Publikace

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Autoři:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; Ing. Rudolf Vávra, Ph.D.; Ing. Martin Chýle; Ing. David Juřík; Ing. Alena Rybičková, Ph.D.; Růžička, J.; Ing. Tomáš Záruba
Publikováno:
2023
Anotace:
Výsledek navrhne strukturu provozních souborů dálkových linek, u nichž se předpokládá objednávka Ministerstvem dopravy, či koncesní model spravovaný MD. Každý soubor bude co nejvíce homogenní z hlediska typu a kapacity soupravy, jakož i společných stanic, kde bude umožněn přechod soupravy mezi linkami s tím, že bude zvolena vhodná stanice pro provozní ošetření, pokud možno nevyžadující prázdné jízdy. Tento soubor tak může být přímo či v rámci nabídkového řízení zadán jedinému dopravci.
Typ:
Technická zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; Ing. Rudolf Vávra, Ph.D.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; Ing. Tomáš Záruba; Mikel, D.; Ing. Martin Chýle
Publikováno:
2023
Anotace:
Jde o nejvýznamnější výsledek souvisejícího výzkumného projektu. Byly stanoveny základní (nutné) a doplňující časoprostorové okrajové podmínky pro každou dálkovou linku, včetně případného propojení linek téhož segmentu v centrálním uzlu (Praha, Brno) z dopravně-technologických důvodů a včetně podmínek pro průjezd na navazujících jednokolejných tratích. Tento výsledek představuje aplikaci obecně použitelné metodiky - jednoho z dalších hlavních výsledků projektu.
Typ:
Výsledek promítnutý do schvál. strateg. a koncepčních dokumentů

Autoři:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; Mazel, D.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.
Publikováno:
2021, IRICoN 2020: High-Speed Lines – The Future of Czech Railways, Praha, České vysoké učení technické v Praze), p. 5-9), ISBN 978-80-01-06865-6, ISSN 2336-5382
Anotace:
This paper compares chosen European high-speed railway (HS) networks in terms of their offer of HS passenger service. The criteria chosen for comparison are network topology, degree of service periodicity and degree of coordination between subsequent services. Only services with HS trains are taken into account. As a result, each examined network is classified according to prevailing approach to passenger service – either Line/Service (LS) Approach, where transfer connections are in general not anticipated, or Network (N) approach, with regular (mostly periodic) public transport lines and periodic transfer connections between them. The comparative analysis has shown that geography had crucial impact not only on national (or regional) HS line network, but on the HS operational concept as well. On trunk HS lines, which connect most populated agglomerations in particular country, there is always – at least during peak times – some form of periodic service, despite compulsory seat reservation (except state-owned carriers in Austria and Germany). Half of analyzed networks can be characterized by N approach – at least on trunk HS lines or within central "core" part of HS network. For Czech HS network, authors recommend to define a core network with application of Integrated Periodic Timetable.
DOI:
Typ:
Stať ve sborníku z prestižní konf. (Scopus)

Autoři:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; Ivičič, M.; Ing. Dominik Havel; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; Růžička, J.; Vašíček, R.
Publikováno:
2021
Anotace:
Analýza legislativy EU a ČR týkající se přidělování kapacity dráhy a objednávání veřejných služeb v přepravě cestujících. Formulace legislativních limitů pro provozní koncept veřejných služeb v přepravě cestujících v kontextu liberalizovaného přístupu na železniční infrastrukturu. Potvrzující právní analýza zaměřená na problematiku koexistence veřejných služeb v přepravě cestujících a Open Access dopravců na VRT (jediná subdodávka v rámci projektu).
Typ:
Oponovaná výzkumná zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; Ing. Petr Fridrišek; Ing. Rudolf Vávra, Ph.D.; Ing. Stanislav Metelka; Růžička, J.; Ing. Dominik Havel; Ing. Milan Kříž, Ph.D.; Vašíček, R.; Mikel, D.; Ing. Martin Chýle; Ing. Leoš Smetana
Publikováno:
2021
Anotace:
Souhrn časových okrajových podmínek pro tvorbu provozního konceptu pro Rychlá spojení - zařazení připravovaných staveb do horizontů realizace 2030, 2040 a 2050. Souhrn časových okrajových podmínek (taktových uzlů a systémových jízdních dob) na základě krajských Plánů dopravní obsluhy území, popř. dalších koncepčních dokumentů, včetně známých časových okrajových podmínek v blízkém příhraničí. Souhrnné schéma těchto okrajových podmínek a předpokládaných systémových jízdních dob na základě předběžné konstrukce jízdního řádu mezi Prahou, Brnem, Ostravou, Olomoucí a Jihlavou.
Typ:
Oponovaná technická zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Dominik Havel; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; Růžička, J.; Vašíček, R.; Ing. Rudolf Vávra, Ph.D.; Ing. Petr Fridrišek; Ing. Stanislav Metelka
Publikováno:
2020
Anotace:
Výsledek CK01000004-V7 sestává ze dvou částí - Analýza výchozího linkového vedení na RS a Analýza harmonogramu otevírání trhu veřejných služeb v dálkové železniční dopravě. V prvním případě byl analyzován pracovní návrh vedení dálkových linek na Rychlých spojeních vypracovaný Ministerstvem dopravy a Správou železnic. K jednotlivým linkám byly přiřazeny stavby RS a související, s předpokládaným časovým horizontem realizace. V druhém dokumentu byly analyzovány vhodné provozní soubory současných dálkových linek a vliv realizace RS na konzistenci těchto provozních souborů.
Typ:
Oponovaná technická zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; Mikel, D.; Ing. Martin Chýle; Ing. Leoš Smetana; Ing. Dominik Havel; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; Růžička, J.; Vašíček, R.; Ing. Rudolf Vávra, Ph.D.; Ing. Petr Fridrišek; Ing. Stanislav Metelka
Publikováno:
2020
Anotace:
Zevrubná analýza vysokorychlostních železničních provozních konceptů v 6 evropských zemích (Rakousko, Německo, Benelux, Francie, Itálie a Španělsko) s různými přístupy k tvorbě nabídky spojů. Z podkladových jízdních řádů byla shromážděna dobrá praxe, která je v různé míře přenositelná do systému Rychlých spojení v ČR. Analýza je doplněna rozsáhlými přílohami ve formě síťového schématu linek, četností a přípojných vazeb, případně tabelárních jízdních řádů vysokorychlostních spojů.
Typ:
Oponovaná technická zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; Růžička, J.; Vašíček, R.; Ing. Rudolf Vávra, Ph.D.; Ing. Petr Fridrišek; Ing. Stanislav Metelka
Publikováno:
2020
Anotace:
Abecední seznam vysvětlivek použitých zkratek a tématicko-abecední slovník odborných a legislativních pojmů, používaných v dalších výsledcích projektu. Jde o pomocný výsledek a společnou "externí přílohu" dalších výsledků projektu. Je označen jako verze 2020, neboť velmi pravděpodobně dojde v průběhu dalšího řešení projektu k jeho rozšíření a aktualizaci. Pokud je to možné, jsou uvedeny zdroje jednotlivých pojmů.
Typ:
Technická zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.
Publikováno:
2020, Young Transportation Engineers Conference 2020, Praha, Fakulta dopravní), p. 177-184), ISBN 978-80-01-06793-2
Anotace:
Integrated Periodic Timetable is often improved by interposition of two public transport lines into half period. However, for the sake of direct connections between various agglomerations, such interposition is interrupted somewhere, so once the connection is direct, and once the passenger has to change. Since the changing time is usually longer than the dwell time, the difference leads either to inaccurate interposition, or to loss of passengers' time by longer dwell time. These phenomena are compared and discussed in the context of the ongoing research - design of future IPT on interconnected high-speed and conventional railway networks.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. cizojazyčně

Autoři:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Kužel, V.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl; Ing. Milan Kříž, Ph.D.; Ing. Petr Fridrišek; Růžička, J.
Publikováno:
2019
Anotace:
Na základě analýzy platných Plánů obsluhy území byly z množiny zamýšlených nových železničních zastávek (popř. i stanic s komerčním odbavením) s použitím certifikované metodiky TJ01000162_V2 identifikovány zastávky s přepravním významem, který nemusí odpovídat nutnosti obsluhy vlakem. Z této podmnožiny byly dále identifikovány ty zastávky, jejichž realizace by snížila systémovou efektivitu obsluhy území veřejnou drážní dopravou. Seznam je strukturován podle jednotlivých krajů ČR.
Typ:
Oponovaná technická zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl; Ing. Milan Kříž, Ph.D.; Ing. Stanislav Metelka; Růžička, J.; Karkošiaková, N.; Vašíček, R.
Publikováno:
2019
Anotace:
Síťové schéma se zobrazením funkčních vrstev (segmentů) a četnosti obsluhy a taktových uzlů, případně směrových přípojných vazeb, s rozlišením na pravidelné (taktové) a nepravidelné. Obsahem schématu je souhrnný návrh síťový návrh (vertikálně i horizontálně) integrovaného taktového provozního konceptu dálkové a regionální obsluhy území veřejnou drážní dopravou (společného pro více objednatelů), vzniklý na základě aplikace certifikované metodiky TJ01000162_V2, a to pro krátkodobý výhled na základě Plánů obsluhy území. Byly stanoveny taktové uzly a přípojné vazby, četnosti obsluhy pro jednotlivé segmenty a úseky mezi uzly včetně přibližných časových poloh.
Typ:
Oponovaná technická zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; Ing. Milan Kříž, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl; Urbaniec, K.; Kužel, V.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Vašíček, R.; Papež, R.; Karkošiaková, N.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; Sojka, M.
Publikováno:
2018
Anotace:
Shrnutí teorie a dobré praxe (v ČR i zahraničí) a související legislativy v ČR v oblasti synergie železničních linek. Strukturované shrnutí analýzy Plánů obslužnosti území a dostupné relevantní přepravní poptávky. Shrnutí možností a limitů kompromisů mezi objednateli a analýza rizik nestability koordinovaného provoz. konceptu. Metoda pro identifikaci železnič. tarif. bodů s nejednoznačným významem, posouzení vlivu jejich obsluhy na efektivitu systému, a pro posouzení možnosti altern. obsluhy.
Typ:
Oponovaná výzkumná zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.
Publikováno:
2018, Young Transportation Engineers Conference 2018, Praha, Fakulta dopravní), p. 1-8), ISBN 978-80-01-06464-1
Anotace:
This paper deals with usual daytime and weekly fluctuations in service period in Integrated Periodic Timetable (IPT) of railway passenger transport. First of all, the IPT is briefly reminded and the fluctuations in period are categorized. Then, two impactsof these fluctuations are discussed –on transfer connections between public transport lines, and on railway capacity. The theoretical part is supplemented by chosen examples from actual Czech railway timetable. As a conclusion, some rules for fluctuations in service period are proposed.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. cizojazyčně

Autoři:
doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Baudyš, K.; Ing. Bc. Zdeněk Michl; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; doc. RNDr. Miroslav Marada, Ph.D.; Genzer, Š.; Ing. Rudolf Vávra, Ph.D.; prof. Dr. Ing. Miroslav Svítek, dr. h. c.
Publikováno:
2017
Anotace:
Cílem studie je přinést alternativní pohled na řešení a koncepci dopravy v Plzeňském kraji. V rámci řešené studie tak řešitelé nahlédli na současnou koncepci veřejné dopravy v Plzeňském kraji z jiného úhlu pohledu a předestřeli, jakým obecným způsobem lze jinak než dnes přistupovat k organizaci veřejné dopravy jak z pohledu samotného provozu (jízdní řády, návaznosti, četnost spojení), tak i z pohledu tarifu. Řešená studie tak představuje diskusní materiál, který vychází z analýzy současné situace a přes charakteristiku přepravních vztahů v území vede k alternativním návrhům řešení v oblasti organizace železniční a autobusové dopravy a možnostem tarifního řešení.
Typ:
Výzkumná zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Bc. Zdeněk Michl; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Michal Drábek, Ph.D.; Ing. Milan Kříž, Ph.D.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; Sojka, M.; Vašíček, R.
Publikováno:
2016
Anotace:
Cílem tohoto výzkumného projektu je zformulovat metodiku optimalizace využití tratí s vyčerpanou kapacitou, tedy navrhnout postup optimální vzájemné interakce parametrů infrastruktury a vozidel s ohledem na dopady na požadavky železničního provozu směrem k objednatelům závazků veřejné služby a konečným zákazníkům. K dosažení výše uvedeného cíle slouží analytická část a metodika. Analytická část sestává z analýzy legislativy z pohledu přidělování kapacity dráhy a operativního řízení provozu, sběr požadavků objednatelů, případně dopravců, na kapacitu a analýza parametrů zejména nákladních vlaků tak, aby mohly být konstruovány katalogové trasy vyhovující většině dopravců. Byla rovněž shromážděna relevantní dobrá praxe z vyspělých evropských zemí. Vzhledem k roli objednatelů v ČR je přidána rovněž pasáž vysvětlující ITJŘ a segmentaci nabídky v osobní dopravě, neboť obojí úzce souvisí s využitím kapacity.
Typ:
Oponovaná výzkumná zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; Ing. Milan Kříž, Ph.D.; Ing. Michal Drábek, Ph.D.
Publikováno:
2014, Systemy Transportowe, Katowice, Wydział Transportu Politechniki Śląskiej), ISBN 978-83-935232-4-5
Anotace:
Case study from the Hradec Králové region: targeted upgrading of railway infrastructure with restricted budget and time to design, approve and build, due to EU funding.
Typ:
Abstrakt ve sborníku z mezinár. konf.

Autoři:
Ing. Milan Kříž, Ph.D.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.
Publikováno:
2013
Anotace:
Předmětem studie je posouzení návrhu technických parametrů želeničních vozidel dodaných a uvažovaných ze strany objednatele dopravní obslužnosti tak, aby bylo nabídkové řízení co nejvíce otevřené velkému množství dopravců, ale zároveň aby výsledkem byla nabídka, která bude srovnatelná s nabídkou vyspělých dopravních systémů. V rámci studie jsou analyzována vozidla běžně nabízená vyrobci na evropském trhu. Dále jsou zpracovány zkušenosti objednatelů z ČR i z různých evropských zemí.
Typ:
Výzkumná zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl
Publikováno:
2011, Systemy Transportowe, Katowice, Wydział Transportu Politechniki Śląskiej), p. 49-50), ISBN 978-83-926923-3-1
Anotace:
an overview of a periodic timetable project from its planning to operation, introducing former optimization goals and their transition to praxis
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf.

Autoři:
Baudyš, K.; Ing. Michal Drábek, Ph.D.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.
Publikováno:
2010, Abstracts of the 70. International Scientific & Practical Conference "The Issues and Prospects of railway transport development", Dnipropetrovsk, DIIT), p. 109-111)
Anotace:
Article presents the results of our 3-year project for Czech Ministry of Transport in area improvement of whole railway system - infrastructure, rolling stock, traffic control and timetable/supply - in Czech Republic. In opposite to today-praxis we have first optimised final net-supply - timetables for future - and then we were optimised requirements to infrastructure improvements in binding to new rolling stock and investment possibilities of Czech Republic.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf.

Autoři:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; Ing. Tomáš Záruba; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Baudyš, K.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.
Publikováno:
2010, PROCEEDING HORIZONS OF RAILWAY TRANSPORT 2010, Žilinská univerzita v Žilině), p. 56-61), ISBN 978-80-554-0247-5
Anotace:
Příspěvek je zaměřen na zavádění integrálního taktového grafikonu (ITG) v České republice. Po stručném připomenutí principů ITG, historie ITG ve Švýcarsku a konceptu Bahn 2000 následuje historie zavádění ITG na české železniční síti. Dále jsou představeny praktické příklady jak z dálkové, tak i regionální dopravy, doplněné diagramy a údaji o vývoji objemu výkonů a počtů cestujících. Na závěr jsou diskutovány možnosti zavedení ITG na Slovensku.
Typ:
Stať ve sborníku z lokální konf. česky

Autoři:
Hesse, W.; Baudyš, K.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; Guckert, M.
Publikováno:
2010, Eisenbahn-Revue International, 2010 (11), p. 596-599), ISSN 1421-2811
Anotace:
In Tschechien wurde im Personenverkehr in den letzten Jahren weitgehend der Taktverkehr eingeführt. Ein darüber hinaus gehendes, fortgeschrittenes Ziel besteht darin, einen Integralen Taktfahrplan (ITF) für ganz Tschechien einzuführen. Bei dem hier dargestellten Studienprojekt ging es darum, die Möglichkeiten für einen landesweiten ITF auszuloten, einen Stufenplan für seine Einführung zu entwickeln und daraus Anforderungen für die Planung und Prioritätensetzung künftiger Infrastrukturprojekte abzuleiten. Im Projekt wurde eine Bestandsaufnahme durchgeführt und es wurden Varianten für eine künftige Fahrplangestaltung entwickelt und ausgewertet. Dabei wurden vorliegende Potentialdaten genutzt und die Güte von Fahrplänen wurde gewichtet nach der Anzahl der potentiellen Reisenden bewertet. Die Ergebnisse zeigen eine insgesamt gute Eignung des betrachteten Gebiets für den ITF-Betrieb sowie ein hohes Verbesserungspotential gegenüber dem gegenwärtigen Betriebskonzept.
Typ:
Článek v odborném recenzovaném periodiku

Autoři:
doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Baudyš, K.; Ing. Bc. Zdeněk Michl; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.
Publikováno:
2010, Trans & Motauto 2010, Sofija, Scientific-technical union of mechanical engineering), ISSN 1313-0226
Anotace:
High quality of operational concepts in railway transport represents one of the basic premises of functional public transport system and public transport services. In this area the systematic timetable engineering plays an important role. Advanced timetable engineering brings a strong contribution for an effective use of infrastructure capacity. This effectiveness is particularly fundamental by investment-consuming railway infrastructure.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf.

Autoři:
doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Baudyš, K.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.
Publikováno:
2009, Transbaltica 2009, Vilnius, Vilnius Gediminas Technical University), p. 7-11), ISSN 2029-2376
Anotace:
Paper is focused on Timetable scheduling in railway transport. Brings comparison of commercial and periodic timetable, which is used in Czech Republic mostly for long-distance railway lines. Principle of Integrated Periodic Timetable is very easy, but to have efficient supply of train services is necessary to fulfil some requirements for whole transport system. The advantages, problems by implementing and also the result of implementing of this new supply in public transport system in Czech Republic are describe in this article.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf.

Autoři:
doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Baudyš, K.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.
Publikováno:
2009, Trans & Motauto 2009, Sofija, Scientific-technical union of mechanical engineering), ISSN 1313-5031
Anotace:
Public transport system must be planed as a whole. Attractive service must be fast, cheap and comfortable with high availability in time and place. It all offers supply based on Integrated Periodic Timetable, because timetable is a basic instrument for organizing railway transport. IPT concepts are very tight linked with infrastructure and vehicles. How shows example from implementation in Czech Republic, good results from IPT are attainable not only in Western Europe, but in Central and Eastern Europe too. In the paper are named fundamental differents between organizing passanger railway traffic in the Czech Republic and Bulgaria
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf.

Autoři:
Baudyš, K.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.
Publikováno:
2008, Sovremennyj Naučnyj Vesnik, Serija: Ekonomika, Belgorod, Rusnauka), p. 31-35), ISSN 1561-6886
Anotace:
Public transport system must be planed as a whole. Attractive service must be fast, cheap and comfortable with high availability in time and place. It all offers supply based on Integrated Periodic Timetable. IPT concepts are very tight linked with infrastructure and vehicles. Supply in IPT is mid-term stabile, with high-quality service thanks new lines schema (direct lines for majority transport flows), fixed period and optimised changing times in IPT junctions. How shows example from implementation in Czech Republic, good results from IPT are attainable not only in Western Europe, but in Central and Eastern Europe too.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf.

Autoři:
Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.
Publikováno:
2008, Proceedings of the Junior Scientist Conference 2008, Vienna, Vienna University of Technology), p. 225-226), ISBN 978-3-200-01612-5
Anotace:
Article brings new point of view on problems of public transport systems improving. New solution is based on some ideal supply in ideal infrastructure net. Introduced method assesses priorities to arcs, junctions or rolling stock to enabled efficient improving of whole system of public transport stepwise. One time made improvements are useful later, they are according to final ideal system. It enables efficient investment, fastest supply improvements on beginning of process and goal-directed approach to ideal system.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf.

Autoři:
Baudyš, K.; Ing. Michal Drábek, Ph.D.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.
Publikováno:
2008, Abstracts of the 68. International Scientific & Practical Conference "The Issues and Prospects of railway transport development", Dnipropetrovsk, DIIT), p. 3-4)
Anotace:
Article describes new supply in public traffic system in Czech republic based on principle of Integrated periodic timetable. Article brings problems and goals by introduction of IPT in Czech Republic and also comparison of supply in Czech Republic and Ukraine. There are possibilities to introducing of IPT in railway system of Ukraine.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf.

Autoři:
Baudyš, K.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.
Publikováno:
2008, Telematika pro regionální dopravu 2008, Brno, KPM COnsult), p. 21-33), ISBN 978-80-904167-0-3
Anotace:
Příspěvek je zaměřen na plánování nabídky veřejné osobní dopravy. V příspěvku je zdůrazněn význam telematických nástrojů umožňujících zkrácení jízdní doby a realizaci atraktivní nabídky na bázi Integrálního taktového grafikonu
Typ:
Stať ve sborníku z lokální konf. česky

Autoři:
Baudyš, K.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; Polák, O.
Publikováno:
2007, Eurotraffic 2007, Praha, ABF a.s.)
Anotace:
Výběr poplatku za použití dopravní cesty je důležitým nástrojem, který zajišťuje financování údržby, rozvoj železniční sítě a ovlivňuje její využití.
Typ:
Stať ve sborníku z lokální konf. česky

Autoři:
Baudyš, K.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.
Publikováno:
2006, Telematika pro regionální dopravu 2006, Brno, KPM COnsult), p. 30-34), ISBN 80-239-7472-6
Anotace:
Zavedení integrálního taktového grafikonu je možné po splnění několika základních podmínek, mezi které patří například cílené úpravy infrastruktury, nebo nasazení vhodných vozidel pro dosažení potřebné délky systémových jízdních dob apod. Telematické aplikace jsou nezbytné pro management systému veřejné dopravy ve vztahu k vyhodnocení zpětné vazby systému a pro udržení jeho stability
Typ:
Stať ve sborníku z lokální konf. česky

Autoři:
Pastor, O.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Baudyš, K.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.
Publikováno:
2006, Telematika pro regionální dopravu 2006, Brno, KPM COnsult), p. 82-86), ISBN 80-239-7472-6
Anotace:
V příspěvku je zdůrazněn význam telematické podpory dopravního plánování a systémový vliv celé problematiky na veřejné rozpočty a koncepční rozvoj dopravní infrastruktury
Typ:
Stať ve sborníku z lokální konf. česky

Autoři:
doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Polák, O.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; Baudyš, K.; Hürlimann, D.
Publikováno:
2004, Věda o dopravě 2004, Praha, Vydavatelství ČVUT), p. 89-92), ISBN 80-01-03047-4
Anotace:
Cílem nástrojů simulace železničního provozu je nalezení odpovědí na široké spektrum otázek vyplývajících z problematiky běžného železničního provozu. Podpora matematických modelů a simulace je nezbytná především v takových úlohách, jako je analýza kapacity železničních tratí a stanic, definování požadavků na výstavbu železniční sítě, tvorbu jízdních řádů a samozřejmě i testování stabilitu provozních konceptů v případě jejich náhodného narušení.
Typ:
Stať ve sborníku z lokální konf. česky