Projects and Grants

The information comes from the university database V3S.

Principal Investigator:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Co-Investigators:
doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Přemysl Toman; Ing. et Ing. Naďa Tylová; Jan Válek, DiS.
Annotation:
Cílem navrhovaného projektu je vývoj funkčního celku univerzálního simulátoru kabiny operátora stroje (např. jeřábu, stavebního stroje, zemědělského stroje). Součástí vývoje je vytvoření metodik pro analýzu antropometrických parametrů HMI (Human-Machine Interaction, interakce člověk-stroj) využitím objektivních metrik a měření, např. sledování pohledu operátora eye trackingem. Propojením hardware a software simulátoru, měřících zařízení a metrik tím vznikne celek, který umožní zásadní zrychlení a zkvalitnění vývoje kabin strojů – výsledkem bude objektivizace procesu designu, hlubší pochopení potřeb operátorů z hlediska ergonomie a v důsledku snížení nákladů na vývoj nových kabin, zrychlení vývoje, možnost kvalitnějšího představení výrobku ve fázi návrhu koncovému zákazníkovi, a v neposlední řadě zvýšení bezpečnosti provozu stroje díky zlepšení ergonometrie a přizpůsobení se antropometrickým požadavkům. Další využití výsledků projektu je vývoj a produkce simulátorů pro trénink operátorů (dále “trenažery”). Operátoři budou moci projít výcvikem na funkční kopii kabiny stroje. Cílem koncového provozovatele je snížit náklady na trénink, snížit riziko poškození strojů a zvýšit bezpečnost ve fázi tréninku. V situaci, kdy koncový zákazník objednává sérii těžkých pracovních strojů, očekává se možnost dodání jednoho či více kusů trenažéru. Dalším výstupem projektu proto bude funkční prototyp výcvikové kabiny, resp. modulární systém pro vytvoření výcvikové kabiny stroje vyvíjeného 1to1design s.r.o., včetně všech hardwarových a softwarových součástí a rovněž zahrnující vizualizaci virtuální scény.
Department:
Year:
2024 - 2026
Program:
TREND

Principal Investigator:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Annotation:
Cílem projektu je přispět k výzkumu využití vodíku s cílem připravit aplikaci pro komerční využití v oblasti mobility. Budoucí potřeba vozidel s nulovými emisemi, kterou EU vyžaduje omezením spalovacích motorů po roce 2030 vyžaduje další vývoj v této oblasti, a vodík má potenciál stát se důležitým nástrojem pro uchovávání energie. Výsledky v podobě funkčního vzorku pohonné soustavy s palivovými články a dvoukolového vozidla jako aplikace jsou plánovány v horizontu dvou let. Na základě průzkumu trhu se očekává komerční potenciál v celé Evropě i mimo ni. Očekává se, že technologie bude použitelná i pro jiné typy malých vozidel, než bude funkční vzorek motocyklu.
Department:
Year:
2024 - 2025
Program:
Program podpory aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací DELTA 2

Principal Investigator:
Ing. Josef Mík, Ph.D.
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Přemysl Toman
Annotation:
Projekt vychází z prioriotního cíle "Rozvoj kompetencí přímo relevantních pro život a praxi v 21.století". Účelem projektu je podpora studentů ČVUT FD v jejich činnostech na studentských projektech a umožnit rozšíření jejich znalostí získaných během studia. Díky této podpoře budou moci studenti pracovat na vývoji a stavbě modulární platformy městského elektromobilu, což rozšíří jejich dovednosti uplatnitelné dále v praxi a vytvoří podklady pro jejich závěrečné práce. Významnou součástí projektu budou i otázky zapojení vozidla do systémů městské mobility skrze moderní ITS a s výhledem směrem k autonomním systémům. V této problematice již bylo realizováno několik závěrečných studentských prací, na které bude možné díky podpoře navázat. Z dlouhodobého hlediska je plánováno nasazení vozidla, jakožto platformy pro výzkum řešení městské mobility s elektrickými a další bezemisní pohony a alternativní akumulací energie.
Department:
Year:
2024 - 2024
Program:
The "PPSR" internal calls

Principal Investigator:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Co-Investigators:
Ing. David Abraham; Bc. Tomáš Holec; Ing. Tomáš Kotvald; Ing. Štěpán Malec; Ing. Michal Malý; Ing. Josef Mík, Ph.D.; Ing. Vojtěch Thums; Ing. Přemysl Toman; Ing. Jan Vyčichl, Ph.D.; Jan Válek, DiS.
Annotation:
Prostředky získané v rámci tohoto projektu budou využity pro zajištění participace týmu CTU Lions sídlícím na Fakultě dopravní ČVUT, v mezinárodní soutěži MotoStudent. Hlavní část výdajů zahrnuje prostředky na pokrytí poplatku za přihlášku do soutěže. Součástí poplatku za přihlášku do soutěže jsou povinné standardizované komponenty, které zajištují vyrovnané podmínky pro stavbu motocyklu v soutěži. Jelikož náklady projektu nepokryjí celkové výdaje v rámci soutěže MotoStudent, další náklady jsou řešeny v rámci sponzoringu a dalších univerzitních grantů. V současné době máme několik sponzorů, kteří podporují vývoj a stavbu závodního stroje nefinančně např.: zapůjčením nástrojů, zkušebních stavů, návrhových a zkušebních softwarů nebo poskytnutím drobného materiál. Letošní rok je první z dvouletého cyklu. Vývoj probíhá v roce2024/2025, finále soutěže se bude konat na podzim roku 2025.
Department:
Year:
2024 - 2024
Program:
The "PPSR" internal calls

Principal Investigator:
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Přemysl Toman
Annotation:
The project aims to develop and implement a modular urban electric vehicle platform for testing existing and future experimental alternative energy sources and human-machine interface (HMI) solutions in the context of connectivity and shared mobility. A sub-objective is the implementation of elements enabling research on driver behaviour and consumption optimisation in specific urban traffic. In the first phase of the grant, a concept will be developed, manufacturing documentation will be created and the production of the chassis of a test modular platform, which initially includes removable battery boxes, will start, including a design concept to automate their replacement. The concept of the platform will also be designed to allow for the future integration of other alternative sources (e.g. fuel cells). The first powertrain to be implemented will be an electric motor with a gearbox and differential enabling front axle drive. A sub-objective of the first phase is also to start the development of the vehicle interface and the infotainment system, which will then be implemented in the urban vehicle under development. The second phase of the project will focus on completing the production of the chassis, conducting partial tests on the powertrain in terms of functionality, personalisation options, battery storage, as well as verifying connectivity and implementing HMI user solutions.
Department:
Year:
2023 - 2024
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS23/131/OHK2/2T/16

Principal Investigator:
Ing. Josef Mík, Ph.D.
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Tereza Kunclová, MSc.; doc. Ing. Jaroslav Machan, CSc.; Ing. Michal Malý; Ing. Luboš Nouzovský, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; doc. Ing. Zuzana Radová, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Přemysl Toman; Ing. et Ing. Naďa Tylová; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.; Jan Válek, DiS.
Annotation:
Jedním z hlavních cílů konference je podpořit vzájemnou informovanost mezi jednotlivými výzkumnými skupinami na mezinárodní úrovni, a to zejména na poli doktorandů a mladých vědců. Konference je svojí náplní jedinečná, vysoce specializovaná a pokrývá ve své podstatě relativně širokou oblast vědních disciplín, jako jsou: - HMI - Lidský faktor v dopravě - Analýza uživatelských potřeb a akceptace - Metody kvality při návrhu dopravních prostředků - Bezpečnost v dopravě - Pasivní a aktivní bezpečnost vozidel - Konstrukce a zkoušení vozidel vzhledem k bezpečnosti - Simulace a interaktivní simulátory - Informatika - Zpracování, analýza a klasifikace dat - Výuka a tréning v oblasti řidičů a operátorů dopravních prostředků - Analýza dopravních nehod - Psychofyziologická měření - Neuroinformatika Organizace této konference přímo navazuje na úspěšnou řadu konferencí Driver-Car Interaction & Interface, které organizovalo naše 16116 v letech 2008, 2009 a 2010 (www.dcii.eu) a tematicky rozšířenou v letech 2014, 2016, 2018 a 2021 o část "Safety" (Driver-Car Interaction & Safety), což v sobě zahrnuje interakce mezi všemi subjekty dopravního systému člověk - stroj - dopravní infrastruktura zejména s ohledem na analýzu faktorů, které výrazným způsobem ovlivňují riziko vzniku dopravních nehod a neméně významnou oblast pasivní bezpečnosti. Konference je koncipována jako jednodenní, předběžně plánovaný termín konání je listopad 2021, jednacím jazykem konference je angličtina. Po registraci (účastníků, kteří se zúčastni konference osobně) a zahájení konference je na programu úvodní blok plenárních přednášek, kde se předpokládají tematická vystoupení zahraničních hostů a členů vědeckého výboru konference, následovat budou 3 - 4 bloky standardních přednášek, V přestávkách konference budou promítány postery, které budou navíc dostupné i online, po celou dobu konaní konference. Kvalita konference je mimo jiné zajištěna stálostí členů organizačního týmu, kteří mají již zkušenosti s organiza
Department:
Year:
2023 - 2023
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 53/23/F6

Principal Investigator:
Ing. Josef Mík, Ph.D.
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Přemysl Toman
Annotation:
Projekt vychází z prioriotního cíle "Rozvoj kompetencí přímo relevantních pro život a praxi v 21.století". Účelem projektu je podpora studentů ČVUT FD v jejich činnostech na studentských projektech a umožnit rozšíření jejich znalostí získaných během studia. Díky této podpoře budou moci studenti pracovat na vývoji a stavbě modulární platformy městského elektromobilu, což rozšíří jejich dovednosti uplatnitelné dále v praxi a vytvoří podklady pro jejich závěrečné práce. Významnou součástí projektu budou i otázky zapojení vozidla do systémů městské mobility skrze moderní ITS a s výhledem směrem k autonomním systémům. V této problematice již bylo realizováno několik závěrečných studentských prací, na které bude možné díky podpoře navázat. Z dlouhodobého hlediska je plánováno nasazení vozidla, jakožto platformy pro výzkum řešení městské mobility s elektrickými a další bezemisní pohony a alternativní akumulací energie.
Department:
Year:
2023 - 2023
Program:
The "PPSR" internal calls

Principal Investigator:
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Michaela Frebortová; Bc. Jakub Hruška; Ing. Tomáš Kohout; RNDr. Petr Kubera, Ph.D.; Ing. Bc. Kateřina Mičunková; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; Ing. Josef Nový, Ph.D.; Ing. Zdeněk Svatý, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Jan Thiele; Ing. Přemysl Toman; Ing. Pavel Vrtal, Ph.D.; Ing. Jan Válek, Ph.D.; Ing. Jiří Zeisek; Ing. Libor Žídek
Annotation:
The project will mostly focus on creating a complex environment for the development of advanced assistance and autonomous vehicle systems in the Ústí Region. This will include the expansion of the virtual model U SMART ZONE - a polygon for testing advanced assistance and autonomous vehicle systems so that it approaches the standard of a virtual twin and offers a complex, heterogeneous and stochastic environment for virtual testing of vehicle systems and the creation of traffic simulations, especially of the human-in- the-loop (testing the behavior of the human factor) and vehicle-in-the-loop (testing the behavior of vehicles in a simulated environment). Both of these approaches benefit from highly realistic visual processing and the possibility of parallel testing, i.e. measuring and comparing values in real and simulated environments on the same road section.
Department:
Year:
2023 - 2028
Program:
Programme Johannes Amos Comenius - CZ.02.01.01/00/23_021/0009003

Principal Investigator:
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Michal Malý
Annotation:
Prototype of the personal vehicle simulator software for driver training will be developed and validated in the driving school environment. Part of the development is the fundamentally new software of the drive simulator which will reflect the possibilities of the Unity engine for vehicle simulation. Objective of the project is to develop a fully functional prototype which will be validated and used on a practical basis in driving schools. At the same time, requirements obtained in the previous pilot operation of the ČVUT FD driving school simulator will be implemented. The simulator will be compliant with the appendix 4 to the Czech law no.247/2000 - it will allow training of the future driver in different traffic and weather conditions with panoramic view including rear-view mirrors and also training of the proper behaviour in dangerous situations. Driving simulator will therefore allow for higher quality and more effective training with the potential to lower the accident frequency of beginner drivers.
Department:
Year:
2022 - 2023
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS22/124/OHK2/2T/16

Principal Investigator:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Annotation:
tento projekt je vytvořený kvůli vykazování, v rámci kterého jsou evidovány podprojekty: 21169 ID 0028-Improve pUblic transport eLecTrIfication to fight against cliMATE change (eUltimate), 22019 Urban Mobile Charging (UMC), 22081 PowerManagement, 22276 Intelligent Pedastrian Assistant to Everyone (IPA2X), 21411 Tandem+ a 21254 Planning, admission and marketing (DTN).
Department:
Year:
2022 - 2022
Program:
European Institute of Innovation & Technology

Principal Investigator:
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Horák, Ph.D.; Ing. Bc. Dagmar Kočárková, Ph.D.; Ing. Bc. Petr Kumpošt, Ph.D.; doc. Ing. Kristýna Neubergová, Ph.D.; Ing. Petra Skolilová, Ph.D.; prof. Dr. Ing. Miroslav Svítek, dr. h. c.; doc. Ing. Tomáš Tichý, Ph.D., MBA
Annotation:
This project is aimed at creating synergies among experts of different background in the field of climate-neutral and smart cities to sha that will contribute in their formation towards proactive citizenship in a very dynamic and challenging urban environment. This project is planned to be implemented by the Smart Cities Research Network and the Department of Innovation of the University of Stavanger and by the Faculty of Transportation Sciences of the Czech Technical University in Prague. Together with representatives of other faculties and external partners they wish to encourage and foster interdisciplinarity and co-creation of innovative ideas through challenge-based learning in an context of sustainable, climate-resilient, attractive and productive cities. They also wish to promote mission-oriented goals in research and innovation to be pursued through European grant schemes such as H2020 and EEA Grants. A series of three peer learning activities in the format of workshops is planned to be organized by both universities during two years being two of them in the Czech Republic and one in Norway. The capacity to work within a mission-based approach to research and innovation framework will be a key competence to enhance students’ future careers whether they will be employed in the academic sector, in the public sector or in the private industry.in academic, the public sector or private industry. The peer learning activities will be designed and delivered in a way to significantly improve the graduates’ profiles and their value on the job market.
Department:
Year:
2021 - 2023
Program:
Projekty podpořené ze zahraničí (pracovní kód k dodatečnému upřesnění)

Principal Investigator:
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Alina Mashko, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; Ing. Adam Orlický, Ph.D.; Ing. Přemysl Toman
Annotation:
Within this grant, a methodology for assessment of rider safety and the HMI (Human Machine Interface) elements of a motorcycle (two-wheeler) will be developed. The project is focused on enhancement and adaptation of a scope of advanced technologies in interactive vehicle simulators which are currently deployed at the faculty for vehicles - onto the motorcycles and other types of powered two-wheeled vehicles. The main purpose of the project is to develop an interactive motorcycle simulator as a tool that will enable implementation of safe and replicable experimental research in a controlled environment. One of the other goals is the possibility for training and testing skills of the faculty racing team riders - the CTU Lions racing team and thus improve their competitiveness during the races of the MotoStudent international competition. The full method of evaluation of HMI elements and rider behaviour while driving a motorcycle will include a hardware variable part of a motorcycle with the necessary sensors, a software part with a modifiable physical model and a visualization software with the necessary visualization hardware for virtual reality. The suggested methodology and assessment tools will enable further research and development in the area of motorcycle HMI and consequently contribute to increase of safety for motorcycle riders/drivers who are a vulnerable group of road users. The vehicle simulator will also enable the development of new motorcycles, their HMI elements and advance training of CTU Lions faculty team riders and also contribute to training possibilities of novice two-wheeled vehicle drivers and riders
Department:
Year:
2021 - 2022
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS21/129/OHK2/2T/16

Principal Investigator:
Ing. Josef Mík, Ph.D.
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; doc. Ing. Jaroslav Machan, CSc.; Ing. Alina Mashko, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; Ing. Adam Orlický, Ph.D.; Ing. Petra Skolilová, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda; Ing. Přemysl Toman; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.; Jan Válek, DiS.
Annotation:
Jedním z hlavních cílů konference je podpořit vzájemnou informovanost mezi jednotlivými výzkumnými skupinami na mezinárodní úrovni, a to zejména na poli doktorandů a mladých vědců. Konference je svojí náplní jedinečná, vysoce specializovaná a pokrývá ve své podstatě relativně širokou oblast vědních disciplín, jako jsou: - HMI - Lidský faktor v dopravě - Analýza uživatelských potřeb a akceptace - Metody kvality při návrhu dopravních prostředků - Bezpečnost v dopravě - Pasivní a aktivní bezpečnost vozidel - Konstrukce a zkoušení vozidel vzhledem k bezpečnosti - Simulace a interaktivní simulátory - Informatika - Zpracování, analýza a klasifikace dat - Výuka a tréning v oblasti řidičů a operátorů dopravních prostředků - Analýza dopravních nehod - Psychofyziologická měření - Neuroinformatika Organizace této konference přímo navazuje na úspěšnou řadu konferencí Driver-Car Interaction & Interface, které organizovalo naše pracoviště v letech 2008, 2009 a 2010 (www.dcii.eu) a tematicky rozšířenou v letech 2014, 2016 a 2018 o část "Safety" (Driver-Car Interaction & Safety), což v sobě zahrnuje interakce mezi všemi subjekty dopravního systému člověk - stroj - dopravní infrastruktura zejména s ohledem na analýzu faktorů, které výrazným způsobem ovlivňují riziko vzniku dopravních nehod a neméně významnou oblast pasivní bezpečnosti. Konference je koncipována jako jednodenní, termín konání je říjen 2021, jednacím jazykem konference je angličtina. Po registraci (účastníků, kteří se zúčastni konference osobně) a zahájení konference je na programu úvodní blok plenárních přednášek, kde se předpokládají tematická vystoupení zahraničních hostů a členů vědeckého výboru konference, následovat budou 3 - 4 bloky standardních přednášek, V přestávkách konference budou promítány postery, které budou navíc dostupné i online, po celou dobu konaní konference. V letošním roce je plánováno organizaci konference provádět ve spolupráci s několika zahraničními i tuzemskými universitami a instituce
Department:
Year:
2021 - 2021
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 47/21/F6

Principal Investigator:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Annotation:
project created for reporting, in which 4 subprojects are registered: eUltimate, Raptor, DTN and Tandem+
Department:
Year:
2021 - 2021
Program:
European Institute of Innovation & Technology

Principal Investigator:
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Roman Dáňa; doc. Ing. Jaroslav Machan, CSc.; Ing. Alina Mashko, Ph.D.; Ing. Adam Orlický, Ph.D.; Ing. Josef Svoboda
Annotation:
The aim of the project is to streamline the training of the motorcycle rider and also to increase the performance of the driver on the circuit or unknown track. Next primary goal is the research of rider behaviour - to describe trends and dependencies of monitored parameters according to the riding situations. In the scope of the project there will be developed a system for sensing motorcycle characteristics in relation to driving dynamics. The system will be accompanied by own developed software for data evaluation. The developed system will support the rider after training in the way that his performance can be objectively assessed. The developed method will provide the motorcycle rider with the necessary driving dynamics information that can be critical to improving track performance and, above all, safety. The research in this field of study concern as well the innovation of education of riders in riding schools.
Department:
Year:
2021 - 2022
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS21/130/OHK2/2T/16

Principal Investigator:
Ing. Milan Sliacky, Ph.D.
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Annotation:
The project aims to develop a service for standardization and certfication of MaaS-Components to cites and MaaS component providers. The service will consist of a MaaS-Component Certificate and a MaaS-Planning and Assessment Tool that can be used for cooperative planning and value creation between Cities and MaaS Component Providers.
Department:
Year:
2020 - 2020
Program:
European Institute of Innovation & Technology

Principal Investigator:
doc. Ing. Martin Leso, Ph.D.
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Bc. Dušan Kamenický, Ph.D.; Ing. Bc. Zdeněk Michl; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.
Annotation:
The project is focused on application research dealing with the introduction of systematic training of train drivers in the Czech Republic with the support of rail vehicle simulators. Their use in training and demonstration of qualification is a very important and effective tool, which has been used in many European countries for a long time and is also recommended by the European Directive 2007/59 / EC of the European Parliament and of the Council. The use of simulators in the process of driver training should serve not only to increase safety in railway operations, but also to facilitate the training of new drivers or the retraining of existing ones to new technologies and procedures (in particular ERTMS / ETCS). The main subject of the project is the creation of a methodology enabling the introduction of systematic training and verification of the qualifications of drivers in the Czech Republic. The outputs of this project will be directly applicable to the legislative process of obtaining and verifying the professional competence of drivers and will serve as the basic specifications for the systematic introduction of this process in the Czech Republic.
Department:
Year:
2020 - 2022
Program:
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+

Principal Investigator:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Co-Investigators:
doc. Ing. Martin Leso, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.
Annotation:
The project is focused on the development (and prototype creation) of a specific driver training simulator fitted to needs of the Prague Transport Company (Dopravní podnik hl.m. Prahy). As a part of the project, there is a preparation of the future manufacturing of the commercialized final product which is planned to be bought by Prague Transport Company.
Department:
Year:
2019 - 2022
Program:
Operational Program Prague - Pole of Growth Czech Republic - CZ.07.1.02/0.0/0.0/17_049/0000841

Principal Investigator:
Ing. Adam Orlický, Ph.D.
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Matěj Hanousek; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; Ing. Dmitrij Rožděstvenský, Ph.D.
Annotation:
The project goal is a development of system for complex automatic processing of interactve driver simulators experiment outputs, aimed at improvement of efficiency of mining scientifically valuable information.
Department:
Year:
2018 - 2019
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS18/152/OHK2/2T/16

Principal Investigator:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Annotation:
The DCIS-2018 is going to continue a good tradition of sharing the actualities of research and industry in the area of driver safety and issues of human-machine interaction. The trending topic of this year conference is to be connected to autonomous and sustainable transport. We are planning to attract participants from academia (graduate - Master and doctoral students, faculty) and experts from industry. Topics that are going to be discussed will cover the important topics of: - HMI - Human factor in transportation - User needs and user acceptance - Quality methods in vehicle and vehicle systems design - Transport safety - Passive and active safety of vehicles - Vehicle construction and testing versus safety - Advanced driving simulators - Virtual reality - Computer science - Data mining, data analysis, data classification - Driver training and driver operator - Accident analysis and prevention - Psycho-sociological measurements The DCIS - 2018 proceedings are going to be published as an issue of Acta Polytechnica CTU Proceedings journal and will be sent to WOS database. The proceedings selection and acceptance is a demanding process that's why the inner conference paper selection shall be too. The high reputation of WOS database will attract more participants from academia and scientific circles. We are also planning to select a number of best papers and apply for Acta Polytechnica journal which is in WOS database starting from 2017. Attracting participants will require the involvement of personal connections in foreign schools, personal contacts of organizers that were made during participation at international conferences and symposia. The DCIS conference is traditionally a place for an interactive meeting of local colleagues and friends of alma-mater as well as interaction with our foreign colleagues and partners, as well as our graduates for sharing the experience from industry. This year conference will have a special active participation session with
Department:
Year:
2018 - 2018
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 42/18/F6

Principal Investigator:
prof. Ing. Vladimír Mařík, DrSc., dr. h. c.
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; prof. Ing. Václav Hlaváč, CSc.; doc. Ing. Petr Kolář, Ph.D.; Ing. Libor Přeučil, CSc.
Annotation:
The NCK KUI project aims to create a national platform for cybernetics and artificial intelligence which interlinks research and application oriented centers of robotics and cybernetics for Industry 4.0, Smart Cities, intelligent transport systems and cybersecurity. The connection of innovation leaders will raise effectivity of applied research in key areas, as advanced technology for globally competitive industry, ICT and transportation for the 21st century. NCK KUI is closely related to application sector and enables cross-domain collaboration, innovation development and technology transfer.
Department:
Department of Intelligent Systems
Year:
2018 - 2022
Program:
National Centres of Competence: Support programme for applied research, experimental development and innovation

Principal Investigator:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Co-Investigators:
Ing. Jiří First; doc. Ing. Jaroslav Machan, CSc.; Ing. Alina Mashko, Ph.D.; Ing. Josef Mík, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; prof. Ing. Mirko Novák, DrSc.; Ing. Petra Skolilová, Ph.D.; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.
Annotation:
Jedním z hlavních cílů je podpořit informovanost mezi jednotlivými výzkumnými skupinami na mezinárodní úrovni, a to zejména na poli doktorandů a mladých vědců. Konference je svojí náplní jedinečná, vysoce specializovaná a pokrývá ve své podstatě relativně širokou oblast vědních disciplín, jako jsou: - HMI - Lidský faktor v dopravě - Analýza uživatelských potřeb a akceptace - Metody kvality při návrhu dopravních prostředků - Bezpečnost v dopravě - Pasivní a aktivní bezpečnost vozidel - Konstrukce a zkoušení vozidel vzhledem k bezpečnosti - Simulace a interaktivní simulátory - Informatika - Zpracování, analýza a klasifikace dat - Výuka a tréning v oblasti řidičů a operátorů dopravních prostředků - Analýza dopravních nehod - Psychofyziologická měření - Neuro informatika V roce 2016 bude na konferenci navázána výstava "Česká automobilová karoserie v průběhu století", která nejen tematicky navazuje, ale tvoří i velmi zajímavou součást odborného doprovodného programu konference. Tato výstava navazuje na předešlý ročník výstav konaných na FD ČVUT Český motocykl (2014), mapující 100 let výroby motocyklů v českých zemích (vydán tištěný plnobarevný komentovaný katalog v ČJ a AJ). Organizace této konference přímo navazuje na úspěšnou řadu konferencí Driver-Car Interaction & Interface, které organizovalo naše pracoviště od roku 2008, 2009,2010 (www.dcii.eu) a tematicky rozšířenou v roce 2014 o část "Safety" (Driver-Car Interaction & Safety), což v sobě zahrnuje interakce mezi všemi subjekty dopravního systému člověk - stroj - dopravní infrastruktura zejména s ohledem na analýzu faktorů, které výrazným způsobem ovlivňují riziko vzniku dopravních nehod a neméně významnou oblast pasivní bezpečnosti. Konference je koncipována jako dvoudenní, termín konání je červen 2016, jednacím jazykem konference je angličtina (u některých historických přednášek bude výjimečně povolována čeština nebo slovenština, se zajištěním simultánního překladu). Po registraci a slavnostním zahájení j
Department:
Year:
2016 - 2016
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 47/16/F6

Principal Investigator:
Ing. Alina Mashko, Ph.D.
Co-Investigators:
Ing. Zdeněk Barnet; doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; Ing. Adam Orlický, Ph.D.
Annotation:
This is a project for development of methods for detection of driver drowsiness and fatigue characterized by visually recognized behavior, such as eye behavior, body movements and gestures.
Department:
Year:
2016 - 2018
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS16/254/OHK2/3T/16

Principal Investigator:
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Akshaya Jayakumar; Ing. Alina Mashko, Ph.D.; Ing. Josef Mík, Ph.D.; Ing. Alan Šumelda
Annotation:
The protect aims to setup a creative research group formed mainly by doctoral students with minor part of supervising experienced pedagogues. Today's trends of vehicle design tries to change in whole concept of user interface thanks to introduction of EV and HEV vehicle technology.These changes concern not only vehicle ergonomics and design of particular in-car systems but mainly the usage, modus operandi and understanding of personal cars. This is a challenging task which requires novel ideas combined with experiences and serious background in vehicle system design testing and ITS incorporation as well as transportation science as a whole. The project is in compliance and follows up current research activities of the Institute of Vehicles and Faculty of transportation science.
Department:
Year:
2015 - 2017
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS15/224/OHK2/3T/16

Principal Investigator:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Co-Investigators:
Ing. Bc. Petr Kumpošt, Ph.D.; doc. Ing. Tomáš Mičunek, Ph.D.; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; prof. Ing. Mirko Novák, DrSc.; doc. Ing. Zuzana Radová, Ph.D.; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.
Annotation:
Jedním z hlavních cílů je podpořit informovanost mezi jednotlivými výzkumnými skupinami na mezinárodní úrovni. Konference je svojí náplní jedinečná, vysoce specializovaná a pokrývá ve své podstatě relativně širokou oblast vědních disciplín. Organizace této konference přímo navazuje a tematicky rozšířit úspěšnou řadu konferencí Driver-Car Interaction & Interface, které organizovala naše pracoviště od roku 2008 (www.dcii.eu). Část "Safety" v sobě zahrnuje interakce mezi všemi subjekty dopravního systému člověk - stroj - dopravní infrastruktura zejména s ohledem na analýzu faktorů, které výrazným způsobem ovlivňují riziko vzniku dopravních nehod. V rámci konference budou prezentovány mj. i moderní technologie aplikované při metodických postupech znalecké činnosti v oblasti analýzy silničních nehod, jež jsou využitelné i pro potřeby bezpečnostní inspekce. Zároveň budou představeny výsledky projektů s využitím metody sledování skoronehod a dopravních konfliktů. Konference je koncipována jako třídenní, termín konání je září 2014, jednacím jazykem konference je angličtina. Po dobu trvání konference je zajištěna možnost ubytování v objektu Zámecká sýpka v Děčíně. V dopoledních hodinách prvního dne je pro účastníky konference připravena prohlídka laboratoří pořadatelských ústavů FD se zaměřením na HMI, metody analýzy silničních nehod a bezpečnost pozemních komunikací. Po registraci a slavnostním zahájení je na programu úvodní blok plenárních přednášek, kde se předpokládají tematická vystoupení zahraničních hostů a členů vědeckého výboru konference, následovat bude posterová sekce s krátkými prezentacemi a prostorem pro diskuzi. Předpokládaný rozsah je cca 20 posterů. První den konference bude zakončen společenským večerem. Druhý den konference je členěn do čtyř sekcí s příspěvky o délce cca 25minut včetně diskuze. Třetí den konání konference budou pokračovat prezentace příspěvků členěných do tří bloků, jež v odpoledních hodinách uzavře závěrečným slovem za pořadatele konfer
Department:
Year:
2014 - 2014
Program:
Studentská vědecká konference ČVUT - SVK 48/14/F6

Principal Investigator:
Ing. Anna Čechová
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; Ing. Alan Šumelda
Annotation:
Acording to the fact visual preceptions makes 90% of received information id visual attention and visual mental workload very important factor for safe driving. While we are driving we are influenced by many thing in the vehicle (dashboard, radio, navigation, mobile phone ...) and outside of the vehicle (traffic signs, , traffic, billboards, buildings ...) The aim of this project is to determine what influence have these factors to drivers attention and to create a methodology how to measure these effects.
Department:
Year:
2014 - 2014
Program:
Studentská grantová soutěž ČVUT - SGS14/091/OHK2/1T/16

Principal Investigator:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Annotation:
Drivers are subject to excessive volume of stimuli nowadays, created either in or out of the vehicle. The capability to cope with these stimuli varies, consequently they react differently. At the same time, there are partial legislative tools, controlling location of informative media surrounding roads. The aim of the project is to set a reliable methodology to assess the influence of the indiviual stimulus on driver''s attention and consequently his safe driving. Moreover, a methodology to asses the capability of the driver to register and react to the traffic signs and other traffic information, especially intelligent changeable signs and the third methodology assesses the reduction of driver''s capacity to react to any stimuli in traffic due to their natural disability, caused by injury, illness or age. To perform the processes of assessment, there are three software tools to be developed as well: a simple tool, usable for evaluation of driver''s capacity limits to react to various stimuli, second to assess the influence of commercial information media at the roads (billboards) and last to evaluate the reactiveness of the driver to traffic signs, especially the changeable ones.
Department:
Year:
2014 - 2016
Program:
Programme of applied research and experimental development ALFA

Principal Investigator:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Annotation:
The project is aimed at aggressive, offensive and in other way hazardous behaviour. The present state doesn''t allow to monitor efficiently the potentially hazardous behaviour and get it eliminated. The aim of the project is to build up such a system of monitoring that allows to foresee the hazard and transmit the information further and work it out.
Department:
Year:
2012 - 2015
Program:
Programme of applied research and experimental development ALFA

Principal Investigator:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Annotation:
The aim of the project is to develop a training simulator for driver''s schools that will be equipped with wide range of scenarions and feedback features enabling the driver react adequately to various traffic situations including critical moment reaction. The simulator should improve an economize the education in driver''s schools, eliminate risks that the driver is affected by. Finally, the equipment is comparable in price or cheaper than present simulators or training vehicles.
Department:
Year:
2012 - 2013
Program:
Programme of applied research and experimental development ALFA

Principal Investigator:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Annotation:
The main aim of the proposed project is to develop and implement a prototype of the laboratory equipped with an advanced truck simulator intended for driver training including the handling of emergency situation, both from the point of view of the operation of the vehicle as well as its technical maintenance. In addition to the driver training the simulator will enable monitoring, analysis and evaluation of psycho-physiological of the drivers,
Department:
Year:
2011 - 2013
Program:
Programme of applied research and experimental development ALFA

Principal Investigator:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Co-Investigators:
Scarlet Bouchnerová; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; prof. Ing. Mirko Novák, DrSc.; Ing. Roman Piekník, Ph.D.; Ing. Jan Pěkný; Ing. Ondřej Sýkora, Ph.D.; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.
Annotation:
Problematika interakce řidiče s vozidlem nabývá v posledních letech na významu. Je možné zaznamenat postupný posun zájmu z oblasti výzkumné do oblasti aplikované, zejména ve sféře automobilového průmyslu. Naše pracoviště se této problematice ve spolupráci s dalšími výzkumnými institucemi v ČR i v zahraničí věnuje již několik let. Na základě našich zkušeností byla v loňském roce uspořádána konference, které potvrdila aktuálnost těchto témat a nezbytnost mezinárodní spolupráce v nastolené problematice. Jedním z hlavních cílů, bylo podpořit informovanost mezi jednotlivými výzkumnými skupinami na mezinárodní úrovni. Konference je svojí náplní ojedinělá a ač je úzce specializovaná pokrývá ve své podstatě relativně širokou oblast vědních disciplín. Organizace této konference by měla navázat na úspěšný první ročník, který se konal v roce 2008. V letošním roce bude organizace probíhat ve spolupráci s TU Delft a zaštítí ji mj. Český národní uzel pro neuroinformatiku či BESIP MDČR.
Department:
Year:
2009 - 2009
Program:
IGS ČVUT - CTU0922816

Principal Investigator:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Co-Investigators:
Scarlet Bouchnerová; doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.; prof. Ing. Mirko Novák, DrSc.; Ing. Jan Pěkný; prof. Ing. Zdeněk Votruba, CSc.
Annotation:
Naše pracoviště se již léta kontinuálně zabývá výzkumem problematiky interakce operátora s dopravním prostředkem, ať se již jedná o strojvedoucího vlakových souprav, operátora silničního tunelu či běžného řidiče osobního automobilu.V posledních letech se ve větší míře specializuje na problematiku tzv. spolehlivosti interakce řidiče s vozidlem a to ve spolupráci s dalšími výzkumnými institucemi v ČR i zahraničí a dlouhodobou podporou nejvýznamnějšího výrobce automobilů u nás. Výzkum této problematiky pokrývá velmi široké spektrum vědních oborů technických (elektrotechnika, výpoč. technika, strojírenství, dopravní a systémové vědy), humanitní (psychologie, design) lékařské (psychologie, ortopedie).Tato témata jsou v současnosti publikována na nejrůznějších konferencích s tématem dopravy, HMI, lékařství, atd., souhrnně zaměřená interakci řidiče s vozidlem zřídka. Organizace konference je velmi významná, neboť bude znamenat jeden z prvních počinů takovýchto vědeckých setkání v Evropě.
Department:
Year:
2008 - 2008
Program:
IGS ČVUT - CTU0815316

Principal Investigator:
doc. Ing. Stanislav Novotný, Ph.D.
Co-Investigators:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.; prof. Ing. Mirko Novák, DrSc.; Ing. Roman Piekník, Ph.D.
Annotation:
Na Fakultě dopravní ČVUT probíhá již několik let vývoj výzkumných vozidlových simulátorů, které jsou využívány pro experimenty zabývající se chováním řidičů ve specifických situacích. Jedním z takových experimentů je například posuzování negativního vlivu designu silničních tunelů na komfort a bezpečnost jízdy. V předchozích výzkumech bylo potvrzeno, že lze tyto vlivy za pomoci vozidlového simulátoru s úspěchem analyzovat. Validita dat získaných z takovýchto experimentů je však značně závislá na míře ztotožnění se testovaného řidiče s virtuální scénou. V případě zkoumání vlivu okolního prostředí je potřeba řidiče obklopit virtuální scénou v co možná nejvyšším rozsahu. Ideálním případem je celo-kruhová (popř. kulová) projekce. Alternativou k tomuto velmi finančně náročnému řešení je použití LCD panelů. Cílem tohoto projektu je vytvořit zpětnou projekci za pomoci LCD panelů pro stávající simulátor Škoda Super na FD ČVUT a vliv tohoto řešení na kvalitu simulace přezkoumat na sérii měření.
Department:
Year:
2007 - 2007
Program:
IGS ČVUT - CTU0709316

Principal Investigator:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Co-Investigators:
prof. Ing. Mirko Novák, DrSc.
Annotation:
Výzkumná práce, na které pracuji se svými kolegy v rámci Společné Laboratoře Fakulty dopravní ČVUT a Ústavu informatiky AVČR a která tvoří náplň mé disertační práce, sestává ze tří rovin. Jsou to návrh a stavba výzkumných vozidlových simulátorů, návrh experimentů a analýzy vlastních experimentů. Během tří let bylo na těchto výzkumných simulátorech uskutečněno několik set měření zaměřených zejména na posuzování vlivu systémů HMI, únavy řidiče či vlivu vnějšího prostředí na bezpečnost a komfort jízdy. Dílčí výsledky byly již průběžně prezentovány na odborných konferencích. V roce 2007 bych chtěl prezentovat v souhrnné formě výsledky těchto , na konferenci, která se od roku 2001 zabývá právě tímto tématem "Driving Assessment 2007" .Tato konference se v roce 2007 koná v USA.
Department:
Year:
2007 - 2007
Program:
IGS ČVUT - CTU0714616

Principal Investigator:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Annotation:
The aim of the SAFETUN project is an implementation of requirements of the Directive 2004/54/EC to the Czech relationship for the tunnels of lengths up to 500 m and creation of environs for risk management and systematic training of tunnel operators.
Department:
Year:
2007 - 2009
Program:
Branch research

Principal Investigator:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Co-Investigators:
prof. Ing. Mirko Novák, DrSc.
Annotation:
Výzkum v oblasti chování řidičů (zejména sledování pozornosti řidičů) je velmi významný pro zvyšování bezpečnosti na silnicích. Pro experimenty v této obleasti se již několik let dobře odvědčují vozidlové simulátory, které jsou vyvýjeny v rámci Dopravní fakulty ČVUT. Návrh a vývoj těchto vozidlových simulátorů je velmi složitý proces. Zejména napodobování reálně působících vjemů z dynamiky vozidla není zatím ještě uspokojivě vyřešeno ani na velmi nákladných simulačních sytémech (v řádech stovek tisíc EUR). Pro návrh algoritmů a následné ověření je třeba uskutečnít komplexní měření na reálném vozidle s několika desítkami řidičů. Cílem projektu je uskutečnit tato měření a následně aplikovat jejich výsledky při vývoji nové generace vozidlového simulátoru.
Department:
Year:
2006 - 2006
Program:
IGS ČVUT - CTU0612216

Principal Investigator:
doc. Ing. Petr Bouchner, Ph.D.
Co-Investigators:
prof. Ing. Mirko Novák, DrSc.; Ing. Ivan Poláček; Ing. Tomáš Radoň, Ph.D.; Ing. Jan Sojka
Annotation:
Cílem projektu je vytvořit a dostatečným způsobem hardwarově a softwarově vybavit laboratoř pro výuku virtuální reality a počítačové grafiky. Laboratoř bude užívána pro výuku i samostatnou práci studentů na studentských projektech. Studenti se uplatní zejména při vývoji virtuálních scén pro simulátory dopravních prostředků. Práce studentů by měla navazovat na výsledky předchozí práce výzkumných skupin na katedře k620.
Department:
Year:
2005 - 2005
Program:
IGS ČVUT - CTU0514416