Spoluřešitelé:
Anotace:
V posledním desetiletí dochází na železnici k značnému nárůstu počtu přepravených cestujících. Růst poptávky generuje nutnost vypravovat kapacitnější vlaky v kratších intervalech, což vyžaduje vyšší nároky na železniční infrastrukturu. Správci/provozovatelé/organizátoři se zpravidla zabývají pouze kapacitou železniční dopravní cesty, přičemž přístupové komunikace určené cestujícím zůstávají upozaděny. Stále častěji tak dochází k mísení proudů cestujících (mezi nimiž jsou i cestující se sníženou schopností pohybu a orientace), přičemž dochází ke vzájemnému ovlivňování těchto proudů zejména na nástupištích a přístupových cestách na nástupiště. To s sebou přináší jak diskomfort pro cestující, tak v neposlední řadě riziko prodloužení přestupních dob mezi spoji, v krajních případech i rozvázání přestupních vazeb. Smyslem projektu je stanovit parametry ovlivňující pěší proud v terminálech VHD, porovnat existující modely a určit jejich vhodnost pro použití v českých podmínkách pomocí průzkumů s využitím technologie pro rozpoznávání pohybu z video záznamu. Dále je úkolem zjistit, zda jsou prvky pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace (vodící prvky, signální a varovné pásy atd.) dostatečné, a to především v prostoru terminálů a na přestupních trasách. Cílem je nalezení rozhodujících parametrů pro vedení těchto tras v potřebných místech a definování rozhodovacího nástroje pro jejich optimální návrh.
Pracoviště:
Rok:
2020 - 2021
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS20/137/OHK2/2T/16