Publikace

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Autoři:
Ing. Bc. Karel Kocián, Ph.D.; doc. Ing. Josef Kocourek, Ph.D.; Ing. Zdeněk Svatý, Ph.D.; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; Stojaspalová, Z.
Publikováno:
2017
Anotace:
Předmětem projektu bylo zpracování Bezpečnostní inspekce na vybraných dálnicích a silnici I. třídy ve Středočeském kraji. Konkrétně se jedná o úseky dálnic D4 a D7 a silnice I/4, které jsou ve správě ŘSD ČR Závod Praha.
Typ:
Výzkumná zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Bc. Karel Kocián, Ph.D.; doc. Ing. Josef Kocourek, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; Ing. Michal Frydrýn, Ph.D.; Ing. Bc. Kateřina Mičunková; Hájková, B.; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; Ing. Zdeněk Svatý, Ph.D.; Rábek, V.
Publikováno:
2016
Anotace:
Předmětem projektu bylo zpracování Bezpečnostní inspekce na silnicích I. třídy v Karlovarském kraji, které nejsou zahrnuty do sítě TEN-T a ni nenahrazují plánovanou síť TEN-T. Konkrétně se jedná o celé úseky silnic I/13, I/20, I/21, I/25 a I/64 na území Karlovarského kraje.
Typ:
Výzkumná zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Bc. Karel Kocián, Ph.D.; doc. Ing. Josef Kocourek, Ph.D.; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; Ing. Michal Frydrýn, Ph.D.; Ing. Bc. Kateřina Mičunková; Hájková, B.; Ing. Zdeněk Svatý, Ph.D.; Stojaspalová, Z.
Publikováno:
2016
Anotace:
Předmětem projektu bylo zpracování Bezpečnostní inspekce na vybraných dálnicích a silnicích I. třídy v Ústeckém kraji. Konkrétně se jedná o úseky dálnic D6 a D7 a silnic I/7 a I/7H na území Ústeckého kraje.
Typ:
Výzkumná zpráva v češtině

Autoři:
doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; doc. Ing. Jindřich Šachl, CSc.; Ing. Michal Frydrýn, Ph.D.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.
Publikováno:
2016
Anotace:
Zpráva je reprezentována znaleckým posudkem z oboru doprava. Zabývá se dopravní nehodou ze dne 31.10.2015 na silnici č.II/219 u obce Abertamy.
Typ:
Výzkumná zpráva v češtině

Autoři:
doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; doc. Ing. Jindřich Šachl, CSc.; Ing. Michal Frydrýn, Ph.D.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; Zoul, J.
Publikováno:
2016
Anotace:
Zpráva je reprezentována dvěma znaleckými posudky z oboru doprava. Zabývá se dopravní nehodou ze dne 17.12.2013 na silnici č.III/4747 v obci Albrechtice a dopravní nehodou ze dne 7.9.2014 na silnici č.I/57 v obci Kunín.
Typ:
Výzkumná zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Bc. Karel Kocián, Ph.D.; doc. Ing. Josef Kocourek, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; Ing. Michal Frydrýn, Ph.D.; Rábek, V.; Ing. Bc. Kateřina Mičunková; Hájková, B.; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; Ing. Zdeněk Svatý, Ph.D.
Publikováno:
2015
Anotace:
Předmětný projekt zaměřený na posouzení dopadů stavebních, technických a provozních vlastností komunikace na bezpečnost silničního provozu při jejím užívání, je realizován v pěti leté periodě na základě legislativou stanovené povinnost (vyhláška č. 317/2011 Sb.) pro správce sledované sítě (Ředitelství silnic a dálnic ČR). Průběh prací byl primárně založen na základě provedení sběru dat v místě sledovaných komunikací (průjezd inspekčním vozidlem se zařízením pro sběr dat) a následném datové zpracování naměřených dat již v interiérech. Celkově byly analyzovány veškeré dálniční úseky na území ČR (cca 780 km), vybrané rychlostní silnice (cca 430 km) a silnice I. třídy (cca 890 km), tedy pozemní komunikace tvořící síť TEN-T a nebo ji nahrazují o celkové délce přibližně 2 100 km.
Typ:
Výzkumná zpráva v češtině

Autoři:
doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; prof. Ing. Ondřej Jiroušek, Ph.D.; Ing. Michal Frydrýn, Ph.D.; doc. Ing. Daniel Kytýř, Ph.D.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; doc. Ing. Petr Zlámal, Ph.D.; Ing. Zdeněk Svatý, Ph.D.; Ing. Tomáš Doktor, Ph.D.; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; Ing. Tomáš Fíla, Ph.D.; Lenková, A.; Ing. Petr Koudelka, Ph.D.; Ing. Bc. Kateřina Mičunková; Ing. Michaela Jurko; Hájková, B.; Ing. Jan Šleichrt, Ph.D.; Adorna, M.; Hos, J.; Ing. Jan Falta; Ing. Nela Krčmářová
Publikováno:
2015
Anotace:
Předmětem díla je porovnání neoriginálního náhradního dílu s originálním dílem kapoty Škoda Fabia II z pohledu bezpečnosti dopravy. Dále je předmětem díla zjištění zda neoriginální náhradní díly jednoho výrobce mají stejné mechanické vlastnosti.
Typ:
Výzkumná zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Bc. Kateřina Mičunková; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.
Publikováno:
2014, Proceedings of 13th Youth Symposium on Experimental Solid Mechanics, Praha, České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní), p. 66-69), ISBN 978-80-01-05556-4
Anotace:
The detailed progress to date of new measuring method for determining properties of pavement surface (macrotexture) is presented in this paper. The method is based on non-contact 3D scanning and subsequent evaluation of the scanned images. The measuring metric and the basic measuring plate were designed for this method. Now, it is supposed to solve data processing (point cloud filtration) and find a suitable statistical method for it. Application of approximation function using spline function by the method of least squares is presently tested.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. cizojazyčně

Autoři:
doc. Ing. Zuzana Radová, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.
Publikováno:
2014, PROFESSIONAL COUNSELING Traffic-Technical Expertise as a basis for quality resolving of litigation, Ohrid, Biro za sudski vestačenija)
Anotace:
The safety of pedestrians and cyclists is justified especially in terms of prevention and public awareness campaigns. In terms of passive safety in children's pedestrians and cyclists is in comparison to adults a difference in body height, weight and centre of gravity, which is reflected in the different contact points with the vehicle and the trajectory of post-crash movement. The paper deals with the biomechanical analysis of load exerted on the child cyclist in configuration typical for cyclists (sudden enter the road or the case of non-giving way; the car front vs. the left side of the cyclists). Two tests were performed in the same configuration and nominal collision speed, the first one with a bicycle helmet and the second one without the helmet. Using the accelerometers in the head, chest, pelvis and knee of the dummy acceleration fields were detected, which is the cyclist exposed during the primary and secondary collision. In conclusion, the results are interpreted by values of biomechanical load and severity of potential injuries including kinematic and dynamic comparison with a pedestrian vs. vehicle collision.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf.

Autoři:
Ing. Bc. Kateřina Mičunková; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.
Publikováno:
2014, 5. mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky, Hradec Králové, MAGNANIMITAS), p. 3061-3067), ISBN 978-80-87952-07-8
Anotace:
This paper deals with the introduction of a new method of acquiring the pavement friction properties as an objective parameter for the road accident analysis. Generally, the skid resistance depends on a pavement surface texture and the friction grows markedly with decreasing slip speed. Different pavement textures could show identical friction properties at certain slip speeds, while they are displaying differing friction properties at other slip speeds. This is caused by different properties of macrotextures of these pavements. Therefore, for the accident analysis, it is necessary to know the level of macrotexture to determine the rate of growth of the frictional properties during the vehicle braking. The new measuring method is designed to determine the pavement surface macrotexture and is based on non-contact 3D scanning and subsequent examination of acquired point clouds.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. cizojazyčně

Autoři:
doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; doc. Ing. Zuzana Radová, Ph.D.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.
Publikováno:
2013, PROMET - Traffic&Transportation, 25 (6), p. 543-554), ISSN 0353-5320
Anotace:
Solid barriers represent a danger for the driver in case of the traffic lane escape. This threat can be represented by a drainage ditch culvert face. The access bridge is not usually conspicuous enough near the traffic lane so that the driver could ditch and crash this barrier in case of an exceptional situation such as avoidance manoeuvres. This work deals with a technical solution of access bridges with an integrated deformation zone which was designed on the ground of a detailed analysis of current types of the construction. The new technical solution was proved by means of a numerical simulation of a passenger car impact and compared with a current design of culvert faces.
Typ:
Článek v periodiku excerpovaném SCI Expanded

Autoři:
doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; Rozlivka, T.; Ing. Michal Frydrýn, Ph.D.
Publikováno:
2013, Soudní inženýrství, 24 (4), p. 317-321), ISSN 1211-443X
Anotace:
Tento článek se zabývá informacemi o dopravních nehodách. Zvláště se zaměřuje na fingované dopravní nehody a pojistné podvody a představuje metodu měření chladnutí motoru jako způsob k odhalování této trestné činnosti.
Typ:
Článek v periodiku z pozitivního seznamu RVVI česky

Autoři:
doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; Rozlivka, T.; Ing. Michal Frydrýn, Ph.D.
Publikováno:
2013, ExFoS 2013, Brno, Vysoké učení technické v Brně - Ústav soudního inženýrství), p. 128-136), ISBN 978-80-214-4675-5
Anotace:
Článek se zabývá informacemi o dopravních nehodách. Zvláště se zaměřuje na fingované dopravní nehody a pojistné podvody a představuje metodu měření chladnutí motoru jako způsob k odhalování této trestné činnosti.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. česky

Autoři:
Lenková, A.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.
Publikováno:
2013, ExFoS 2013, Brno, Vysoké učení technické v Brně - Ústav soudního inženýrství), p. 246-252), ISBN 978-80-214-4675-5
Anotace:
Článek má za cíl představit obecnou problematiku vyhodnocování dat ze záznamových zařízení v automobilech, možné zdroje nepřesností a chyb zavlečených do měření.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. česky

Autoři:
doc. Ing. Zuzana Radová, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.
Publikováno:
2013, Neural Network World, 23 (6), p. 609-622), ISSN 1210-0552
Anotace:
The paper deals with the biomechanical analysis of load exerted on the child pedestrian and cyclist. In addition prediction diagnostics method implementation was discussed such as one possible solution of vulnerable road users harm reduction.
Typ:
Článek v periodiku excerpovaném SCI Expanded

Autoři:
doc. Ing. Zuzana Radová, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.
Publikováno:
2013, International Journal of Engineering Research and Development, 11 (7), p. 26-34), ISSN 2278-800X
Anotace:
The paper deals with biomechanical analysis of load exerted on the child cyclist in configuration typical for cyclist (sudden enter the road or the case of non-giving way; the car front vs. the left side of the cyclist). Two tests were performed in the same configuration and nominal collision speed, the first one with the bicycle helmet and the second one without the helmet. In conclusion the results are interpreted by values of mechanical load and severity of potential injuries including kinematic and dynamic comparison with a pedestrian vs. vehicle collision.
Typ:
Článek v odborném recenzovaném periodiku

Autoři:
Dvořák, J.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.
Publikováno:
2013, Silnice železnice, 8 (5), p. 106-109), ISSN 1801-822X
Anotace:
Článek popisuje systém sledování jízdního pruhu a jeho vztah k infrastruktuře. Pro správnou funkci tohoto elektronického systému je nezbytné kvalitně provedené dopravní značení, což bylo testováno na úsecích pozemních komunikací s uzavírkami.
Typ:
Článek v periodiku z pozitivního seznamu RVVI česky

Autoři:
prof. Ing. Ondřej Jiroušek, Ph.D.; doc. Ing. Petr Zlámal, Ph.D.; Jandejsek, I.; doc. Ing. Daniel Kytýř, Ph.D.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.
Publikováno:
2013, Proceedings of the Fourteenth International Conference on Civil, Structural and Environmental Engineering Computing, Stirling, Civil-Comp Press Ltd), ISBN 978-1-905088-57-7, ISSN 1759-3433
Anotace:
The possibility of using microstructural finite element models of whole bones to in- versely calculate their mechanical properties is described in this paper. In this study, L2 vertebra of a Wistar rat were used to numerically determine its stiffness and the results are compared with the experimentally obtained value. The results demonstrate the possibility of using these large-scale finite element simulations to predict the over- all bone stiffness. The micro-structural models used in this study are voxel-based, i.e. each finite element represents one spatial pixel (called a voxel). The micro-structural models are developed from a series of micro-CT images. The resolution of the input image data which is needed to capture the complex microstructure of trabecular bone in sufficient detail is discussed. Tissue material properties are based on our previous nanoindentation study. This paper is focused on the parallel solution strategy employed to solve the large-scale fi- nite element models utilizing existing open-source programs. Because of the high res- olution of the microtomographic images (≈5µm3) the resulting finite element model of the vertebra is composed of approximately 9 million of hexahedral elements. To solve this large problem a parallel strategy must be employed. The main aim was to demonstrate the scalability of selected solvers (the preconditioned conjugate gradient and multifrontal massively parallel sparse direct solver) for these large voxel finite element models. Two architectures are tested: i) distributed memory system, and ii) shared memory system. The results show, that the estimated overall stiffness of the vertebral body is not greatly influenced by the resolution of micro-CT images (albeit it must well capture the micro-structural characteristics of the trabecular bone) provided that the tissue material properties (elastic modulus and Poisson’s ratio at the level of individual tra- beculae) are known.
DOI:
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf.

Autoři:
prof. Ing. Ondřej Jiroušek, Ph.D.; doc. Ing. Petr Zlámal, Ph.D.; Jandejsek, I.; doc. Ing. Daniel Kytýř, Ph.D.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.
Publikováno:
2013, Proceedings of the Fourteenth International Conference on Civil, Structural and Environmental Engineering Computing, Stirling, Civil-Comp Press Ltd), ISBN 978-1-905088-57-7, ISSN 1759-3433
Anotace:
The possibility of using microstructural finite element models of whole bones to inversely calculate their mechanical properties is described in this paper. In this study, L2 vertebra of a Wistar rat were used to numerically determine its stiffness and the results are compared with the experimentally obtained value. The results demonstrate the possibility of using these large-scale finite element simulations to predict the overall bone stiffness. The micro-structural models used in this study are voxel-based, i.e. each finite element represents one spatial pixel (called a voxel). The micro-structural models are developed from a series of micro-CT images. The resolution of the input image data which is needed to capture the complex microstructure of trabecular bone in sufficient detail is discussed. Tissue material properties are based on our previous nanoindentation study. This paper is focused on the parallel solution strategy employed to solve the large-scale finite element models utilizing existing open-source programs. Because of the high resolution of the microtomographic images the resulting finite element model of the vertebra is composed of approximately 9 million of hexahedral elements. To solve this large problem a parallel strategy must be employed. The main aim was to demonstrate the scalability of selected solvers (the preconditioned conjugate gradient and multifrontal massively parallel sparse direct solver) for these large voxel finite element models. Two architectures are tested: i) distributed memory system, and ii) shared memory system. The results show, that the estimated overall stiffness of the vertebral body is not greatly influenced by the resolution of micro-CT images (albeit it must well capture the micro-structural characteristics of the trabecular bone) provided that the tissue material properties (elastic modulus and Poissons ratio at the level of individual trabeculae) are known.
DOI:
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf.

Autoři:
prof. Ing. Josef Jíra, CSc.; doc. Ing. Jitka Jírová, CSc.; Micka, M.; Pajkrt, J.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.
Publikováno:
2013, Proceedings of the Fourteenth International Conference on Civil, Structural and Environmental Engineering Computing, Stirling, Civil-Comp Press Ltd), ISBN 978-1-905088-57-7, ISSN 1759-3433
Anotace:
This paper describes numerical analysis, using the programme ANSYS, for the generation of the computation model and the assessment of the influence of the geosynthetic grid and the vertical lime-cement columns on the bearing capacity and the deformation of a railway embankment on a low load-bearing subsoil. The stiffening grid is located on the interface between the embankment and the subsoil. The subsoil is also reinforced by the vertical lime-cement columns. There reinforcing effect on the behaviour of the soil construction is analysed with different types of reinforcement layers. The results of the computational modelling show that the reinforcement of the railway embankment has a favourable effect on the bearing capacity of the subgrade. The graphic outputs give a clear overview of the field layout of the equivalent stresses and the deformation during the construction of the railway substructure. A comparative analysis shows that the reinforcement of the embankment, especially the columns is important mainly for poor soils in the railway embankment, i.e. for soils with poorer material characteristics and low bearing capacity.
DOI:
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf.

Autoři:
doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.
Publikováno:
2013, ISBN 978-3-659-51045-8
Anotace:
The software modelling and simulation is classified among basic tools of accident analysis. Aside from active and passive safety systems, vehicle technical condition, road condition, current conditions within critical place proximity, differences of human abilities, also the limited knowledge of the real course of the whole traffic accident undoubtedly contributes to the complexity of processing of such simulation tasks (there is the lack of objective information). This work deals with the road friction properties as the objective boundary condition in simulations of vehicle motion. The aim of the work is to propose a method and determine ways of road surfaces modelling in the simulation environments. The method is based on current technological progress and expected development of modern technologies. The proposed method is experimentally verified.
Typ:
Vědecká kniha

Autoři:
doc. Ing. Jindřich Šachl, CSc.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; Ing. Michal Frydrýn, Ph.D.; Lenková, A.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; Šibor, R.
Publikováno:
2013
Anotace:
Zpráva je reprezentována dvěma znaleckými posudky z oboru doprava. Zabývá se dopravní nehodou ze dne 7.10.2012 na dálnici D1 a nehodou ze dne 11.12.2010 u obce Klecany.
Typ:
Výzkumná zpráva v češtině

Autoři:
doc. Ing. Jindřich Šachl, CSc.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; Ing. Michal Frydrýn, Ph.D.; Lenková, A.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.
Publikováno:
2013
Anotace:
Zpráva je reprezentována dvěma znaleckými posudky z oboru doprava. Zabývá se dopravní nehodou ze dne 23.5.2011 u obce Jihlava a nehodou ze dne 17.9.2007 u obce Popice.
Typ:
Výzkumná zpráva v češtině

Autoři:
doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; Ing. Michal Frydrýn, Ph.D.
Publikováno:
2013, Sborník mezinárodní konference Najnovšie poznatky znaleckej činnosti a výskumu v odbore Doprava cestná, Žilina, Žilinská univerzita, Ústav súdného inžinierstva v Žilině), ISBN 978-80-554-1129-3
Anotace:
Příspěvek popisuje dopravní nehodu, při níž došlo ke střetu mezi motocyklem a automobily jedoucími před a za tímto motocyklem. Popisuje daný příklad a jeho souvislosti a představuje ruční 3D skener VIUscan Handyscan, pomocí kterého byly deformace kola motocyklu zaznamenány a následně vyhodnoceny. Z vyhodnocení bylo možno určit pozici motocyklu při střetu.
Typ:
Vyzvaná předn. uvedená ve sborníku z mezinárodní konf. v češtině

Autoři:
Lenková, A.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.
Publikováno:
2012, Silnice železnice, 7 (5), p. 85-87), ISSN 1801-822X
Anotace:
Publikovaný projekt je projektem fakulty dopravní a je zaměřen na stabilitu nákladních vozidel. V rámci tohoto projektu je vyvíjen diagnostický systém boční stability vozidel. Cílem je predikce boční stability vozidla a jeho ovládání pomocí kombinace IMU/GPS.
Typ:
Článek v periodiku z pozitivního seznamu RVVI česky

Autoři:
doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; Marek, Z.
Publikováno:
2012, Silnice železnice, 7. (2), p. 92-93), ISSN 1801-822X
Anotace:
Jedná se o velmi efektivní metodu, jež umožňuje skenovat okolní terén z jedoucího automobilu a to s vysokou přesností a rychlostí. Celé zařízení se skládá z pozičního a orientačního systému, dvou digitálních kamer a dvou laserových skenerů.
Typ:
Článek v periodiku z pozitivního seznamu RVVI česky

Autoři:
doc. Ing. Jindřich Šachl, CSc.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; Lenková, A.
Publikováno:
2012, Bezpečná dopravní infrastruktura 2012, Praha, CityPlan s.r.o.), p. 23-23)
Anotace:
Překážky mohou být pevné ve smyslu "tuhé" zvyšující následky vybočení vozidel a také nepohyblivé překážející v rozhledu, případně obojí. V rámci příspěvku jsou pojednány oba případy s uvedením konkrétních příkladů.
Typ:
Abstrakt ve sborníku z lokální konf. česky

Autoři:
Ing. Michal Frydrýn, Ph.D.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; Marek, Z.
Publikováno:
2012, Dopravní nehodovost a návrh opatření na její eliminaci, Jihlava, Vyšší policejní škola Ministerstva vnitra v Jihlavě), p. 135-144), ISBN 978-80-260-3621-0
Anotace:
Použití 3D skeneru pro dokumentaci míst dopravních nehod je demonstrováno na konkrétních případech z praxe společně s použitou metodikou a vyhodnocením získaných dat.
Typ:
Stať ve sborníku z lokální konf. česky

Autoři:
doc. Ing. Jindřich Šachl, CSc.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; Ing. Michal Frydrýn, Ph.D.; Lenková, A.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; Zoul, J.; Šibor, R.
Publikováno:
2012
Anotace:
Zprávu je reprezentována šesti znaleckými posudky z oboru doprava. Zabývá se dopravními nehodami u obcí Líbeznice, Klecany, Klíčany, Odolena Voda, Třebohostice a Zápy.
Typ:
Výzkumná zpráva v češtině

Autoři:
doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; Ing. Michal Frydrýn, Ph.D.; Ing. Bc. Karel Kocián, Ph.D.
Publikováno:
2012, Dopravní inženýrství (1), p. 21-23), ISSN 1801-8890
Anotace:
Článek představuje výsledky analýzy nehodovosti na komunikaci R46 zpracované zkrácenou analýzou dopravních nehod. Zaměřuje se na nehody související s absencí připojovacích pruhů na rychlostní silnici.
Typ:
Článek v periodiku z pozitivního seznamu RVVI česky

Autoři:
doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; Ing. Michal Frydrýn, Ph.D.; Marek, Z.
Publikováno:
2011, Vehicle Forensic Science 2011, Brno, Vysoké učení technické v Brně - Ústav soudního inženýrství), p. 82-91), ISBN 978-80-214-4294-8
Anotace:
Příspěvek se zabývá identifikací nedostatků v podkladech pro analýzu dopravních nehod a jejich odstraněním s využitím moderních měřících a softwarových metod.
Typ:
Stať ve sborníku z lokální konf. česky

Autoři:
doc. Ing. Jindřich Šachl, CSc.; Šachl, J.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; Ing. Michal Frydrýn, Ph.D.
Publikováno:
2010, ISBN 978-80-01-04638-8
Typ:
Vysokoškolské skriptum v češtině

Autoři:
doc. Ing. Jindřich Šachl, CSc.; Šachl, J.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; Ing. Michal Frydrýn, Ph.D.
Publikováno:
2008
Anotace:
Analýza nehod v silničním provozu
Typ:
Vysokoškolské skriptum v češtině

Autoři:
doc. Ing. Jindřich Šachl, CSc.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; Ing. Michal Frydrýn, Ph.D.
Publikováno:
2008, Současnost a budoucnost dopravy, Praha, České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní), p. 285-290), ISBN 978-80-01-04056-0
Anotace:
Méně známé okolnosti typických nehod, jejichž znalost by zabránila vzniku nehodové situace.
Typ:
Stať ve sborníku z lokální konf. česky

Autoři:
doc. Ing. Jindřich Šachl, CSc.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; Ing. Michal Frydrýn, Ph.D.
Publikováno:
2008, Neobvyklé dopravní nehody, Brno, Vysoké učení technické v Brně - Ústav soudního inženýrství), p. 21-22), ISBN 978-80-214-3664-0
Anotace:
Křídlo malého letadla jenž nouzově přistálo na dálnici, hlaveň kanónu obrněného vozidla jehož dělová věž se za jízdy pootočila, ale i ložný prostor nákladního vozidla odstaveného pro poruchu na silnici - to jsou překážky silničního provozu, na něž nedosáhnou potkávací světlomety vozidel.
Typ:
Stať ve sborníku z lokální konf. česky

Autoři:
doc. Ing. Jindřich Šachl, CSc.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.
Publikováno:
2008, Sborník III. konference o bezpečnosti silničního provozu ve městech a krajích České republiky, Praha, Vysoká škola CEVRO Institut), p. 19-23)
Anotace:
Příspěvek pojednává o rezervách v prevenci dopravních nehod, v oblasti legislativy a dopravního značení.
Typ:
Stať ve sborníku z lokální konf. česky

Autoři:
doc. Ing. Jindřich Šachl, CSc.; Šachl, J.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; Ing. Michal Frydrýn, Ph.D.
Publikováno:
2007
Typ:
Vysokoškolské skriptum v češtině

Autoři:
doc. Ing. Jindřich Šachl, CSc.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.
Publikováno:
2007, Sborník příspěvků XVI.konference absolventů studia technického znalectví s mezinárodní účastí, Brno, Akademické nakladatelství CERM), ISBN 978-80-7204-491-7
Anotace:
Technické prostředky pro pořizování snímků deformací vozidel z nadhledu (mimo dosah rukou) i z podhledu, bez problémů se sluncem za zády, tachymetrické přístroje elektronické a samočinné.
Typ:
Stať ve sborníku z lokální konf. česky

Autoři:
doc. Ing. Jindřich Šachl, CSc.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.
Publikováno:
2006, Soudní inženýrství (2), p. 83-89), ISSN 1211-443X
Anotace:
Typické znaky fingovaných nehod.
Typ:
Článek v odborném recenzovaném periodiku česky

Autoři:
Kovanda, J.; Ing. Jiří First; Lenk, J.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; Šotola, M.; Jírů, P.; Domkář, J.; doc. Ing. Zuzana Radová, Ph.D.; Hönig, M.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; doc. Ing. Jindřich Šachl, CSc.
Publikováno:
2005
Anotace:
Zpráva je zaměřena na simulaci offset nárazu automobilu do bariéry, se zaměřením na deformační charakteristiku karoserie
Typ:
Výzkumná zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Jana Kaliková, Ph.D.; Ing. Marek Kalika, Ph.D.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.
Publikováno:
2001, Proceedings of Workshop 2001, Praha, České vysoké učení technické v Praze), p. 50-53), ISBN 80-01-02335-4
Typ:
Stať ve sborníku Workshop ČVUT

Autoři:
Ing. Martin Brumovský; Palla, J.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; prof. Dr. Ing. Miroslav Svítek, dr. h. c.
Publikováno:
1999, Věda o dopravě, Praha, České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní), p. 59-66)
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. česky

Autoři:
prof. Dr. Ing. Miroslav Svítek, dr. h. c.; Palla, J.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.
Publikováno:
1999, Proceedings of Workshop 99, Praha, České vysoké učení technické v Praze), p. 425-425)
Anotace:
Matematické modelování a bayerovské odhadování dopravních systémů
Typ:
Stať ve sborníku Workshop ČVUT

Autoři:
prof. Dr. Ing. Miroslav Svítek, dr. h. c.; Palla, J.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; Ing. Martin Brumovský
Publikováno:
1999, Transfer'99, Brno, VUT v Brně), p. 23-24), ISBN 80-214-1341-7
Typ:
Stať ve sborníku z lokální konf. cizojazyčně