Spoluřešitelé:
Anotace:
Bezpečnost letecké dopravy je brána vždy na prvním místě. Toto tvrzení, ve větší míře pravdivé, je však potřeba neustále podporovat ze tří směrů. Těmito směry jsou předpisy, výcvik a technologie. Lze říci, že tyto směry jsou vlastně obranami před chybami, které se při provozu letadel stávají. Zvyšování bezpečnosti pomocí technologie je tou nejnáročnější metodou, avšak z provozního pohledu a přínosu bývá nejlepší. Navrhovaný projekt využívající termokamery pro zvýšení bezpečnosti spadá právě do této kategorie. Projekt má za cíl zvýšení bezpečnosti při přiblížení na přistání na VFR letištích stanovením správného úhlu sestupu a polohy dráhy pomocí termokamery. Jedná se o využití činnosti termokamer pro identifikaci pozemních bodů (na letišti, kolem dráhy) i za meteorologických podmínek, které by jinak znemožňovaly provést přiblížení a přistání. Pomocí identifikace těchto bodů na displeji by pak mělo být možné jednoduše stanovit polohu dráhy, tak také pomocí výpočtů stanovit polohu letadla ve vztahu ke správnému sestupovému úhlu (zdali je letadlo nad nebo pod sestupovou rovinou).
Pracoviště:
Rok:
2015 - 2016
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS15/172/OHK2/2T/16