Specializace:
Projekt řeší problematiku aktivní a pasivní bezpečnosti dopravních prostředků a jejich ovlivnění konstrukcí vozidla a dalšími systémy. Zahrnuje také problematiku legislativy, zkoušení a schvalování vozidel v těchto oblastech. V rámci projektu jsou řešeny oblasti jízdní dynamiky a stability vozidel, vliv vozidla na řidiče, posádku a jeho okolí. Z hlediska pasivní bezpečnosti je projekt zaměřen na ochranu posádky při nárazu a různých typech kolizí. Jednotlivá témata jsou řešena od rešerše přes návrh, výpočet, konstrukci až po zkoušení. Studenti se v rámci projektu účastní reálných zkoušek a měření (jízdní zkoušky vozidel, crash testy apod.) nebo mohou pro své práce využít počítačových simulací. V rámci projektu je také možná spolupráce s externími firmami a institucemi (Škoda Auto, TÜV SÜD, Dekra, …).
Specializace:
Projekt je strukturován do několika sekcí – bezpečný motocykl (účelem je zvýšit aktivní i pasivní bezpečnost konstrukce; informovaností zvýšit bezpečnost užívání v dopravě), závodní motocykl (účelem je zapojit vědeckou obec do motoristického sportu – činnost může vyústit v konstrukci motocyklu formule Student), energeticky nenáročný a ekologický motocykl (účelem je přenést nejnovější poznatky z oboru alternativních pohonů do konstrukce jednostopých vozidel a provádět v oboru další výzkum a vývoj a informační sekce (účelem je informovat společnost o historii, současnosti a budoucnosti motocyklové konstrukce, výroby a dopravy – informovanost by měla přispět k respektu motocyklu v dopravě a zvýšení jeho společenské prestiže). Pro obor LOG bude téma BP zaměřeno specielně na soutěž Motostudent.