Granty a projekty

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Řešitel:
doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Tomáš Blodek; Ing. Petr Kašpar; Ing. Bc. Karel Kocián, Ph.D.; Ing. Tomáš Kohout; Ing. Pavel Vrtal, Ph.D.
Anotace:
Projekt bude cílit na rozšíření a úpravy stávajících metod, kterými se provádí noční bezpečnostní analýzy dopravního prostoru. Náplň daného tématu bude spočívat ve využití specializovaných metod (3D skenování, jasová analýza) pro zisk podrobných dat souvisejících s řešením bezpečnosti a viditelnosti všech účastníků silničního provozu. Jedním z výsledků této činnosti bude podrobný model nočního prostředí vytvořený na základě informací získaných z jasového analyzátoru a 3D scanneru. Cílem je představit nový způsob, jakým lze tvořit virtuální prostředí a specifikovat rozdíly a nedostatky, které v nynější době v podobných studiích vznikají. Řešitel současně cílí i na rozšíření povědomí a využitelnosti metod jasové analýzy pro odbornou veřejnost, jelikož se stále častěji setkává s obecnou neznalostí dané problematiky. Dosažené výsledky vědecko-výzkumné práce prohloubí znalosti v oblasti noční bezpečnosti pozemních komunikací a představí způsoby, jak tyto podmínky modelovat. Projekt bude sloužit jako stěžejní podklad pro disertační práci jednoho z řešitelů.
Pracoviště:
Rok:
2024 - 2025
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS24/109/OHK2/2T/16

Řešitel:
Spoluřešitelé:
Ing. Tadeáš Bartoš; Ing. Tomáš Blodek; Ing. Adam Hoffmann; Ing. Bc. Karel Kocián, Ph.D.; Ing. David Korbelář; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; Ing. Jakub Nováček, Ph.D.; Petr Sobotka; Bc. Michaela Stránská; Ing. Zdeněk Svatý, Ph.D.; Monika Vavříková; Ing. Gabriela Zikánová; Ing. Tereza Šimková; Ing. Martin Šimáček
Anotace:
První fázi projektu představuje teoretická příprava na realizaci vlastních nárazových zkoušek. Ta zahrnuje definování požadovaného průběhu konkrétního crashtestu, výběr vhodných vozidel, bezpilotních prostředků a jejich kolizních partnerů a určení osazovaného měřícího vybavení. V této fázi budou studenti seznámeni s principem přípravy nárazových zkoušek a zejména budou komplexně obeznámeni s principem fungování jednotlivých měřících zařízení a náležitostmi jejich osazování. Tato fáze navazuje a rozšiřuje znalosti studentů z výuky a je nezbytnou fází pro následné praktické části projektu. V další fázi dojde k nákupu potřebného vybavení pro realizaci vlastních testů a případnou kalibraci měřících zařízení. Následuje již praktická fáze, a to realizace crashtestů. Studenti budou mít možnost se zapojit v rámci rozličných činností přípravy a realizace počínaje přípravou vozidel, bezpilotních prostředků, kolizních partnerů ale také přípravou a instalací měřících zařízení, resp. přípravou samotné testovací dráhy. Bezprostředně po realizaci nárazové zkoušky budou studenti zapojeni do činností spojenými s monitoringem poškození vozidel, resp. bezpilotních prostředků a jejich kolizních partnerů. To zahrnuje odbornou práci s 3D scanerem či totálními stanicemi. Závěrečnou fázi projektu pak představuje zpracování, vyhodnocení a interpretace naměřených dat v prostředí specializovaných softwarů, který má Ústav soudního znalectví v dopravě k dispozici. Jedná se tedy o komplexní sadu odborných činností, které studenty obohatí v oblasti odborné způsobilosti a připraví je na budoucí činnosti v rámci jejich profesního života.
Pracoviště:
Rok:
2022 - 2022
Program:
Vnitřní soutěž PPSR