Granty a projekty

informace pocházejí z univerzitní databáze V3S

Řešitel:
doc. Ing. Tomáš Horák, Ph.D.
Spoluřešitelé:
Ing. Michal Drábek, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl; prof. Ing. Ondřej Přibyl, Ph.D.
Anotace:
Freight transport and logistics are in a period of transformation where the increased availability of digital technologies is rapidly transforming market structures and logistics business models, and the legislative and policy frameworks are moving towards the minimization of the environmental impact of transport. The rapid structural, organisational, and behavioural changes of the sector make existing data, models, and tools lag behind current developments. In response, the STORM project aims to study transformation and structural changes in freight and logistics business structures from different perspectives, focusing on the future challenges and needs of the sector by developing new methods and tools to support digitalization, sustainability transition, and future policy needs. STORM will create a unique platform for dialog with all relevant stakeholder groups to identify key elements for future horizons and directions for freight and logistics research, business and polices. The project will develop new generation, beyond current state-of-the-art transport data analytics, models and solutions through industry use cases and contribute to sector innovations and competitiveness. STORM output will be a toolbox bringing together tools and methods centring on Big Data, data fusion, and agent-based modelling applied to electrified freight transport concepts and new collaborative, digitised logistics systems. It responds to the emerging needs of transport researchers, planners, and policy makers and it will generate knowledge for the implementation of innovative transport policies. STORM will provide advanced methods and tools to enable new opportunities and business models for the sector through targeted information and knowledge sharing with structured support and collaboration in research, policy analysis, and transport planning, to fulfil the ultimate goal of facilitating the sustainable transformation for the business and future public policies.
Pracoviště:
Rok:
2021 - 2023
Program:
Horizon 2020

Řešitel:
doc. Ing. Martin Leso, Ph.D.
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Bc. Dušan Kamenický, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.
Anotace:
Projekt realizuje aplikační výzkum zabývající se zavedením systematického výcviku strojvedoucích v ČR s podporou simulátorů kolejových vozidel. Jejich využití při výcviku a prokázání kvalifikace je velmi důležitým a účinným nástrojem, který je dlouhodobě využíván v řadě evropských států a je rovněž doporučováno evropskou směrnicí EP a Rady 2007/59/ES. Použití simulátorů v procesu výcviku strojvedoucích má sloužit nejenom ke zvýšení bezpečnosti v železničním provozu, ale také k usnadnění zácviku nových strojvedoucích či rekvalifikaci stávajících na nové technologie a postupy (zejména ERTMS/ETCS). Hlavním předmětem projektu je tvorba metodiky umožňující zavedení systematického výcviku a ověření kvalifikace strojvedoucích v ČR. Výstupy z tohoto projektu budou přímo aplikovatelné do legislativního procesu získání a ověření odborné způsobilosti strojvedoucích a budou sloužit jako základní specifikace pro systematické zavedení tohoto procesu v ČR.
Pracoviště:
Rok:
2020 - 2022
Program:
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+

Řešitel:
Ing. Bc. Zdeněk Michl
Spoluřešitelé:
doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Vojtěch Kužel; Ing. Dominik Mazel; Ing. Rudolf Vávra, Ph.D.
Anotace:
Rozvoj a stabilizace báze dat o železniční infrastruktuře pro účely akademických a komerčních prací v působnosti ČVUT FD K617 včetně možností využití nových zdrojů strojově čitelných dat a metodiky jejich využití pro příklady užití - konstrukce grafikonu vlakové dopravy a mikrosimulace železničního provozu.
Pracoviště:
Rok:
2019 - 2020
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS19/122/OHK2/2T/16

Řešitel:
Ing. Martin Sojka
Spoluřešitelé:
Ing. Karel Baudyš, Ph.D.; doc. Ing. Vít Janoš, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl
Anotace:
V evropské železniční osobní dopravě (včetně ČR) se stále více prosazuje tzv. integrální taktový grafikon (ITG), který v součinnosti s nákladní dopravou vytváří ve specifických místech a časech tzv. úzká hrdla infrastruktury. Interakce osobního a nákladního provozu (především ve výhledu) způsobuje konflikty mezi požadavky na kapacitu dopravní cesty a vlastnostmi infrastruktury, zejména při zahrnutí vlivu nepravidelností (zpoždění). Výsledkem je buď snížená kvalita (nedostatečná stabilita) provozního konceptu (včetně nákladního provozu), popř. je zcela nemožné takový provozní koncept při zahrnutí vlivů zpoždění sestavit. Cílem projektu je ověřit postup pro tvorbu a kontrolu skutečné dynamické propustnosti taktových uzlů při zahrnutí osobní i nákladní dopravy včetně vlivů nepravidelností v provozu. Zároveň je cílem i nastínit možné infrastrukturní úpravy jako výsledek koordinace mezi dopravou za nepravidelností a požadovanou stabilitou provozního konceptu. Jako předloha ve formě ITG osob
Pracoviště:
Rok:
2011 - 2011
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS11/075/OHK2/1T/16