Granty a projekty

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Řešitel:
Ing. Jakub Dvořák, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Přemysl Junek; Ing. Bc. Karel Kocián, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; Ing. Tomáš Rozlivka; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; Ing. Lenka Žaludová
Anotace:
Vysoká dopravní nehodovost je celosvětový společenský problém. V naší zemi má nehodovost a počet úmrtí statisticky klesající tendenci. Nicméně počty nehod jsou stále vysoké. Další snížení počtu nehod se neobejde také bez detailní analýzy konkrétních nehod a kritických nehodových míst. Projekt je zaměřen na analýzu rozhledových poměrů v místech s vysokou nehodovostí nebo míst potencionálně nebezpečných, vytváření prostorových modelů, matematické simulace nehodových situací a hledání cesty k snížení pravděpodobnosti výskytu nehodové situace. Projekt navazuje na mou disertační práci na téma "Výzkum dopravní bezpečnosti" a na závěrečné práce ostatních členů týmu. Projekt navazuje na další výzkumné činnosti ústavu K622. Problematika zamýšleného projektu například úzce souvisí s dynamickým pohybem dopravních prostředků. V této oblasti jsou naším ústavem také prováděny výzkumy. V rámci projektového výzkumu se budeme snažit navázat spolupráci se vznikajícím projektem národního výzkumu dopravn
Pracoviště:
Rok:
2011 - 2012
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS11/141/OHK2/2T/16

Řešitel:
Ing. Jan Scherks
Spoluřešitelé:
Ing. Jana Kaliková, Ph.D.; doc. Ing. Drahomír Schmidt, Ph.D.; Ing. Jan Zelenka
Anotace:
Cílem tohoto projektu je v první části zmapování biometrických metod autentizace s důrazem na využití ve vozidlech. Domníváme se, že zásadním je systém detekce ušních markantů případně analýzy křivek EKG a spektroskopie kůže. K tomu je zapotřebí navrhnout algoritmus pro součet obrazů z termokamer umístěných pod různými úhly. Součástí řešení bude model propojenosti různých typů biometrické autentizace s otestováním jednotlivých systémů autonomně. Následně pokračujeme spojením těchto systémů v logický celek pro přijmutí či odmítnutí přístupu za využití synergického efektu. Tento laboratorní systém bude následně přenesen do reálného prostředí osobního automobilu, kde bude podroben důkladnému testování včetně nastavování důležitých parametrů (počet markantů jednotlivých technologií, FFR, FAR v závislosti na prahové citlivosti). Tento projekt zahrnuje zpracování metodiky učení vozidla novými biometrickými daty. Závěr projektu je vyhrazen propojení našeho ověřovacího systému s řídícími jedn
Pracoviště:
Rok:
2010 - 2011
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS10/216/OHK2/2T/16