Projekty a granty

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Řešitel:
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Jiří Čarský, Ph.D.
Anotace:
Projekt se zabývá zjišťováním a popisem stávajících přístupů k řešení problematiky parkování v ČR. V rámci projektu bude proveden rozsáhlý sběr dopravně-inženýrských (dopravní průzkumy, vytěžení existujících archivů) a sociologických (sociologické průzkumy) údajů. Výstupem projektu bude popisný model stávajícího řešení parkování pro typizovaná území a vyhodnocení sociologického průzkumu o parkování. Údaje zjištěné v rámci tohoto projektu budou využity v dalších navazujících projektech, jejichž cílem bude nalézt vhodná řešení parkování pro jednotlivá specifikovaná území.
Pracoviště:
Rok:
2024 - 2025
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS24/102/OHK2/2T/16

Řešitel:
Ing. Karolína Zpěváčková
Spoluřešitelé:
Ing. Bc. Petr Kumpošt, Ph.D.; Ing. Jakub Matějček; doc. Ing. Jiří Čarský, Ph.D.
Anotace:
Předmětem projektu bude analyzovat, zda podíl pěšího provozu v městském prostředí je na vzestupu nebo právě naopak, konkrétně co všechno ovlivňuje a je motivací k chůzi, jaké faktory jsou pro to klíčové a za jakých okolností. Při zpracování projektu se očekává sběr dat o chování velkého množství jednotlivců při jejich každodenních činnostech. V době tvorby konceptů chytrých měst je nezbytné znát faktory ovlivňující pěší provoz a na základě jejich znalosti vědět, na co je potřeba se například zaměřit při plánování úpravy veřejných prostor, organizaci veřejné hromadné a individuální automobilové dopravy, ... atd. Výsledkem projektu budou doporučení, na co je třeba se nejvíce dále zaměřovat při rozvoji měst tak, aby docházelo k preferenci a podpoře pěšího provozu tak, aby se omezilo využívání motorové dopravy.
Pracoviště:
Rok:
2019 - 2020
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS19/121/OHK2/2T/16

Řešitel:
Ing. Josef Filip, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Jiří Čarský, Ph.D.
Anotace:
Stanoveni koeficientů vlivu intenzit pěších na kapacitu úrovňových křižovatek. Projekt řeší postup pro stanovení jednotlivých skupin vlivu intenzit pěšího provozu v porovnání s intenzitou vozidel na kapacitu úrovňových křižovatek.
Pracoviště:
Rok:
2010 - 2010
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS10/100/OHK1/1T/16

Řešitel:
doc. Ing. Jiří Čarský, Ph.D.
Anotace:
Vypracovat komplexně orientovanou metodiku, stanovující principy a metody rozvoje cyklistické dopravy a infrastruktury, které by přispívaly ke zvyšování bezpečnosti dopravy.
Pracoviště:
Rok:
2007 - 2011
Program:
Podpora realizace udržitelného rozvoje dopravy

Řešitel:
Ing. Josef Filip, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Jiří Čarský, Ph.D.
Anotace:
Předkládaný projekt umožní zkoumat kapacitu úrovňových křižovatek z hlediska vlivu pěšího provozu. Budou sledovány lokality, kde jsou křižovatky silně zatíženy pěším provozem, který má na jejich kapacitu nepříznivý vliv. Budou vybírány vzájemně neovlivněné lokality v rámci celého území ČR a pro srovnání i vybraná lokalita v SRN. Očekávaným přínosem by měla být optimalizace výpočtových vzorců pro kapacitu křižovatek, které zahrnou i vliv pěšího provozu. V současné době je v normách a technických podmínkách vliv pěšího provozu na kapacitu brán v úvahu pouze okrajove jako zanedbatelný koeficient výpočtových vzorců.
Pracoviště:
Rok:
2007 - 2007
Program:
IGS ČVUT - CTU0708616

Řešitel:
Ing. Martin Jareš, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Jiří Čarský, Ph.D.
Anotace:
Předkládaný projekt umožní zkoumat problematiku systémů integrované hromadné dopravy osob z hlediska míry integrace daného systému. Budou analyzovány opatření prohlubující synergický efekt dané dopravní sítě v kontrastu s opatřeními desintegračního charakteru. Důraz je kladen především na stavební a organizační opatření vedoucí ke zvýšení atraktivity, konkurenceschopnosti a efektivnosti systému. Očekávaným přínosem je vznik, resp. optimalizace návrhových kritérií pro systémy integrované dopravy.
Pracoviště:
Rok:
2006 - 2006
Program:
IGS ČVUT - CTU0611916

Řešitel:
doc. Ing. Jiří Čarský, Ph.D.
Anotace:
Cílem je vypracovat výzkumnou zprávu představující komplexne orientovanou analýzu vyhodnocující infrastrukturní podmínky cyklistické dopravy s návrhem opatření k jejímu zatraktivnění, s posouzením její využitelnosti a s důrazem na maximální informovanost. V rámci projektu bude zpřístupněn informační portál evidující databáze a statistické údaje ve vztahu k cyklistické dopravě. Dále bude vydána Metodická příručka řešící specifické aspekty cyklistické infrastruktury. Ta bude vycházet z rozsáhlé analýzy. Součástí projektu je také analýza financování cyklistické dopravy.
Pracoviště:
Rok:
2004 - 2008
Program:
Bezpečná a ekonomická doprava (Národní program výzkumu)