Granty a projekty

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Řešitel:
prof. Ing. Pavel Přibyl, CSc.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Tomáš Horák, Ph.D.; prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.
Anotace:
Předmětem projektu je komerční implmenetace globálního modelu pro kvantitativní a kvalitativní hodnocení dopravy v hl. m. Praze. Tento komplexní model umožní nejenom ohodnocování kvality dopravy nad sítí detektorů v reálném čase, ale i monitorování dlouhodobějších trendů změn kvality. V současné době podobný model, který by systematicky mapoval a ohodnocoval změny v kvalitě dopravy nad sítí strategických detektorů, které byly povětšině instalovány v rámci Operačních programů, neexistuje.
Pracoviště:
Rok:
2018 - 2020
Program:
Operační program Praha - pól růstu ČR - CZ.07.1.02/0.0/0.0/16_040/0000370

Řešitel:
prof. Ing. Pavel Přibyl, CSc.
Anotace:
Předkládaný projekt je orientován na kvantitativní hodnocení míry rizik v tunelech pozemních komunikací. Pro konkrétní tunel a navrhované (nebo stávající) vybavení vypočítá míru rizika, resp. počet usmrcených osob pro daný scénář mimořádné události. Následně bude možné měnit vybavení tunelu a sledovat, jak se přidání nebo naopak odebrání nějaké technologie tunelu projeví na míře rizika pro jeho uživatele. Bude tak možné optimalizovat vybavení tunelu při zachování přiměřené míry rizika pro uživatele na straně jedné a minimalizace investičních a provozních nákladů na straně druhé. Projekt vychází z originální myšlenky využití metod umělé inteligence pro analýzu rizik. Cílem projektu je dovést tuto myšlenku do praxe zavedením národní metodologie pro hodnocení rizik tunelů a vytvoření programového nástroje, které ji bude prakticky realizovat. Vyšší ambicí projektu je uplatnění metody na evropské úrovni v souladu s direktivou 54/2004/ES o jednotné bezpečnosti v tunelech na trans-evropské síti.
Pracoviště:
Rok:
2013 - 2015
Program:
ALFA: Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje

Řešitel:
prof. Ing. Pavel Přibyl, CSc.
Anotace:
Projekt je zaměřen na inovaci technologického procesu analýzy a zobrazování hlukových polí v uzavřených objektech a za hlukovými clonami v exteriéru i interiéru získaných měřením s využitím akustické kamery. Cílem je vytvoření nového systému identifikace zdrojů hluku se současnou 2D nebo 3D vizualizací a možností jejich integrace do GIS a výkresové dokumentace. Součástí řešení je také návrh komplexní metody a návazně souvisejícího programového vybavení pro analýzu hlukového pole, které bude poskytovat komplexní akustická a prostorová data v přijatelně krátkém čase.
Pracoviště:
Rok:
2011 - 2013
Program:
TIP

Řešitel:
prof. Ing. Pavel Přibyl, CSc.
Anotace:
Řešení vychází z analýzy současných i plánovaných systémů pro přenos informací k řidiči a jejich detailního technicko-ekonomického popisu. Bude navržena architektura sběru a zpracování části dat dopravních systémů (předpokládají se data z měst i z extravilánu). Budou navázány a udržovány kontakty s partnery v sousedních zemích. Proces by měl vyvrcholit vytvořením pracovních skupin koordinujících rozvoj RDS-TMC ve středoevropském regionu. Součástí projektu je i účast v TMC fóru, které koordinuje ERTICO. Podstatnou součástí je i přehled všech standardů v CEN a ISO, které řeší uvedenou problematiku. Výstupem je návrh architektury systému a návrh postupu výstavby systému RDS-TMC v našich podmínkách.
Pracoviště:
Rok:
2001 - 2003
Program:
Optimalizace dopravní soustavy a její udržitelný rozvoj