Projekty a granty

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Řešitel:
doc. Ing. Zuzana Radová, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Anotace:
Hlavním důvodem realizace fakultního projektu zaměřeného na vývoj ultra úsporného vozidla je podpora inovací, praktického vzdělávání studentů a rozvoj technických i kreativních schopností v oblasti udržitelné mobility. Cílem projektu je navrhnout, postavit a otestovat ultra úsporné vozidlo, které se zúčastní prestižní mezinárodní soutěže Shell Eco-marathon. Účast v soutěži umožňuje prezentovat schopnosti a kreativitu studentů, získat cenné zkušenosti z reálného vývoje a navázat spolupráci s dalšími univerzitami, průmyslovými partnery a odborníky z celé Evropy.
Pracoviště:
Rok:
2025 - 2025
Program:
Vnitřní soutěž PPSR

Řešitel:
Ing. Josef Mík, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. David Abraham; Ing. Jiří First; Ing. Tomáš Kotvald; Ing. Michal Malý; Ing. Josef Svoboda; Ing. Vojtěch Thums; Ing. Přemysl Toman; Ing. Jan Vyčichl, Ph.D.; Jan Válek, DiS.
Anotace:
Prostředky získané v rámci tohoto projektu budou využity pro zajištění participace týmu ČVUT v Praze Fakulty dopravní (CTU Lions Electric) v soutěži MotoStudent. Hlavní část výdajů zahrnuje prostředky na stavbu a další potřebné komponenty závodního motocyklu. Jedná se o kusovou prototypovou výrobu, která je finančně a časově velmi náročná. Jelikož náklady projektu nepokryjí celkové výdaje v rámci soutěže MotoStudent, jsou další náklady na soutěž řešeny v rámci sponzoringu. V současné době máme několik sponzorů, kteří podporují vývoj a stavbu závodního stroje. Vzhledem k situaci dotčeného průmyslu v ČR, je však podpora převážně nefinanční (tj. bezplatné zapůjčení nástrojů, dílen, zkušebních stavů, návrhového a zkušebního softwaru, či drobnějšího materiálu). Letošní rok je druhý z dvouletého cyklu. Vývoj probíhá 2024/2025, finále soutěže se koná v říjnu 2025 Finanční prostředky budou využity v rámci studentského projektu při Bezpečný motocykl, v rámci něhož studentský soutěžní motocykl vzniká.
Pracoviště:
Rok:
2025 - 2025
Program:
Vnitřní soutěž PPSR

Řešitel:
Ing. Josef Mík, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Přemysl Toman
Anotace:
Projekt vychází z prioriotního cíle "Rozvoj kompetencí přímo relevantních pro život a praxi v 21.století". Účelem projektu je podpora studentů ČVUT FD v jejich činnostech na studentských projektech a umožnit rozšíření jejich znalostí získaných během studia. Díky této podpoře budou moci studenti pracovat na vývoji a stavbě modulární platformy městského elektromobilu, což rozšíří jejich dovednosti uplatnitelné dále v praxi a vytvoří podklady pro jejich závěrečné práce. Významnou součástí projektu budou i otázky zapojení vozidla do systémů městské mobility skrze moderní ITS a s výhledem směrem k autonomním systémům. V této problematice již bylo realizováno několik závěrečných studentských prací, na které bude možné díky podpoře navázat. Z dlouhodobého hlediska je plánováno nasazení vozidla, jakožto platformy pro výzkum řešení městské mobility s elektrickými a další bezemisní pohony a alternativní akumulací energie.
Pracoviště:
Rok:
2024 - 2024
Program:
Vnitřní soutěž PPSR

Řešitel:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. David Abraham; Bc. Tomáš Holec; Ing. Tomáš Kotvald; Ing. Štěpán Malec; Ing. Michal Malý; Ing. Josef Mík, Ph.D.; Ing. Vojtěch Thums; Ing. Přemysl Toman; Ing. Jan Vyčichl, Ph.D.; Jan Válek, DiS.
Anotace:
Prostředky získané v rámci tohoto projektu budou využity pro zajištění participace týmu CTU Lions sídlícím na Fakultě dopravní ČVUT, v mezinárodní soutěži MotoStudent. Hlavní část výdajů zahrnuje prostředky na pokrytí poplatku za přihlášku do soutěže. Součástí poplatku za přihlášku do soutěže jsou povinné standardizované komponenty, které zajištují vyrovnané podmínky pro stavbu motocyklu v soutěži. Jelikož náklady projektu nepokryjí celkové výdaje v rámci soutěže MotoStudent, další náklady jsou řešeny v rámci sponzoringu a dalších univerzitních grantů. V současné době máme několik sponzorů, kteří podporují vývoj a stavbu závodního stroje nefinančně např.: zapůjčením nástrojů, zkušebních stavů, návrhových a zkušebních softwarů nebo poskytnutím drobného materiál. Letošní rok je první z dvouletého cyklu. Vývoj probíhá v roce2024/2025, finále soutěže se bude konat na podzim roku 2025.
Pracoviště:
Rok:
2024 - 2024
Program:
Vnitřní soutěž PPSR

Řešitel:
Ing. Josef Mík, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Tereza Kunclová, MSc.; doc. Ing. Jaroslav Machan, CSc.; Ing. Michal Malý; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; doc. Ing. Zuzana Radová, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Přemysl Toman; Ing. et Ing. Naďa Tylová; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.; Jan Válek, DiS.
Anotace:
Jedním z hlavních cílů konference je podpořit vzájemnou informovanost mezi jednotlivými výzkumnými skupinami na mezinárodní úrovni, a to zejména na poli doktorandů a mladých vědců. Konference je svojí náplní jedinečná, vysoce specializovaná a pokrývá ve své podstatě relativně širokou oblast vědních disciplín, jako jsou: - HMI - Lidský faktor v dopravě - Analýza uživatelských potřeb a akceptace - Metody kvality při návrhu dopravních prostředků - Bezpečnost v dopravě - Pasivní a aktivní bezpečnost vozidel - Konstrukce a zkoušení vozidel vzhledem k bezpečnosti - Simulace a interaktivní simulátory - Informatika - Zpracování, analýza a klasifikace dat - Výuka a tréning v oblasti řidičů a operátorů dopravních prostředků - Analýza dopravních nehod - Psychofyziologická měření - Neuroinformatika Organizace této konference přímo navazuje na úspěšnou řadu konferencí Driver-Car Interaction & Interface, které organizovalo naše 16116 v letech 2008, 2009 a 2010 (www.dcii.eu) a tematicky rozšířenou v letech 2014, 2016, 2018 a 2021 o část "Safety" (Driver-Car Interaction & Safety), což v sobě zahrnuje interakce mezi všemi subjekty dopravního systému člověk - stroj - dopravní infrastruktura zejména s ohledem na analýzu faktorů, které výrazným způsobem ovlivňují riziko vzniku dopravních nehod a neméně významnou oblast pasivní bezpečnosti. Konference je koncipována jako jednodenní, předběžně plánovaný termín konání je listopad 2021, jednacím jazykem konference je angličtina. Po registraci (účastníků, kteří se zúčastni konference osobně) a zahájení konference je na programu úvodní blok plenárních přednášek, kde se předpokládají tematická vystoupení zahraničních hostů a členů vědeckého výboru konference, následovat budou 3 - 4 bloky standardních přednášek, V přestávkách konference budou promítány postery, které budou navíc dostupné i online, po celou dobu konaní konference. Kvalita konference je mimo jiné zajištěna stálostí členů organizačního týmu, kteří mají již zkušenosti s organiza
Pracoviště:
Rok:
2023 - 2023
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 53/23/F6

Řešitel:
Ing. Josef Mík, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Přemysl Toman
Anotace:
Projekt vychází z prioriotního cíle "Rozvoj kompetencí přímo relevantních pro život a praxi v 21.století". Účelem projektu je podpora studentů ČVUT FD v jejich činnostech na studentských projektech a umožnit rozšíření jejich znalostí získaných během studia. Díky této podpoře budou moci studenti pracovat na vývoji a stavbě modulární platformy městského elektromobilu, což rozšíří jejich dovednosti uplatnitelné dále v praxi a vytvoří podklady pro jejich závěrečné práce. Významnou součástí projektu budou i otázky zapojení vozidla do systémů městské mobility skrze moderní ITS a s výhledem směrem k autonomním systémům. V této problematice již bylo realizováno několik závěrečných studentských prací, na které bude možné díky podpoře navázat. Z dlouhodobého hlediska je plánováno nasazení vozidla, jakožto platformy pro výzkum řešení městské mobility s elektrickými a další bezemisní pohony a alternativní akumulací energie.
Pracoviště:
Rok:
2023 - 2023
Program:
Vnitřní soutěž PPSR

Řešitel:
Spoluřešitelé:
Ing. Michal Malý; Ing. Josef Mík, Ph.D.; Ing. Přemysl Toman
Anotace:
Prostředky získané v rámci tohoto projektu budou využity pro zajištění participace týmu ČVUT v Praze Fakulty dopravní (CTU Lions Electric) v soutěži MotoStudent. Hlavní část výdajů zahrnuje prostředky na stavbu a další potřebné komponenty závodního motocyklu. Jedná se o kusovou prototypovou výrobu, která je finančně a časově velmi náročná. Jelikož náklady projektu nepokryjí celkové výdaje v rámci soutěže MotoStudent, jsou další náklady na soutěž řešeny v rámci sponzoringu. V současné době máme několik sponzorů, kteří podporují vývoj a stavbu závodního stroje. Vzhledem k situaci dotčeného průmyslu v ČR, je však podpora převážně nefinanční (tj. bezplatné zapůjčení nástrojů, dílen, zkušebních stavů, návrhového a zkušebního softwaru, či drobnějšího materiálu). Letošní rok je druhý z dvouletého cyklu. Vývoj probíhá 2022/2023, finále se koná v říjnu 2023.
Pracoviště:
Rok:
2023 - 2023
Program:
Vnitřní soutěž PPSR

Řešitel:
Ing. Josef Mík, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Anotace:
Projekt podpoří studenty ČVUT FD v jejich činnostech na studentských projektech a umožní rozšíření jejich znalostí získaných během studia. Díky této podpoře budou moci studenti pracovat na vývoji a stavbě modulární platformy městského elektromobilu, což rozšíří jejich praktické dovednosti a vytvoří podklady pro jejich závěrečné práce. Významnou součástí projektu budou i otázky zapojení vozidla do systémů městské mobility skrze moderní ITS a s výhledem směrem k autonomním systémům. V této problematice se realizuje již několik závěrečných studentských prací, na které bude možné díky podpoře navázat. Z dlouhodobého hlediska je plánováno nasazení vozidla, jakožto platformy pro výzkum řešení městské mobility s elektrickými a další bezemisní pohony a alternativní akumulací energie.
Pracoviště:
Rok:
2022 - 2022
Program:
Vnitřní soutěž PPSR

Řešitel:
Spoluřešitelé:
Ing. Josef Mík, Ph.D.; Ing. Přemysl Toman
Anotace:
Prostředky získané v rámci tohoto projektu budou využity pro zajištění participace týmu ČVUT v Praze Fakulty dopravní (CTU Lions Electric) v soutěži MotoStudent. Hlavní část výdajů zahrnuje prostředky na pokrytí poplatku za přihlášku do soutěže. V rámci tohoto poplatku tým obdrží od pořadatelů klíčové komponenty pro stavbu motocyklu. Jelikož náklady projektu nepokryjí celkové výdaje v rámci soutěže MotoStudent, jsou další náklady na soutěž řešeny v rámci sponzoringu. V současné době máme několik sponzorů, kteří podporují vývoj a stavbu závodního stroje. Vzhledem k situaci dotčeného průmyslu v ČR, je však podpora převážně nefinanční (tj. bezplatné zapůjčení nástrojů, dílen, zkušebních stavů, návrhového a zkušebního softwaru, či drobnějšího materiálu). Letošní rok je první z dvouletého cyklu. Vývoj probíhá 2022/2023, finále se koná v říjnu2023.
Pracoviště:
Rok:
2022 - 2022
Program:
Vnitřní soutěž PPSR

Řešitel:
Ing. Josef Mík, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; doc. Ing. Jaroslav Machan, CSc.; Ing. Alina Mashko, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; Ing. Adam Orlický, Ph.D.; Ing. Petra Skolilová, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Přemysl Toman; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.; Jan Válek, DiS.
Anotace:
Jedním z hlavních cílů konference je podpořit vzájemnou informovanost mezi jednotlivými výzkumnými skupinami na mezinárodní úrovni, a to zejména na poli doktorandů a mladých vědců. Konference je svojí náplní jedinečná, vysoce specializovaná a pokrývá ve své podstatě relativně širokou oblast vědních disciplín, jako jsou: - HMI - Lidský faktor v dopravě - Analýza uživatelských potřeb a akceptace - Metody kvality při návrhu dopravních prostředků - Bezpečnost v dopravě - Pasivní a aktivní bezpečnost vozidel - Konstrukce a zkoušení vozidel vzhledem k bezpečnosti - Simulace a interaktivní simulátory - Informatika - Zpracování, analýza a klasifikace dat - Výuka a tréning v oblasti řidičů a operátorů dopravních prostředků - Analýza dopravních nehod - Psychofyziologická měření - Neuroinformatika Organizace této konference přímo navazuje na úspěšnou řadu konferencí Driver-Car Interaction & Interface, které organizovalo naše pracoviště v letech 2008, 2009 a 2010 (www.dcii.eu) a tematicky rozšířenou v letech 2014, 2016 a 2018 o část "Safety" (Driver-Car Interaction & Safety), což v sobě zahrnuje interakce mezi všemi subjekty dopravního systému člověk - stroj - dopravní infrastruktura zejména s ohledem na analýzu faktorů, které výrazným způsobem ovlivňují riziko vzniku dopravních nehod a neméně významnou oblast pasivní bezpečnosti. Konference je koncipována jako jednodenní, termín konání je říjen 2021, jednacím jazykem konference je angličtina. Po registraci (účastníků, kteří se zúčastni konference osobně) a zahájení konference je na programu úvodní blok plenárních přednášek, kde se předpokládají tematická vystoupení zahraničních hostů a členů vědeckého výboru konference, následovat budou 3 - 4 bloky standardních přednášek, V přestávkách konference budou promítány postery, které budou navíc dostupné i online, po celou dobu konaní konference. V letošním roce je plánováno organizaci konference provádět ve spolupráci s několika zahraničními i tuzemskými universitami a instituce
Pracoviště:
Rok:
2021 - 2021
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 47/21/F6

Řešitel:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Jiří First; doc. Ing. Jaroslav Machan, CSc.; Ing. Alina Mashko, Ph.D.; Ing. Josef Mík, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; prof. Ing. Mirko Novák, DrSc.; Ing. Petra Skolilová, Ph.D.; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.
Anotace:
Jedním z hlavních cílů je podpořit informovanost mezi jednotlivými výzkumnými skupinami na mezinárodní úrovni, a to zejména na poli doktorandů a mladých vědců. Konference je svojí náplní jedinečná, vysoce specializovaná a pokrývá ve své podstatě relativně širokou oblast vědních disciplín, jako jsou: - HMI - Lidský faktor v dopravě - Analýza uživatelských potřeb a akceptace - Metody kvality při návrhu dopravních prostředků - Bezpečnost v dopravě - Pasivní a aktivní bezpečnost vozidel - Konstrukce a zkoušení vozidel vzhledem k bezpečnosti - Simulace a interaktivní simulátory - Informatika - Zpracování, analýza a klasifikace dat - Výuka a tréning v oblasti řidičů a operátorů dopravních prostředků - Analýza dopravních nehod - Psychofyziologická měření - Neuro informatika V roce 2016 bude na konferenci navázána výstava "Česká automobilová karoserie v průběhu století", která nejen tematicky navazuje, ale tvoří i velmi zajímavou součást odborného doprovodného programu konference. Tato výstava navazuje na předešlý ročník výstav konaných na FD ČVUT Český motocykl (2014), mapující 100 let výroby motocyklů v českých zemích (vydán tištěný plnobarevný komentovaný katalog v ČJ a AJ). Organizace této konference přímo navazuje na úspěšnou řadu konferencí Driver-Car Interaction & Interface, které organizovalo naše pracoviště od roku 2008, 2009,2010 (www.dcii.eu) a tematicky rozšířenou v roce 2014 o část "Safety" (Driver-Car Interaction & Safety), což v sobě zahrnuje interakce mezi všemi subjekty dopravního systému člověk - stroj - dopravní infrastruktura zejména s ohledem na analýzu faktorů, které výrazným způsobem ovlivňují riziko vzniku dopravních nehod a neméně významnou oblast pasivní bezpečnosti. Konference je koncipována jako dvoudenní, termín konání je červen 2016, jednacím jazykem konference je angličtina (u některých historických přednášek bude výjimečně povolována čeština nebo slovenština, se zajištěním simultánního překladu). Po registraci a slavnostním zahájení j
Pracoviště:
Rok:
2016 - 2016
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 47/16/F6

Řešitel:
Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; Ing. Martin Jacura, Ph.D.; Ing. Martin Langr, Ph.D.; Ing. Josef Mík, Ph.D.; Ing. Jan Vyčichl, Ph.D.
Anotace:
Konference navazuje na loňský úspěšný první ročník konference doktorandů a mladých vědeckých pracovníků Fakulty dopravní. Jedním z hlavních cílů konference je získání zkušeností mladých vědeckých pracovníků na půdě jejich domovské univerzity a příprava pro jejich další vystupování na konferencích, seminářích apod. Zvládnutí techniky vystupování před větším auditoriem, stejně jako schopnost tvorby odborných a vědeckých příspěvků, samozřejmě přispívá k budování osobnosti studentů, ale zároveň i dobrého jména ČVUT jako instituce, která učí své studenty i měkkým dovednostem. Dalším cílem konference je přispět k informovanosti o probíhajících či připravovaných výzkumných záměrech v rámci Fakulty dopravní. FD svým zaměřením pokrývá široké spektrum problémů a úkolů, což vyplývá i z jejího poslání. Doprava je vědní obor interdisciplinární a při řešení jakékoli výzkumné otázky by mělo dojít k součinnosti odborníků z více oblastí. Doktorandi tak dostanou na navrhované konferenci možnost a prostor navázat spolupráci na vědeckých úkolech svých kolegů. To by ve výsledku mělo vést k dalšímu růstu vzdělanosti a otevřenosti mladých vědeckých pracovníků, což by mimo jiné mělo patřit k náplni terciálního vzdělávání. Konference je koncipována jako jednodenní, předpokládaným termínem konání je září 2015, jednacími jazyky konference jsou čeština a angličtina. Konference bude probíhat v prostorách Fakulty dopravní, konkrétně v komplexu Horská. Celková tématika konference bude stejně jako v uplynulém roce zaměřena na dopravu a její jednotlivé části například od záležitostí ekonomických, přes problémy v letecké dopravě až po dopravní nehody. Totožně jako na prvním ročníku jsou plánovány vyzvané přednášky hostů a členů vědeckého výboru, v odpoledních hodinách navážou tematické bloky přihlášených studentů. Snahou organizačního výboru bude rozšířit řady účastníků také o studenty či mladé vědce v oboru dopravy z jiných univerzit či jiných vědeckých pracovišť (především ze součástí ČVUT). Sborn
Pracoviště:
Rok:
2016 - 2016
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 49/16/F6

Řešitel:
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Akshaya Jayakumar; Ing. Alina Mashko, Ph.D.; Ing. Josef Mík, Ph.D.; Ing. Alan Šumelda
Anotace:
Tento projekt je zaměřen na sestavení tvůrčí výzkumné skupiny, která je tvořena především studenty doktorského studia, s dohlížejícími zkušenými pedagogy. Současné tendence v návrhu vozidel směřují ke změně celé koncepce uživatelského rozhraní, zejména s ohledem na zavádění technologie elektrovozidel a hybridních vozidel. Změny se týkají jak ergonomie vozidla, tak návrhu jednotlivých in-car systémů ale zejména na užití, způsobu obsluhy a začlenění ITS a obecně dopravní vědy. Tento projekt vzniká v souladu a ve vazbě na stávající výzkumné aktivity Ústavu dopravnich prostředků a také celé Fakulty dopravní.
Pracoviště:
Rok:
2015 - 2017
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS15/224/OHK2/3T/16