Publikace

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Autoři:
Ing. Ota Hajzler; Kulík, K.; Ing. Miloš Strouhal, Ph.D.
Publikováno:
2021, Proceedings of the “Transport Means 2021”, Kaunas, Kaunas University of Technology), p. 245-250), ISSN 1822-296X
Anotace:
The subject of the paper „Fuel Saving Methods in Airline” is to introduce economical operational measures applicable to a predefined airline, to quantify potential savings resulting from the implementation of these measures based on actual flight data analysis and to design a set of processes to achieve real financial savings.
Typ:
Stať ve sborníku z prestižní konf. (Scopus)

Autoři:
doc. Ing. Daniel Hanus, CSc.; Ing. Ota Hajzler; Buldakova, N.
Publikováno:
2015, MAD - Magazine of Aviation Development, 3 (13), p. 14-17), ISSN 1805-7578
Anotace:
This article discusses new possibilities of assessing the impact of aviation on the atmosphere. The second part of this text describes a project realized at the Department of Air Transport at the Czech Technical University in Prague. The project is focused on investigating the effect of air transport on contrails.
Typ:
Článek v odborném recenzovaném periodiku cizojazyčně

Autoři:
doc. Ing. Jakub Kraus, Ph.D.; Ing. Vladimír Plos, Ph.D.; doc. Ing. Peter Vittek, Ph.D.; Dociová, D.; Ing. Ota Hajzler; Němec, V.
Publikováno:
2014, MAD Special, 1 (1), p. 39-42), ISSN 2336-2677
Anotace:
This article focuses on the description of the current process of creating emergency plan for the airport. It contains the legislation point of view and it also identifies the problematical parts, which are necessary to remove for the proper design and use of emergency planning.
Typ:
Článek v odborném recenzovaném periodiku cizojazyčně

Autoři:
Ing. Ota Hajzler; doc. Ing. Peter Vittek, Ph.D.; doc. Ing. Jakub Kraus, Ph.D.
Publikováno:
2014, MAD Special, 1 (1), p. 4-7), ISSN 2336-2677
Anotace:
This article focuses on the airport emergency planning in general aviation and stresses the need to establish a central methodology for creating emergency plans.
Typ:
Článek v odborném recenzovaném periodiku cizojazyčně

Autoři:
doc. Ing. Jakub Kraus, Ph.D.; Ing. Vladimír Plos, Ph.D.; doc. Ing. Peter Vittek, Ph.D.; Duša, T.; Ing. Stanislav Pleninger, Ph.D.; Ing. Ota Hajzler
Publikováno:
2013, 20th Anniversary of the Faculty of Transportation Sciences, Czech Technical University in Prague - Selected Papers, Praha, České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní), p. 371-378), ISBN 978-80-01-05320-1
Anotace:
This article focuses on research to extend usage of EGNOS and Galileo. This type of navigation is crucial for expansion of flight procedures without the need for terrestrial radio navigation equipment for general aviation. This transition or change of focus on GA is also described in the article with the main point – safety analysis. The level of risk will be assessed based on data from existing approach systems and it will create comparison with proposed changes in the system.
Typ:
Stať ve sborníku z fakultní konference cizojazyčně

Autoři:
Ing. Ota Hajzler; Ing. Vladimír Plos, Ph.D.; doc. Ing. Peter Vittek, Ph.D.
Publikováno:
2012, Air Transport Security 2012, Praha, Vysoká škola obchodní v Praze, o. p. s.), p. 55-58), ISBN 978-80-86841-40-3
Anotace:
This article focuses on the present attitude of Air Transport Department of the CTU Prague to the security of Air transport.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. cizojazyčně

Autoři:
doc. Ing. Peter Vittek, Ph.D.; Ing. Ota Hajzler
Publikováno:
2012, Riešenie krizových situácií v špecifickom prostredí, Žilina, Žilinská univerzita v Žilině, Fakulta špeciálného inženierstva), p. 697-704), ISBN 978-80-554-0536-0
Anotace:
V dnešní době zvyšující se intenzity letového a letištního provozu se zvyšuje i potenciální riziko mimořádných událostí. Všechna letiště bez rozdílu druhu provozu jsou těmto rizikům vystavena. Mimořádné události vyžadující akci k záchraně životů a ochraně zdraví a majetku mohou být způsobeny přírodními vlivy, přirozenou lidskou činností spojenou s provozem a úmyslnou lidskou činností. Úlohou letištního pohotovostního plánu je poskytnout koordinovaný způsob řešení mimořádných událostí. Tento příspěvek poskytuje pohled na způsob a proces vytváření letištních pohotovostních plánů s důrazem na jejich tvorbu a implementaci. Ukazuje přístup, jak pomocí metodik procesního modelování dosáhnout vytvoření konzistentního letištního pohotovostního plánu vyhovujícího současným požadavkům. Tato práce byla podpořena grantem Studentské grantové soutěže ČVUT č. SGS12/165/OHK2/2T/16.
Typ:
Stať ve sborníku z lokální konf. česky