Specializace:
Projekt řeší problematiku aktivní a pasivní bezpečnosti dopravních prostředků a jejich ovlivnění konstrukcí vozidla a dalšími systémy. Zahrnuje také problematiku legislativy, zkoušení a schvalování vozidel v těchto oblastech. V rámci projektu jsou řešeny oblasti jízdní dynamiky a stability vozidel, vliv vozidla na řidiče, posádku a jeho okolí. Z hlediska pasivní bezpečnosti je projekt zaměřen na ochranu posádky při nárazu a různých typech kolizí. Jednotlivá témata jsou řešena od rešerše přes návrh, výpočet, konstrukci až po zkoušení. Studenti se v rámci projektu účastní reálných zkoušek a měření (jízdní zkoušky vozidel, crash testy apod.) nebo mohou pro své práce využít počítačových simulací. V rámci projektu je také možná spolupráce s externími firmami a institucemi (Škoda Auto, TÜV SÜD, Dekra, …).
Specializace:
Cílem projektu je měření a vyhodnocování energetických toků ve vozidle, simulace elektrovozidla a jízdních režimů. Studenti mohou řešit specifické požadavky na elektroinstalaci, konstrukci a řízení. Řízení spotřeby vozidla při různých jízdních režimech. Budou řešeny informační toky ve vozidle včetně napojení na asistenční a telematické systémy. V rámci projektu budou provozovány a testovány reálná elektrovozidla. Projekt se zabývá všemi alternativami energie pro dopravu. Práce na projektu v současné době zahrnují (nebo jsou plánovány) témata jako vývoj lehkého elektrického vozítka pro městský provoz, tvorba inteligentního systému dobíjení EV různých typů, vývoj optimálního systému CAR-SHARINGu pro městské aglomerovace a návrh konstrukce multihybridního osobního vozidla.