Publikace

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Autoři:
Ing. Bc. Zdeněk Michl; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Rudolf Vávra, Ph.D.
Publikováno:
2021, International Scientific Conference "Horizons of Railway Transport 2020", Elsevier B.V. on behalf of Cairo University), p. 146-153), ISSN 2352-1457
Anotace:
This paper is focused on a very current issue of software timetabling, concretely on development and stabilization of the railway infrastructure data base, used for railway timetabling and microsimulation of railway traffic. An infrastructure dataset usually consists of a sequence of so-called “transport points”, each of which has a specified mileage position. Each element of the infrastructure, i.e. each transport point, must be uniquely and uniquely identified too. The purpose is to create a logical structure of marking and design of the arrangement architecture of individual infrastructure elements. This is a completely new approach, because in the Czech environment it is not possible to use the marking system used by the infrastructure manager (Správa železnic), because the development of this marking was gradual and does not meet the current requirements for a unified marking logic. The goal is to design a system architecture that allows the creation of large networks and allows them to be interconnected, without the risk of duplication.
DOI:
Typ:
Stať ve sborníku z prestižní konf.

Autoři:
Ing. Bc. Zdeněk Michl; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Rudolf Vávra, Ph.D.
Publikováno:
2020, Horizonty železničnej dopravy 2020, Žilinská univerzita v Žilině)
Anotace:
This paper is focused on a very current issue of software timetabling, concretely on development and stabilization of the railway infrastructure data base, used for railway timetabling and microsimulation of railway traffic. An infrastructure dataset usually consists of a sequence of so-called “transport points”, each of which has a specified mileage position. Each element of the infrastructure, i.e. each transport point, must be uniquely and uniquely identified too. The purpose is to create a logical structure of marking and design of the arrangement architecture of individual infrastructure elements. This is a completely new approach, because in the Czech environment it is not possible to use the marking system used by the infrastructure manager (Správa železnic), because the development of this marking was gradual and does not meet the current requirements for a unified marking logic. The goal is to design a system architecture that allows the creation of large networks and allows them to be interconnected, without the risk of duplication.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf.

Autoři:
Ing. Bc. Zdeněk Michl; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Rudolf Vávra, Ph.D.
Publikováno:
2020, Young Transportation Engineers Conference 2020, Praha, Fakulta dopravní), p. 27-35), ISBN 978-80-01-06793-2
Anotace:
This paper is focused on a very current issue of software aided timetabling in railway transport. The topic is to examine the possibilities of automatic reading of data on railway infrastructure from various data formats and their conversion into the form of specific electronic files on infrastructure. The aim is Development and stabilization of the railway infrastructure data base for academic and commercial purposes within the competence of CTU, including possibilities of using new sources of machine-readable data and methodology of their use for specific use cases - railway timetabling and microsimulation of railway traffic.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. cizojazyčně

Autoři:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Kužel, V.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl; Ing. Milan Kříž, Ph.D.; Ing. Petr Fridrišek; Růžička, J.
Publikováno:
2019
Anotace:
Na základě analýzy platných Plánů obsluhy území byly z množiny zamýšlených nových železničních zastávek (popř. i stanic s komerčním odbavením) s použitím certifikované metodiky TJ01000162_V2 identifikovány zastávky s přepravním významem, který nemusí odpovídat nutnosti obsluhy vlakem. Z této podmnožiny byly dále identifikovány ty zastávky, jejichž realizace by snížila systémovou efektivitu obsluhy území veřejnou drážní dopravou. Seznam je strukturován podle jednotlivých krajů ČR.
Typ:
Oponovaná technická zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl; Ing. Milan Kříž, Ph.D.; Ing. Stanislav Metelka; Růžička, J.; Karkošiaková, N.; Vašíček, R.
Publikováno:
2019
Anotace:
Síťové schéma se zobrazením funkčních vrstev (segmentů) a četnosti obsluhy a taktových uzlů, případně směrových přípojných vazeb, s rozlišením na pravidelné (taktové) a nepravidelné. Obsahem schématu je souhrnný návrh síťový návrh (vertikálně i horizontálně) integrovaného taktového provozního konceptu dálkové a regionální obsluhy území veřejnou drážní dopravou (společného pro více objednatelů), vzniklý na základě aplikace certifikované metodiky TJ01000162_V2, a to pro krátkodobý výhled na základě Plánů obsluhy území. Byly stanoveny taktové uzly a přípojné vazby, četnosti obsluhy pro jednotlivé segmenty a úseky mezi uzly včetně přibližných časových poloh.
Typ:
Oponovaná technická zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; Ing. Milan Kříž, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl; Urbaniec, K.; Kužel, V.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Vašíček, R.; Papež, R.; Karkošiaková, N.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; Sojka, M.
Publikováno:
2018
Anotace:
Shrnutí teorie a dobré praxe (v ČR i zahraničí) a související legislativy v ČR v oblasti synergie železničních linek. Strukturované shrnutí analýzy Plánů obslužnosti území a dostupné relevantní přepravní poptávky. Shrnutí možností a limitů kompromisů mezi objednateli a analýza rizik nestability koordinovaného provoz. konceptu. Metoda pro identifikaci železnič. tarif. bodů s nejednoznačným významem, posouzení vlivu jejich obsluhy na efektivitu systému, a pro posouzení možnosti altern. obsluhy.
Typ:
Oponovaná výzkumná zpráva v češtině

Autoři:
Růžička, J.; Ing. Michal Drábek, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl
Publikováno:
2018, Young Transportation Engineers Conference 2018, Praha, Fakulta dopravní), p. 1-8), ISBN 978-80-01-06464-1
Anotace:
This paper briefly presents results of the bachelor thesis which deals with freight railway transport in the Czech Republic, specifically with the layout of the additionallocomotive service on the railway line Brno –Havlíčkův Brod–Kolín. The line has been analyzedin detail, then the estimationof the demand for additional locomotive service has been done, operational concept has been designed, and at the same time the layout of the graphical timetable has been created. In the end this layout has been assessed.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. cizojazyčně

Autoři:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl
Publikováno:
2017, Železničář, XXIV (17), p. 11-14), ISSN 0322-8002
Anotace:
Článek představuje zavedení integrálního taktového jízdního řádu (ITJŘ) v objednávané dálkové železniční dopravě v ČR.
Typ:
Článek v odborném recenzovaném periodiku česky

Autoři:
doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Baudyš, K.; Ing. Bc. Zdeněk Michl; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; doc. RNDr. Miroslav Marada, Ph.D.; Genzer, Š.; Ing. Rudolf Vávra, Ph.D.; prof. Dr. Ing. Miroslav Svítek, dr. h. c.
Publikováno:
2017
Anotace:
Cílem studie je přinést alternativní pohled na řešení a koncepci dopravy v Plzeňském kraji. V rámci řešené studie tak řešitelé nahlédli na současnou koncepci veřejné dopravy v Plzeňském kraji z jiného úhlu pohledu a předestřeli, jakým obecným způsobem lze jinak než dnes přistupovat k organizaci veřejné dopravy jak z pohledu samotného provozu (jízdní řády, návaznosti, četnost spojení), tak i z pohledu tarifu. Řešená studie tak představuje diskusní materiál, který vychází z analýzy současné situace a přes charakteristiku přepravních vztahů v území vede k alternativním návrhům řešení v oblasti organizace železniční a autobusové dopravy a možnostem tarifního řešení.
Typ:
Výzkumná zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Bc. Zdeněk Michl; Ing. Michal Drábek, Ph.D.; Ing. Rudolf Vávra, Ph.D.
Publikováno:
2017, Student Scientific Conference Modernization of Railway IRICoN 2017, Praha, Czech Technical University in Prague), p. 43-48), ISBN 978-80-01-06297-5, ISSN 2336-5382
Anotace:
A netgraph is a graphical representation of a periodic timetable concept for given spatial or modal scope. It adds a third dimension to the network plan - time. Despite no strictly prescribed rules, a common practice notation has been settled over time. The authors propose an extension of a netgraph for planning of periodic railway capacity and operation, including related notation rules.
DOI:
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. cizojazyčně

Autoři:
Ing. Bc. Zdeněk Michl; Ing. Michal Drábek, Ph.D.; Ing. Rudolf Vávra, Ph.D.
Publikováno:
2017, Modernization of the railways - IRICoN 2017, Praha, České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní), p. 29-30), ISBN 978-80-01-06140-4
Anotace:
A netgraph is a graphical representation of a periodic timetable concept for given spatial or modal scope. It adds a third dimension to the network plan - time. Despite no strictly prescribed rules, a common practice notation has been settled over time. The authors propose an extension of a netgraph for planning of periodic railway capacity and operation, including related notation rules.
Typ:
Abstrakt ve sborníku z mezinár. konf. cizojazyčně

Autoři:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl
Publikováno:
2017, 2017 Smart Cities Symposium Prague (SCSP) - IEEE PROCEEDINGS, New York, IEEE Press), ISBN 978-1-5386-3825-5
Anotace:
The Smart Cities concept needs, among others, efficient and sustainable public transport system, as a precondition for implementation of smart mobility. Besides well-researched problems, an efficient long-term rail infrastructure development is also crucial for improvement of transport system performance and quality of life. In this paper, a system-oriented approach for coordinated rail infrastructure planning is proposed. Thereafter, the approach is briefly demonstrated on the example of Prague rail hub area. The conclusion is that not only advanced traffic management and signaling systems, but also efficient service concept, which includes synergistic effect between various segments of rail transport, iteratively coordinated with capacity and land use planning, can substantially increase the rail system efficiency and usable network capacity.
DOI:
Typ:
Stať ve sborníku z prestižní konf.

Autoři:
Ing. Bc. Zdeněk Michl; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.
Publikováno:
2016, Symposium iPLANum, Dresden, Institut für Regional- und Fernverkehrsplanung)
Anotace:
Vorstellung der CVUT FD, Einsatz von FBS in Projekten und im Unterricht
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf.

Autoři:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl; doc. Ing. Lukáš Týfa, Ph.D.
Publikováno:
2016
Anotace:
Cílem dokumentu je tedy uspokojovat přepravní poptávku s minimálními dopady na veřejné zdraví, životní prostředí a klimatické změny. Schopnost uspokojovat přepravní poptávku nesmí být omezujícím faktorem hospodářského růstu. Na druhou stranu organizace výroby a distribuce musí zohledňovat cenu dopravy včetně externích nákladů a musí přicházet s logistickými řešeními, která omezují potřebu věci přepravovat, pokud to není nezbytně nutné. Jde tedy o to, aby ekonomický růst probíhal rychleji než celkové přepravní potřeby.
Typ:
Výsledek promítnutý do schvál. strateg. a koncepčních dokumentů

Autoři:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl
Publikováno:
2016, Proceedings of Abstracts. INTEROPERABILITY OF RAILWAY TRANSPORT – IRICoN 2016, Praha, Fakulta dopravní), p. 10-11), ISBN 978-80-01-05939-5
Anotace:
Regulation (EU) No 1315/2013 defines actual scope of core and comprehensive TEN-T network, including both networks for railway freight transport. For the core network, possibility to operate 740 m long freight trains is required. The aim of this paper is to analyse availability of appropriate overtaking tracks for 740 m long freight trains. Due to ETCS braking curves and odometry, such trains, after ETCS implementation, will require 780-800 m long overtaking tracks. For practical reasons (e.g. bypass lines), whole Czech railway TEN-T network is analysed. The overtaking track, whose occupation means influence on scheduled traffic or threat to boarding passengers, are excluded. The data was collected from station schemes from Collection of Official Requisites for 2015/16 Timetable, issued by SŽDC, Czech state Infrastructure Manager. Most of appropriate tracks are over 800 m long, but their density in the network and in particular directions varies considerably. For freight traffic, gradient of the line is important, so there are marked significant peaks for particular lines as well. Czech TEN-T lines are further segmented on the basis of number of tracks and their traffic character. As a conclusion, for long-term development of Czech TEN-T lines, targeted investment is recommended not only for passenger railway, but also for freight railway. An attractive capacity offer for railway undertakings, which can stimulate freight traffic on European Rail freight corridors, can be represented by network-bound periodic freight train paths with suitable long overtaking tracks outside bottlenecks. After the overtaking by passenger trains, a freight train should run without stop through large node station or a bottleneck area. Before the sections with high gradients, coupling of additional locomotives should be connected with the overtaking process. Next suitable overtaking tracks should be available behind every significant peak of the line.
Typ:
Abstrakt ve sborníku z lokální konf. cizojazyčně

Autoři:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl
Publikováno:
2016, Acta polytechnica CTU Proceedings, Praha, Česká technika - nakladatelství ČVUT), p. 12-16), ISBN 978-80-01-06022-3, ISSN 2336-5382
Anotace:
Regulation (EU) No 1315/2013 defines actual scope of core and comprehensive TEN-T network. For the core network, possibility to operate 740 m long freight trains is required. The aim of this paper is to analyse availability of appropriate overtaking tracks for 740 m long freight trains. Due to technical reasons, 780-800 m long overtaking tracks were searched for. For practical reasons, whole Czech railway TEN-T network is analysed. The data was collected from station schemes from Collection of Official Requisites for 2015/16 Timetable, issued by SŽDC, Czech state Infrastructure Manager. Most of appropriate tracks are over 800 m long, but their density in the network and in particular directions varies considerably. Czech TEN-T lines are further segmented on the basis of number of tracks and their traffic character. Then, specific issues on overtaking or crossing of 740 m long freight trains are discussed. As a conclusion, for long-term development of Czech TEN-T lines, targeted investment is recommended not only for passenger railway, but also for freight railway. An attractive capacity offer for railway undertakings, which can stimulate freight traffic on European Rail freight corridors, can be represented by network-bound periodic freight train paths with suitable long overtaking tracks outside bottlenecks. After the overtaking by passenger trains, a freight train should run without stop through large node station or a bottleneck area. Before the sections with high gradients, coupling of additional locomotives should be connected with the overtaking process. Next suitable overtaking tracks should be available behind every significant peak of the line.
DOI:
Typ:
Stať ve sborníku z prestižní konf.

Autoři:
Ing. Bc. Zdeněk Michl; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Michal Drábek, Ph.D.; Ing. Milan Kříž, Ph.D.; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; Sojka, M.; Vašíček, R.
Publikováno:
2016
Anotace:
Cílem tohoto výzkumného projektu je zformulovat metodiku optimalizace využití tratí s vyčerpanou kapacitou, tedy navrhnout postup optimální vzájemné interakce parametrů infrastruktury a vozidel s ohledem na dopady na požadavky železničního provozu směrem k objednatelům závazků veřejné služby a konečným zákazníkům. K dosažení výše uvedeného cíle slouží analytická část a metodika. Analytická část sestává z analýzy legislativy z pohledu přidělování kapacity dráhy a operativního řízení provozu, sběr požadavků objednatelů, případně dopravců, na kapacitu a analýza parametrů zejména nákladních vlaků tak, aby mohly být konstruovány katalogové trasy vyhovující většině dopravců. Byla rovněž shromážděna relevantní dobrá praxe z vyspělých evropských zemí. Vzhledem k roli objednatelů v ČR je přidána rovněž pasáž vysvětlující ITJŘ a segmentaci nabídky v osobní dopravě, neboť obojí úzce souvisí s využitím kapacity.
Typ:
Oponovaná výzkumná zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl
Publikováno:
2016, Proceedings of 20th International Conference Transport Means 2016, Kaunas, Kauno technologijos universitetas), p. 594-598), ISSN 1822-296X
Anotace:
The aim of this paper is a comparison of different quantitative methods for determination of bottlenecks on a railway network with periodic timetable. The railway capacity consumption increases not only with number of trains per time unit, but also with their heterogeneity, i.e. difference between runtimes of following trains in the particular section. These two factors should be quantified, so that lines and sections with “more“ and “less“ exhausted capacity can be clearly distinguished. All presented methods will be verified on the example of the busiest sections of Czech railway network. Finally, difference of rankings of the sections will be discussed.
Typ:
Stať ve sborníku z prestižní konf.

Autoři:
Ing. Bc. Zdeněk Michl
Publikováno:
2016, Sborník příspěvků konference Young Transportation Engineers Conference 2016, Praha, České vysoké učení technické v Praze), ISBN 978-80-01-06016-2
Anotace:
Passenger information systems in the modern concept of transport as a service play key role in creating the passengers feeling about the service. Passengers accustomed to smart telematics services in all branches of service expect that especially in the highly structured, managed and monitored public transport the information system will provide just the information needed and just in the time needed. However, for several reasons these expectations are not met with today's realities. This article aims to describe the requirements and prerequisites for information systems in public transport from the perspective of the transportation service provided rather than from the traditional technically descriptive point of view. Interaction with the passenger carrier at the stage before and after the journey is very different depending on the product used (reservation conditions, tariffs, local laws and regulations etc.) and is rather subject to the carrier's business strategy. This article focuses therefore particularly on information provided just before and during the own journey on the station / terminal, on the vehicles and during the journey itself, guiding the passenger as a customer through the rather complicated and mostly unstaffed system whether using radio systems, visual boards, providing real-time applications and open data or using direct messaging. And this not only during normal operation, but especially during service disturbance.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. cizojazyčně

Autoři:
doc. Ing. Martin Leso, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl; Ing. Bc. Dušan Kamenický, Ph.D.
Publikováno:
2015
Anotace:
Předmětem zakázky je analýza procesů a IT aplikací z hlediska centrálního celosíťového dispečerského systému v prostředí SŽDC. Analýza zaměřena na procesy a aplikace v oblasti operativního řízení železniční dopravy.
Typ:
Výzkumná zpráva v češtině

Autoři:
Ing. Bc. Zdeněk Michl
Publikováno:
2015, Rail Control System - Workshop o IT podpoře operativního řízení provozu železniční sítě, Praha, Drážní společnost při ČVUT FD)
Anotace:
A discussion of current IT systems supporting operation of railway network and the impact of introduction of a netwide traffic management system.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. cizojazyčně

Autoři:
Ing. Bc. Zdeněk Michl; Papež, R.; Kováč, Juraj
Publikováno:
2015, ŽelPage - elektronický magazín o drahách, ISSN 1801-5425
Anotace:
Nehoda pendolina ve Studénce nebyla šokující svým rozsahem, ale tím, jak snadné je veškeré technické zabezpečení železnice obejít. Co to pro přejezdy znamená do budoucna?
Typ:
Článek v odborném nerecenzovaném periodiku česky

Autoři:
Ing. Milan Kříž, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl
Publikováno:
2015, YTEC 2015 - Sborník příspěvků konference, Praha, České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní), p. 120-125), ISBN 978-80-01-05791-9
Anotace:
This paper deals with public transport service design and its assessment. Most approaches in this field are currently based on calculating time savings caused by designed improvement in the public transport supply. These techniques use as an input constant supply in the form of origin-destination (OD) passenger flow matrix. However, in fact, the passengers change their decisions on the basis of the new public transport supply. So they can change their destination, mode of transport or route in the public transport network. The macroscopic transport models can record, describe and forecast these changes. This paper presents new assessment technique based on the macroscopic transport modelling. Several accessibility indicators are derived from such model and the assessment uses changes in these indicators to evaluate particular public transport service design. As a numerical example, assessment of the new public transport service design in Jindřichův Hradec is presented.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf. česky

Autoři:
Ing. Bc. Zdeněk Michl
Publikováno:
2015
Typ:
Sborník z mezinár. konf. cizojazyčně

Autoři:
Ing. Bc. Zdeněk Michl; Sojka, M.
Publikováno:
2014, Systemy Transportowe, Katowice, Wydział Transportu Politechniki Śląskiej), ISBN 978-83-935232-4-5
Anotace:
Methodology for identification of bottlenecks in railway infrastructure using microsimulation tools
Typ:
Abstrakt ve sborníku z mezinár. konf.

Autoři:
Ing. Bc. Zdeněk Michl; Sojka, M.
Publikováno:
2014, Logistyka, 2014 (4), ISSN 1231-5478
Anotace:
Discussion of usage options of microsimulation for evaluating variants of railway node development including a case study from the Czech Republic
Typ:
Článek v odborném nerecenzovaném periodiku

Autoři:
Ing. Bc. Zdeněk Michl; Sojka, M.
Publikováno:
2013, Systemy Transportowe, Katowice, Wydział Transportu Politechniki Śląskiej), p. 39-40), ISBN 978-83-926923-5-5
Anotace:
Discussion of usage options of microsimulation for evaluating variants of railway node development including a case study.
Typ:
Abstrakt ve sborníku z mezinár. konf.

Autoři:
Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl
Publikováno:
2011, Systemy Transportowe, Katowice, Wydział Transportu Politechniki Śląskiej), p. 49-50), ISBN 978-83-926923-3-1
Anotace:
an overview of a periodic timetable project from its planning to operation, introducing former optimization goals and their transition to praxis
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf.

Autoři:
Sojka, M.; Ing. Bc. Zdeněk Michl
Publikováno:
2011, Systemy Transportowe, Katowice, Wydział Transportu Politechniki Śląskiej), p. 51-52), ISBN 978-83-926923-3-1
Anotace:
A methodology for optimization of operational concept of periodic timetable lines on sections with maintanance and reconstruction works
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf.

Autoři:
Baudyš, K.; Ing. Michal Drábek, Ph.D.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.
Publikováno:
2010, Abstracts of the 70. International Scientific & Practical Conference "The Issues and Prospects of railway transport development", Dnipropetrovsk, DIIT), p. 109-111)
Anotace:
Article presents the results of our 3-year project for Czech Ministry of Transport in area improvement of whole railway system - infrastructure, rolling stock, traffic control and timetable/supply - in Czech Republic. In opposite to today-praxis we have first optimised final net-supply - timetables for future - and then we were optimised requirements to infrastructure improvements in binding to new rolling stock and investment possibilities of Czech Republic.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf.

Autoři:
doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Baudyš, K.; Ing. Bc. Zdeněk Michl; Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D.
Publikováno:
2010, Trans & Motauto 2010, Sofija, Scientific-technical union of mechanical engineering), ISSN 1313-0226
Anotace:
High quality of operational concepts in railway transport represents one of the basic premises of functional public transport system and public transport services. In this area the systematic timetable engineering plays an important role. Advanced timetable engineering brings a strong contribution for an effective use of infrastructure capacity. This effectiveness is particularly fundamental by investment-consuming railway infrastructure.
Typ:
Stať ve sborníku z mezinár. konf.