Granty a projekty

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Řešitel:
Ing. Zuzana Bělinová, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Bc. Vladimír Faltus, Ph.D.
Anotace:
NAPCORE-X is the project to continue the operation and management of the National Access Point Coordination Organisation for Europe (“NAPCORE”). This includes the work previously managed by the EC-funded projects DATEX II, TN-ITS and DATA4PT.
Pracoviště:
Rok:
2025 - 2027
Program:
Projekty rámcových programů EU - CEF-T-2025-TAGENDG-NAPCORE

Řešitel:
Ing. Zuzana Bělinová, Ph.D.
Anotace:
ílem projektu je, za využití dostupných bezdrátových technologií, vyvinout infrastrukturu, hardware a softwarové nástroje k tomu, aby bylo možné řidičům vozidel, správcům tunelů a IZS poskytovat polohově přesné informace i v případě absence GNSS. Výsledky projektu pomohou k výraznému zpřesnění určování polohy v místech jako jsou tunely nebo podzemní parkoviště. Jelikož je řidič v těchto místech odkázán pouze na svou intuici a odhad, je nutné vyvinout dostatečně přesné nástroje pro určování polohy, navigaci a poskytování lokalizovaných informací s pomocí C-ITS subsystémů, (využitelné např. k rozšíření mezinárodního projektu C-ROADS i do tunelů) a případně zlepší přístupnost, výměnu, opakované použití a aktualizaci dat o silniční síti a dopravním provozu.
Pracoviště:
Rok:
2020 - 2022
Program:
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+

Řešitel:
Ing. Zuzana Bělinová, Ph.D.
Anotace:
The main objective is to improve the basic service of access to open traffic data through the National Access Point (NAP), not only for viewing or downloading but improving the extraction of meaning from the data and allowing other types of services only. achievable through the use of linked open data. The importance of a data set (dataset) LOD on traffic information is not only that it includes data, but also incorporates links to other sets of thematic data on the Web, which will allow federated queries that include datasets from different platforms belonging to different sectors, not only traffic, that would provide benefits for national operators / administrations, as well as for end users and service providers. Therefore, to achieve our goal, we aim to: 1) Use LOD DATEX II, because it will facilitate the accessibility and comprehensibility of European traffic data and services. This will entail the construction of translation tools DATEX II to LOD DATEXT II, ​​and the development of an ontological model (DATEX II Ontology) as support. 2) The implementation of a "specific common metadata model to represent this type of information accessible through NAP" to increase interoperability by homogenizing the descriptors of data catalogs (NAPDCAT-AP). As a proof of concept, we intend to develop a NAP with semantic capabilities, which includes the use of a LOD DATEX II and NAPDCAT-AP to allow the incorporation of new ITS providers. The test will include a federation process of the NAP, through the national ("datos.gob.es") and European ("europeanandataportal.eu") catalogs, addressing the technical and legal issues. Finally, an integration architecture of the main ODPs of the EU and NAPs will be proposed.
Pracoviště:
Rok:
2019 - 2022
Program:
CEF - Nástroj pro propojení Evropy - INEA/CEF/ICT/A2018/1803421

Řešitel:
Ing. Zuzana Bělinová, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Přemysl Derbek, Ph.D.; Ing. Martin Langr, Ph.D.; Ing. Jiří Růžička, Ph.D.
Anotace:
Předmětem řešení návrhu projektu je návrh a vývoj modelové dopravní aplikace využívající neuronových sítí pro predikci dopravních excesů. Tato aplikace umožní uživatelům mimo jiné zobrazit informaci o předpokládaných jízdních dobách a vzniku incidentů v grafické podobě a tím efektivně naplánovat dopravní cestu. Zároveň bude připraveno rozhraní pro nadstavbovou aplikaci, jako jsou např. dopravní ústředny nebo dopravní informační centra apod.
Pracoviště:
Rok:
2018 - 2019
Program:
Program na podporu aplikovaného výzkumu ZÉTA

Řešitel:
Ing. Zuzana Bělinová, Ph.D.
Anotace:
Easy-OBU nabízí flexibilní přístup pro zpřesňování informací o poloze. Základem jsou informace z inerciálních senzorů využívané v případě nedostupnosti satelitního signálu. Inerciální navigace vyžaduje výkoné senzory a komplexní zpracování dat, ale pro aplikace které tolerují určité zpoždění nabízí Easy-OBU nový přístup nekauzálního filtrování který pokryje výpadky signálu satelitní navigace a poskytne potřebná data zpřesněné polohy, která by jinak nebylo možné získat. Tento inovativní inteligentní přístup vytvoří robustní navigaci za velmi dobrých ekonomických podmínek, které sníží náklady na palubní jednotky a navíc usnadní instalaci do vozidla.
Pracoviště:
Rok:
2012 - 2014
Program:
Podpora projektů sedmého rámcového programu Evropského společenství pro výzkum, technologický rozvoj a demonstrace (2007 až 2013) podle zákona č. 171/2007 Sb. - 287217

Řešitel:
Ing. Zuzana Bělinová, Ph.D.
Pracoviště:
Rok:
2012 - 2014
Program:
Projekty 7. RP EU - 287217

Řešitel:
Ing. Zuzana Bělinová, Ph.D.
Anotace:
Předmětem projektu je aplikovaný výzkum v oblasti pokročilých technologií dopravního řízení a telematických systémů, zejména v oblasti výměny informací mezi vozidlem a infrastrukturou, spojený s vývojem architektury univerzální řídicí jednotky pro dopravní aplikace. Výsledný produkt bude modulárním, energeticky šetrným, volitelně energeticky nezávislým systém se širokou škálou uplatnění v dopravních aplikacích.
Pracoviště:
Rok:
2012 - 2015
Program:
ALFA: Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje

Řešitel:
Ing. Zuzana Bělinová, Ph.D.
Anotace:
Cílem tohoto projektu je vytvořit, ověřit a předat do komerčního použití prototyp malé dopravní ústředny s otevřeným komunikačním rozhraním. Koncepce řídicího algoritmu SSZ v ústředně bude vycházet z již ověřené koncepce stavového makroskopického modelu dopravní oblasti, odzkoušeného v reálném provozu v zimě 2010. Tento model bude nahrazen přesnějším mezoskopickým modelem, schopným věrněji zpracovávat větší množinu charakteristik a ukazatelů dopravy, například vstupy z telematických systémů. To umožní kvalitnější predikci vývoje dopravní situace a reakci na výjimečné stavy (např. dopravní nehody). Pro účely řízení bude systém optimalizovat tři základní parametry signálních plánů (poměr zelených, offset, délka cyklu).
Pracoviště:
Rok:
2011 - 2014
Program:
ALFA: Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje

Řešitel:
Ing. Zuzana Bělinová, Ph.D.
Spoluřešitelé:
prof. Dr. Ing. Miroslav Svítek, dr. h. c.; Ing. Petr Říha
Anotace:
Sledovací systém umístěný na letounu umožní sběr informací o prolétávané oblasti - pátrání po osobách, kontrola objektů, sledování pohybu vybraných prostředků, jejichž bezpečnost je ve státním zájmu (přesuny paliva do a z JE, speciální transporty) - zde by projekt bylo možné následně použít např. na palubách vrtulníků Letecké služby PČR. Obrazové informace budou snímány snímacími členy, shromažďovány a ukládány v záznamovém zařízení a budou po přistání k dispozici pro některé z výše uvedených účelů. Průjezdnost tratě pro pohyb např. nebezpečného nákladu bude plynule monitorovatelná a případnou nesjízdnost či neprůjezdnost daného úseku bude možno řešit s velkým předstihem. Výsledky tohoto projektu budou sloužit jako podpůrný prostředek pro další výzkum a projekty s podobnou problematikou, realizované na Katedře řídící techniky a telematiky, např. " Sledování pohybu nebezpečných nákladů", příp. "Monitorování pohyblivých prostředků po pohybové ploše letiště".
Pracoviště:
Rok:
2005 - 2005
Program:
IGS ČVUT - CTU0510216