Granty a projekty

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Řešitel:
doc. Ing. Martin Leso, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Vít Fábera, Ph.D.; Ing. Tomáš Musil, Ph.D.
Anotace:
Projekt se zaměřuje na vývoj a provozní ověření funkčního vzorku zařízení "Inteligentní konec vlaku“. Realizován bude zejména jeho přenosový, měřící, řídicí a napájecí systému, který bude ověřen v provozních podmínkách nákladní železniční dopravy. Výsledný funkční vzorek by měl obsahovat komponenty a funkční algoritmy umožňující realizaci prototypu a následné hromadné výroby komerčního výrobku, který by měl být zaveden jako interoperabilní prvek na železnicích EU.
Pracoviště:
Rok:
2023 - 2024
Program:
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+

Řešitel:
doc. Ing. Martin Leso, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Bc. Dušan Kamenický, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.
Anotace:
Projekt realizuje aplikační výzkum zabývající se zavedením systematického výcviku strojvedoucích v ČR s podporou simulátorů kolejových vozidel. Jejich využití při výcviku a prokázání kvalifikace je velmi důležitým a účinným nástrojem, který je dlouhodobě využíván v řadě evropských států a je rovněž doporučováno evropskou směrnicí EP a Rady 2007/59/ES. Použití simulátorů v procesu výcviku strojvedoucích má sloužit nejenom ke zvýšení bezpečnosti v železničním provozu, ale také k usnadnění zácviku nových strojvedoucích či rekvalifikaci stávajících na nové technologie a postupy (zejména ERTMS/ETCS). Hlavním předmětem projektu je tvorba metodiky umožňující zavedení systematického výcviku a ověření kvalifikace strojvedoucích v ČR. Výstupy z tohoto projektu budou přímo aplikovatelné do legislativního procesu získání a ověření odborné způsobilosti strojvedoucích a budou sloužit jako základní specifikace pro systematické zavedení tohoto procesu v ČR.
Pracoviště:
Rok:
2020 - 2022
Program:
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+

Řešitel:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Martin Leso, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.
Anotace:
Projekt řeší vývoj a tvorbu prototypu specifického simulátoru pro výcvik řidičů, kde primárním a cílovým uživatelem bude Dopravní podnik hl.m. Prahy. Součástí projektu je příprava výroby finálního výrobku, který bude DP komerčně odkoupen.
Pracoviště:
Rok:
2019 - 2022
Program:
Operační program Praha - pól růstu ČR - CZ.07.1.02/0.0/0.0/17_049/0000841

Řešitel:
Ing. Jiří Hájek, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Jan Bárta, Ph.D.; prof. Ing. Bc. Karel Dušek, Ph.D.; Ing. Tomáš Dřížďal, Ph.D.; Ing. Jindřich Fornůsek, Ph.D.; prof. Ing. Miroslav Jelínek, DrSc.; doc. RNDr. Ing. Marcel Jiřina, Ph.D.; doc. Ing. Patrik Kutílek, MSc., Ph.D.; doc. Ing. Martin Leso, Ph.D.; Ing. Jan Mikšovský, Ph.D.; Ing. Michal Mára, Ph.D.; prof. Ing. Jiří Nožička, CSc.; prof. Mgr. Petr Páta, Ph.D.; doc. Ing. Jan Skočilas, Ph.D.; prof. Ing. Bc. Radoslav Sovják, Ph.D., LL.M.; Ing. Pavel Tichý, MBA; doc. Ing. Jiří Vodrážka, Ph.D.; doc. Ing. Jiří Vávra, Ph.D.; doc. Ing. Václav Čuba, Ph.D.; prof. Ing. Filip Železný, Ph.D.
Anotace:
Hlavním cílem projektu je ověřit aplikační potenciál výsledků VaV, za pomoci aktivit proof of concept nalézt konkrétní průmyslově uplatnitelná řešení a připravit jejich následné komerční využití. Stávající podpůrné nástroje ČVUT budou doplněny o nástroj nový – fond, z něhož budou aktivity proof of concept podporovány. Dalším cílem projektu je pak nastartovat a ustálit mechanismus postupného nahrazování projektem poskytnutých prostředků prostředky vlastními, získanými z úspěšně komercializovaných výsledků a fundraisingem, a zajistit tak nejen dlouhodobou udržitelnost systému aktivní podpory uplatnění výsledků s aplikačním potenciálem, ale díky zviditelnění úspěšně komercializovaných řešení pozitivně formovat myšlení zaměstnanců a studentů ČVUT k uplatňování výsledků v praxi.
Pracoviště:
Odbor strukturálních fondů
Rok:
2016 - 2019
Program:
GAMA: Program aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací

Řešitel:
doc. Ing. Martin Leso, Ph.D.
Anotace:
Projekt je zaměřen na provedení detailní analýzy, rozboru (technické, legislativní a ekonomické) problematiky zajištění přechodu interoperabilních vozidel na regionální tratě za definovaných podmínek technických a bezpečnostních parametrů. Na základě této analýzy bude vypracována certifikovaná metodika, která má zajistit jednoznačný postup k definování požadavků a kritérií (zejména ekonomické, technické a bezpečnostní požadavky), které musí být zváženy a následně stanoveny a vymáhány pro zajištění provozuschopného aplikování požadavků TSI a umožnění tak provozování interoperabilních vozidel na regionálních tratích.
Pracoviště:
Rok:
2015 - 2016
Program:
BETA: Program veřejných zakázek ve výzkumu, experimentálním vývoji a inovacích pro potřeby státní správy

Řešitel:
doc. Ing. Martin Leso, Ph.D.
Anotace:
) Ukázat rozdíl, včetně terminologie, mezi dálkovým ovládáním zabezpečovacího zařízení a dálkovým řízením železničního provozu. 2) Stanovení koncepce základní provozní technologie v rámci řízení železničního provozu. 3) Postupná realizace regionálních dispečerských pracovišť (RDP) s vazbou na centrální dispečerská pracoviště (CDP) Praha a Přerov. 4) Prověření nezbytnosti dvou CDP 5) Ukázat zásadní rozdíl mezi dálkovým řízením provozu v traťovém úseku a v železničním uzlu. 6) Stanovení koncepce způsobu řízení RDP a CDP ve vztahu k železničním uzlům a jejich technologii práce. 7) Prokázat jednoznačnou vazbu výše uvedených aspektů na následná ekonomická a finanční rozhodnutí, tedy na smysluplné a transparentní využívání vložených státních investičních a provozních finančních prostředků........
Pracoviště:
Rok:
2012 - 2013
Program:
BETA: Program veřejných zakázek ve výzkumu, experimentálním vývoji a inovacích pro potřeby státní správy

Řešitel:
doc. Ing. Martin Leso, Ph.D.
Anotace:
Cílem projektu je zvýšení bezpečnosti vozidel při přepravě cestujících i nákladů na kritických bodech infrastruktury, zvláště na železničních přejezdech, překážkách, dopravní signalizaci apod. .
Pracoviště:
Rok:
2012 - 2014
Program:
Program bezpečnostního výzkumu České republiky 2010 - 2015

Řešitel:
Ing. Tomáš Musil, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Martin Leso, Ph.D.
Anotace:
V odborné literatuře můžeme nalézt relativně velké množství prací teoreticky pojednávajících o testovacích strukturách jak aplikačně závislých, tak aplikačně nezávislých. Při řešení disertační práce, zaměřené na návrh bezpečných a spolehlivých systémů, jsem však narazil na problém absence konkrétního řešení na úrovni implementace. Cílem projektu je praktický návrh a implementace aplikačně nezávislých testovacích struktur a ověření jejich spolehlivosti jak testovacími stimuly, tak provozem. Testovací struktury budou navrženy pro obvody FPGA Xilinx Virtex-4 a Virtex-5 které svými vlastnostmi v současné době nejlépe odpovídaji požadavkům, které klade řešení mé disertační práce. Kromě praktického využití v disertační práci plánuji prezentovat výsledky na konferenci Euromicro 2011.
Pracoviště:
Rok:
2011 - 2011
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS11/076/OHK3/1T/16

Řešitel:
doc. Ing. Martin Leso, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Jindřich Sadil, Ph.D.
Anotace:
Projekt je zaměřen na výzkum a vývoj změny poháněcího media u lokomotivy řady 714 výměnou dieselových motorů za motory spalující CNG, vyřešením palivového a výfukového ústrojí, změnou na systému chlazení motoru a provozních kapalin a umístěním lahví se CNG. Realizace projektu umožní snížit provozní náklady lokomotivy na palivo. Lepší parametry dosahují tyto aplikace i v oblasti životního prostředí a to snížením vypouštěných emisí ve výfukových plynech (CO, NOx) a snížením hlučnosti.
Pracoviště:
Rok:
2011 - 2015
Program:
TIP

Řešitel:
Ing. Tomáš Musil, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Martin Leso, Ph.D.
Anotace:
V rámci disertační práce se zaměřuji na problematiku využití programovatelných hradlových polí FPGA v systémech pro řízení a zabezpečení železniční dopravy. Hlavním cílem práce je zajištění vysoké bezpečnosti a spolehlivosti výsledné aplikace s využitím diversifikace návrhu a použitím technik dynamické rekonfigurace. Práce bude prakticky presentována na reálném zařízení "Automatický elektronický blok ABE-1".
Pracoviště:
Rok:
2008 - 2008
Program:
IGS ČVUT - CTU0804916

Řešitel:
doc. Ing. Martin Leso, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Vít Fábera, Ph.D.
Anotace:
Cílem projektu je vytvořit na FD ČVUT laboratoř sloužící k výuce problematiky jednočipových mikroprocesorů. Stěžejním úkolem je pořízení a výroba: a) výukových přípravků s jednočipovými procesory Motorola b) modelů světelné křižovatky
Pracoviště:
Rok:
2004 - 2004
Program:
IGS ČVUT - CTU0419216