Granty a projekty

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Řešitel:
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Horák, Ph.D.; Ing. Bc. Dagmar Kočárková, Ph.D.; Ing. Bc. Petr Kumpošt, Ph.D.; doc. Ing. Kristýna Neubergová, Ph.D.; Ing. Petra Skolilová, Ph.D.; prof. Dr. Ing. Miroslav Svítek, dr. h. c.; doc. Ing. Tomáš Tichý, Ph.D., MBA
Anotace:
This project is aimed at undertaking four peer-learning activities among academics of different background in the field of smart cities and create three intellectual outputs as reports and guidelines that will result from the peer-learning activities. The peer-learning activities will serve to facilitate the sharing of knowledge and expertise among academic staff members of the University of Stavanger and the Czech Technical University in Prague related to innovative teaching methodologies and trending topics addressed in their respective courses and also related to writing skills for publications on scientific journals and for grant schemes, particularly those grant schemes on climate neutral and smart cities under the upcoming Horizon Europe programme. Senior lecturers and senior researchers will collaborate in support of young lecturers and researchers. This project is planned to be implemented by the Smart Cities Research Network and the Department of Innovation of the University of Stavanger and by the Faculty of Transportation Sciences of the Czech Technical University in Prague.
Pracoviště:
Rok:
2021 - 2023
Program:
Projekty podpořené ze zahraničí (pracovní kód k dodatečnému upřesnění)

Řešitel:
Spoluřešitelé:
Ing. Jana Jíšová; Ing. Bc. Dagmar Kočárková, Ph.D.; doc. Ing. Lukáš Týfa, Ph.D.
Anotace:
V posledním desetiletí dochází na železnici k značnému nárůstu počtu přepravených cestujících. Růst poptávky generuje nutnost vypravovat kapacitnější vlaky v kratších intervalech, což vyžaduje vyšší nároky na železniční infrastrukturu. Správci/provozovatelé/organizátoři se zpravidla zabývají pouze kapacitou železniční dopravní cesty, přičemž přístupové komunikace určené cestujícím zůstávají upozaděny. Stále častěji tak dochází k mísení proudů cestujících (mezi nimiž jsou i cestující se sníženou schopností pohybu a orientace), přičemž dochází ke vzájemnému ovlivňování těchto proudů zejména na nástupištích a přístupových cestách na nástupiště. To s sebou přináší jak diskomfort pro cestující, tak v neposlední řadě riziko prodloužení přestupních dob mezi spoji, v krajních případech i rozvázání přestupních vazeb. Smyslem projektu je stanovit parametry ovlivňující pěší proud v terminálech VHD, porovnat existující modely a určit jejich vhodnost pro použití v českých podmínkách pomocí průzkumů s využitím technologie pro rozpoznávání pohybu z video záznamu. Dále je úkolem zjistit, zda jsou prvky pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace (vodící prvky, signální a varovné pásy atd.) dostatečné, a to především v prostoru terminálů a na přestupních trasách. Cílem je nalezení rozhodujících parametrů pro vedení těchto tras v potřebných místech a definování rozhodovacího nástroje pro jejich optimální návrh.
Pracoviště:
Rok:
2020 - 2021
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS20/137/OHK2/2T/16

Řešitel:
Ing. Vojtěch Novotný, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Bc. Dagmar Kočárková, Ph.D.
Anotace:
Vyvinutí rozhodovacího nástroje pro preferenci BUS na základě modelové závislosti kvality infrastruktury pro VHD (formou metody dekompozice pohybu vozidla VHD v daném úseku a určení potenciálního rizika zdržení) a cestovní (jízdní) doby spoje. Pomocí nástroje bude možné vyhodnotit přínos preferenčních opatření na základě projektu, umožní porovnání variant navrhovaného řešení a poskytne kvalifikovaný podklad pro rozhodnutí, zda dané opatření realizovat či nikoliv.
Pracoviště:
Rok:
2017 - 2017
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS17/105/OHK2/1T/16

Řešitel:
Ing. Martin Jacura, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Ondřej Havlena, Ph.D.; Ing. Tomáš Javořík, Ph.D.; Ing. Bc. Dagmar Kočárková, Ph.D.; Ing. Vojtěch Novotný, Ph.D.; Ing. Ivo Novotný, Ph.D.
Anotace:
Řešení kvality pohybu vozidel povrchové VHD po síti (místních) komunikací pomocí preference VHD. Určení hlavních komponent sítě pro aplikaci preferenčních opatření. Definice konceptu preferenčních os, stanovení zásad jejich realizace a zpracování nástroje pro hodnocení konkrétních opatření. Stanovení zásad dopravně-inženýrských řešení pozemních komunikací s provozem VHD.
Pracoviště:
Rok:
2015 - 2016
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS15/170/OHK2/2T/16

Řešitel:
Ing. Bc. Dagmar Kočárková, Ph.D.
Pracoviště:
Rok:
2004 - 2004
Program:
MŠMT - projekty Fondu rozvoje vysokých škol (FRVŠ) - 2105/F1

Řešitel:
Ing. Bc. Dagmar Kočárková, Ph.D.
Pracoviště:
Rok:
2002 - 2002
Program:
MŠMT - projekty Fondu rozvoje vysokých škol (FRVŠ) - 2136

Řešitel:
Ing. Bc. Dagmar Kočárková, Ph.D.
Pracoviště:
Rok:
2002 - 2002
Program:
MŠMT - projekty Fondu rozvoje vysokých škol (FRVŠ) - 2135

Řešitel:
Ing. Bc. Dagmar Kočárková, Ph.D.
Anotace:
Zvyšování bezpečnosti provozu ve městech pomocí nového přístupu k návrhu městských komunikací v podmínkách ČR. Nové návrhy městských komunikací, zvláště dělících ostrůvků, přechodů pro chodce, kruhových objezdů a zastávek městské hromadné dopravy.
Pracoviště:
Rok:
2001 - 2005
Program:
Optimalizace dopravní soustavy a její udržitelný rozvoj