
Year:
2021 - 2021
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 47/21/F6

Principal Investigator:
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Roman Dáňa; doc. Ing. Jaroslav Machan, CSc.; Ing. Alina Mashko, Ph.D.; Ing. Adam Orlický, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda
Annotation:
The aim of the project is to streamline the training of the motorcycle rider and also to increase the performance of the driver on the circuit or unknown track. Next primary goal is the research of rider behaviour - to describe trends and dependencies of monitored parameters according to the riding situations. In the scope of the project there will be developed a system for sensing motorcycle characteristics in relation to driving dynamics. The system will be accompanied by own developed software for data evaluation. The developed system will support the rider after training in the way that his performance can be objectively assessed. The developed method will provide the motorcycle rider with the necessary driving dynamics information that can be critical to improving track performance and, above all, safety. The research in this field of study concern as well the innovation of education of riders in riding schools.
Department:
Year:
2021 - 2022
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS21/130/OHK2/2T/16