Spoluřešitelé:
Anotace:
Letecká doprava měla vždy neotřesitelnou pozici v přepravě na střední a dlouhé vzdálenosti, kdy ji ostatní druhy doprav nedokázaly konkurovat. Tato situace se však s postupem času mění a letecká doprava čelí neustále většímu počtu překážek. Ty vznikají spolu s událostmi s negativním vlivem na leteckou dopravu a zároveň s rozvojem ostatních druhů doprav. Jako hlavní negativní vliv 21. století lze identifikovat události z 11. září 2001, které měly za následek razantní zvýšení bezpečnosti (security) celé letecké dopravy, což s sebou ale přineslo prodloužení času stráveného na letišti před odletem. Druhým prvkem působícím proti letecké dopravě je rozvoj vysokorychlostních vlaků, které dokáží stále rychleji a komfortněji převážet pasažéry, čímž začínají konkurovat letecké dopravě na střední vzdálenosti. V tomto projektu se zaměřujeme na možnost využití senzorických sítí pro bezpečnostní kontrolu cestujících. Senzorické sítě jsou využívané pro detekci jakýchkoliv fyzikálních a chemických parametrů a mohou tak sloužit jako první kontrola cestujících v terminálu na letišti, detekující např. nebezpečné kovové předměty, či vytvářející detekci CBRN (chemické, biologické, radiologické, nukleární a explozivní látky) a pomoci snížit nutný čas strávený cestujícími na letišti. Tím by bylo možné dosáhnout vyšší propustnosti cestujících při bezpečnostní kontrole při zachování, popř. i zvýšení úrovně bezpečnosti před protiprávními činy a to možnou kontrolou již ve veřejném prostoru terminálu.
Pracoviště:
Rok:
2017 - 2018
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS17/154/OHK2/2T/16