Specializace:
Katedra chytrých měst a regionů
Návrh a implementace segmentovaného systému veřejné dopravy založeného na principu integrálního taktového grafikonu do reálných provozních podmínek a na skutečné jakož i navrhované dopravní infrastruktuře. Po absolvování projektu budou studenti schopni samostatně navrhnout koncepci dopravní obsluhy území ve zvoleném regionu. Teoretické základy tvorby integrálního taktového grafikonu, matematické metody a optimalizační procesy používané při tvorbě integrálního taktového grafikonu, návrh koncepce dopravní obsluhy regionu na dostupné infrastruktuře, odlišnosti při aplikaci modifikovaného a ideálního integrálního taktového grafikonu, návrh změn pro splnění okrajových podmínek vyhovujících zavedení ideálního integrálního taktového grafikonu.
Specializace:
Katedra chytrých měst a regionů
Projekt vychází ze zapojení železnice do logistického řetězce, klade ale důraz na zapracování příslušných požadavků do grafikonu vlakové dopravy. Přihlíží se tedy nejen k požadavkům zákazníka, ale i k efektivnímu využití železničních vozidel, personálu a kapacity dráhy – v součinnosti s integrálním taktovým grafikonem v osobní dopravě. Studenti se kromě železniční nákladní dopravy v ČR seznámí i s inovativními řešeními osvědčenými v zahraničí a ve své práci je tvořivým způsobem implementují do českých poměrů.