Tvoříme, vymýšlíme, ověřujeme a zkoumáme vše, co se týká dopravní techniky, jejího řízení a ovládání a především začlenění do rámce dopravního systému. Hardware, software, rozhraní a lidé.
Vědecká činnost katedry je zaměřena na poznání zákonitostí, procesů a konstrukce dopravní techniky. V minulých letech byly řešeny zejména projekty s cílem podpořit bezpečnost a výcvik řidičů (ASLAN, REVISED, TRESBSD), bylo mimo jiné vyvinuto výcvikové pracoviště simulátoru kamionu (projekt Výprask). Katedra je také organizátorem konferencí DCIS.
Spolupracujeme s řadou komerčních partnerů, jako jsou Škoda Auto, Volkswagen AG, Bosch a Porsche Engineering. Ve spolupráci se Škoda Auto katedra provozuje Laboratoř R&D 4.0 v CIIRC, do jejíhož běžného provozu se zapojují i studenti, kteří zde získávají cenné zkušenosti v reálném vývoji pro největší českou automobilku.
Katedra je pedagogicky a odborně zaměřena na stavbu a provoz dopravní techniky. Dopravní technika dnes nejsou pouze vozidla, ale sítě a systémy lidí a strojů, které musí pracovat spolehlivě, efektivně a ohleduplně k okolí. Předměty, které katedra zajišťuje, seznamují posluchače s teorií stavby vozidel. Pro studenty vyšších ročníků nabízí přednášky zaměřené do oblasti speciálních vlastností a systémů vozidel – zkoušení, dynamika jízdy vozidel a pasivní bezpečnost, vliv elektronických systémů, design dopravních prostředků, stavba karoserií, výrobní technologie, provoz a řízení vozidel. Důležitou součástí pedagogické práce katedry je tým CTU Lions, který vyvíjí, staví a závodí na vlastních motocyklech v seriálu MotoStudent.