Granty a projekty

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Řešitel:
doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; Ing. Rudolf Vávra, Ph.D.
Anotace:
Cílem projektu je vytvořit původní, obecně použitelnou, metodiku pro efektivní a hospodárné víceleté plánování kapacity dráhy na hlavních tratích se smíšeným provozem, s periodickým jádrem stabilních grafikonových tras pro (komerční i objednávanou) osobní dopravu a s čas. okny pro převážně flexibilní příděl kapacity nákladní dopravě, s důrazem na eliminaci nadbytečných zastavení vlaků a přesun zbylých zastavení do kapacitně a energeticky výhodných dopraven, při respektování požadavků iniciativy TTR a připravovaného evropského nařízení 2023/0271 o využívání kapacity dráhy v jednotném evrop. žel. prostoru. Rozložení čas. rezerv zohlední cyklickou údržbu trati. Metodika bude aplikována v původním návrhu kapacitního modelu pro Správu železnic, s.o. pro koridory Praha - Brno a Praha - Ostrava.
Pracoviště:
Rok:
2025 - 2027
Program:
Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací v oblasti dopravy – DOPRAVA 2030

Řešitel:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.
Anotace:
Cílem projektu je zformulovat obecně použitelnou metodiku pro návrh efektivního síťového provozního konceptu dálkových linek na Rychlých spojeních a zejména na navazujících tratích. v souladu se závaznou legislativou, včetně postupu pro rozvržení těchto linek do homogenních a provozně efektivních souborů, kde každý soubor může být provozován jiným dopravcem. Metodika zkombinuje aplikaci matematických zákonitostí integrálního taktového jízdního řádu s omezujícími podmínkami vyplývajícími z koordinované konstrukce grafikonu pro více linek různých vrstev drážní osobní dopravy. Provozní koncept, navržený na základě aplikace metodiky, bude využit při přípravě oficiální Koncepce veřejné dopravy. Dále bude navrženo rozvržení těchto linek do ucelených provozních souborů.
Pracoviště:
Rok:
2020 - 2023
Program:
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+