Granty a projekty

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Řešitel:
Ing. Jiří Brož, MSc., Ph.D.
Anotace:
Hlavním cílem projektu je optimalizace dopravy v městském prostředí využitím adaptivní umělé inteligence, která zajistí spolehlivou predikci a efektivní řízení světelné signalizace na křižovatkách. Bude využito real-time dat z řadiče křižovatky, včetně detektorů a dalších vstupních parametrů, což umožní adaptivnímu AI modulu předpovídat stav signalizace a poskytovat přesné informace o nadcházející situaci na světelně řízených křižovatkách. Vývoj a aplikace tohoto systému nejen podpoří plynulost jízdy, zkrácení jízdních dob, ale i zajištění bezpečnosti, přesnou předpověď dopravní poptávky, zvýšení informovanosti účastníků silničního provozu, čímž se přispěje a zásadně podpoří zavádění nových technologií v dopravním systému.
Pracoviště:
Rok:
2025 - 2026
Program:
Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací SIGMA

Řešitel:
doc. Ing. Tomáš Tichý, Ph.D., MBA
Spoluřešitelé:
Ing. Jiří Brož, MSc., Ph.D.; Ing. Jiří Růžička, Ph.D.
Anotace:
Projekt si klade za cíl vyvinout nástroje pro udržitelnou mobilitu ve městech za podpory simulací, dopravně inženýrských dat a nových přístupů řízení SSZ. Optimalizace řízení dopravy zahrnují další potřebná data týkající emisí, energetickou bilanci vozidel, informace z vozidlových jednotek a další potřebná data.
Pracoviště:
Rok:
2025 - 2027
Program:
Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací SIGMA

Řešitel:
doc. Ing. Tomáš Tichý, Ph.D., MBA
Spoluřešitelé:
Ing. Jiří Brož, MSc., Ph.D.
Anotace:
Cílem projektu je analýza, návrh a testování.
Pracoviště:
Rok:
2023 - 2025
Program:
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+

Řešitel:
doc. Ing. Tomáš Tichý, Ph.D., MBA
Spoluřešitelé:
Ing. Jiří Brož, MSc., Ph.D.
Anotace:
ELABORATOR will provide methodologies, practical tools, recommendations, and guidelines to support not only urban planners and industrial technology players in designing innovative products, services and interventions to be deployed in the complex urban environments, but also authorities and policy makers in defining the political strategies to introduce safe, sustainable and inclusive urban mobility in our lives based on the new EU Urban Mobility Framework, thus contribute to the objectives of the Climate Neutral and Smart Cities Mission. In parallel, pre-assessment capabilities will be extended to provide local authorities with foresights onto future offers to test and adjust upcoming policies.
Pracoviště:
Rok:
2023 - 2026
Program:
Horizon Europe - SEP-210876302

Řešitel:
Ing. Jiří Brož, MSc., Ph.D.
Anotace:
Cílem projektu je vytvoření komplexního systému pro zvyšování bezpečnosti dopravy.
Pracoviště:
Rok:
2023 - 2025
Program:
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+

Řešitel:
Ing. Tomáš Šmerda
Spoluřešitelé:
Ing. Jiří Brož, MSc., Ph.D.; doc. Ing. Zdeněk Lokaj, Ph.D., LL.M.; doc. Ing. Tomáš Tichý, Ph.D., MBA
Anotace:
Hlavním cílem tohoto projektu bude analýza možností využití diagnostických metod zařízení v tunelových systémech, na základě které bude rozpracován návrh, který by vedl k možnostem uplatnění prediktivní diagnosticky a odhalení chybových či poruchových stavů zařízení ještě v momentě, kdy něž se zařízení do takového stavu dostane. Využití prediktivní diagnostiky by mohlo být stěžejním tématem pro tzv. prediktivní údržbu, tj. mimo jiné plánování uzávěr tunelů, výměny zařízení, efektivní provoz, snižování ekonomických prostředků a udržitelnost systému.
Pracoviště:
Rok:
2022 - 2023
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS22/123/OHK2/2T/16

Řešitel:
Ing. Jiří Brož, MSc., Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Zdeněk Lokaj, Ph.D., LL.M.; doc. Ing. Tomáš Tichý, Ph.D., MBA; Ing. Tomáš Šmerda
Anotace:
Hlavním cílem tohoto projektu bude vývoj řešení, které bude založeno na specifickém přístupu pro určování polohy a rychlosti v tunelu vozidel. Navržený komplexní přístup bude zajišťovat sběr datového záznamu ze zařízení typu BLE (Bluetooth Low Energy) na jehož základě bude dále určována přesná pozice a rychlost vozidla, jež bude vyhodnocována navrženým algoritmem. Dané řešení bude zohledňovat specifické prostředí tunelových staveb, tedy oblasti, kde je z pravidla nemožný sběr GNSS či jiných dostupných možností pro určování polohy vozidla, využitelné pro zásahy záchranných složek, ale i vlastní lokaci, podpůrný nástroj pro navigační služby a další využití.
Pracoviště:
Rok:
2022 - 2023
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS22/121/OHK2/2T/16