Granty a projekty

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Řešitel:
Ing. Petr Richter, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Anotace:
Konference navazuje na úspěšné předcházející ročníky konference doktorandů a mladých vědeckých pracovníků Fakulty dopravní z let 2015 až 2022. Jedním z hlavních cílů konference je získání zkušeností mladých vědeckých pracovníků na půdě jejich domovské univerzity a příprava pro jejich další vystupování na konferencích, seminářích apod. Zvládnutí techniky vystupování před větším auditoriem, stejně jako schopnost tvorby odborných a vědeckých příspěvků, samozřejmě přispívá k budování osobnosti studentů, ale zároveň i dobrého jména ČVUT jako instituce, která učí své studenty i měkkým dovednostem. Dalším cílem konference je přispět k informovanosti o probíhajících či připravovaných výzkumných záměrech v rámci Fakulty dopravní. FD svým zaměřením pokrývá široké spektrum problémů a úkolů, což vyplývá i z jejího poslání. Doprava je vědní obor interdisciplinární a při řešení jakékoli výzkumné otázky by mělo dojít k součinnosti odborníků z více oblastí. Doktorandi tak dostanou na navrhované konferenci možnost a prostor navázat spolupráci na vědeckých úkolech svých kolegů. To by ve výsledku mělo vést k dalšímu růstu vzdělanosti a otevřenosti mladých vědeckých pracovníků, což by mimo jiné mělo patřit k náplni terciálního vzdělávání. Konference je koncipována jako jednodenní, předpokládaným termínem konání je listopad 2024, jednacím jazykem konference bude výhradně angličtina. Oproti předchozím ročníkům bude letos snaha pořádat konferenci mimo prostory Fakulty dopravní (NTK, budova CIIRC). Změnou místa pořádání si organizační výbor konference slibuje větší atraktivitu konference pro zahraniční a tuzemské partnery. Celková tématika konference bude zaměřena na dopravu a její jednotlivé části například od záležitostí ekonomických, přes problémy v letecké dopravě až po dopravní nehody. Totožně jako během prvních ročníků jsou plánovány vyzvané přednášky hostů a členů vědeckého výboru, v odpoledních hodinách navážou tematické bloky přihlášených studentů. Snahou organizačního výboru bude
Pracoviště:
Rok:
2024 - 2024
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 58/24/F6

Řešitel:
Ing. Václav Jirovský, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Mgr. Miloslav Kučera; Ing. Petr Richter, Ph.D.; Ing. Stanislav Vondráček
Anotace:
Cílem projektu je zjistit optimální skladbu automatizovaných vozidel plnících v různé míře různé etické principy ve sledované oblasti tak, aby byla zajištěna optimální plynulost dopravy a propustnost oblasti. Prostřednictvím dopravních mikrosimulací a parametrického nastavení chování vozidel s implementovaným parametrickým modelem etických principů, bude analyzován charakter interakcí mezi vozidly a míra jejich vlivu na charakter provozu jak z pohledu plynulosti a propustnosti, tak z pohledu bezpečnosti dopravního systému. Bude tak zjištěno vhodné rozložení chování vozidel pro různé dopravní situace, což bude tvořit základ metodiky využitelné např. pro hodnocení automatizovaných systémů při testování a schvalování vozidel.
Pracoviště:
Ústav bezpečnostních technologií a inženýrství
Rok:
2023 - 2025
Program:
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+

Řešitel:
Ing. Václav Jirovský, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Anotace:
Cílem projektu je realizace systému umožňujícího komerční zavedení technologií pro kooperativní řízení vozidel a autonomní dopravu dříve, než by tomu bylo v případě využití standardu ITS-G5, a to i v lokalitách bez přívodu elektrické energie. K tomu využívá specifických vlastností sítí 5G, jako např. spolehlivost, nízké energetická náročnost, či možnost velkého množství vzájemně komunikujících IoT senzorů. Systém se skládá z off-grid senzorických bodů, serverové infrastruktury zpracovávající data algoritmy s prvky umělé inteligence a knihovny pro mobilní aplikace zobrazující relevantní informace řidiči. Systém bude ověřen v oblasti určené k testování automatizovaných vozidel v okolí Ingolstadtu. V testování bude zapojeno i automatizované vozidlo partnera (THI).
Pracoviště:
Ústav bezpečnostních technologií a inženýrství
Rok:
2023 - 2025
Program:
TREND

Řešitel:
Ing. Petr Richter, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Marek Kalika, Ph.D.; Ing. Bc. Petr Kumpošt, Ph.D.; Ing. Ondřej Malík
Anotace:
Technologický pokrok dnes umožňuje použití nových metod sledování a měření dopravního proudu. Možnost měřit více specifických parametrů tak přináší mnohem kvalitnější charakteristiku a popis reality. Při řešení a návrhu pozemních komunikací a jejich řízení můžeme takto nahrazovat původní matematické modely. Ty se totiž v porovnání s reálnými hodnotami stávají méně přesnými. Právě v případě kritického časového odstupu jde o významné zlepšení kvality výpočtu kapacit křižovatek v silniční dopravě. Ve svém výsledku přispěje projekt ke zefektivnění modelování dopravní infrastruktury.
Pracoviště:
Rok:
2020 - 2021
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS20/139/OHK2/2T/16